AnonymBruker Skrevet 21. januar #21 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Vet ikke om jeg trenger trøst eller hva, men jeg trenger ikke høre hvor dum jeg er, for tro meg, DET er jeg klar over. Jeg sliter sosialt i det virkelige liv og spiller mye dataspill. Møtte for en stund siden en som jeg hadde det morsomt med, etter en session hadde jeg vondt i ansiktet fordi jeg hadde ledd og smilt så mye. Veldig morsom fyr og vi hadde samme interesser for spill. Mens vi spiller så prater vi om alt mulig rart, men jeg er forsiktig med å gi privat informasjon. Typ hvilket sted jeg er ifra og slike ting. Han delte ganske tidlig hvor han var ifra, jeg tror jeg spurte men sa jo at han trengte ikke svare om han ikke ville. Men han gjorde det. Plutselig har alt snudd og nå "krever" han å vite hvor jeg bor siden jeg fikk vite hvor han bor. Der er et par andre ting han mener jeg burde svare på også fordi han har delt det om seg, så da skulle det bare mangle at jeg også deler. Det som forvirrer meg er at jeg aldri tvang han eller ba han fortelle meg noe, jeg stilte bare spørsmål, jeg er også en nysgjerrig person og slenger ofte med "du trenger ikke svare om du ikke vil altså". Og mener det jo. Nå er jeg bare så skuffa og lei meg. I tillegg begynte han å spørre meg om seksuelle ting, noe som ikke gir mening for jeg skjønner ikke hvor det kommer fra. Ingen av våre samtaler har vært seksuelle. Jeg har allerede lagt mange, mange timer i spill med han her og vi har hatt det så hyggelig sammen. Og så snur det slik. Der var kanskje noen røde flagg fra starten, fordi han spurte for eksempel hvor høy jeg er, hvordan jeg ser ut og sånne ting ganske tidlig, det er jo ikke relevant for spillet. Så har han vært veldig på med komplimenter ang. hvor mye han liker å snakke med meg. Jeg tenkte da at han sikkert bare er veldig ensom og da er det bare hyggelig at han liker å snakke med meg. Dette er en ung mann, som også har delt en del med meg, blant annet sine sosiale medier. Jeg vet hva han heter, jeg vet navnet på mange av vennene hans. Så jeg er 100% sikker på at han er den han sier han er, og jeg tror nok han bare er ung og umoden. Så jeg er ikke redd for noe her. Jeg er bare lei meg for at jeg var så dum at jeg trodde dette var en venn. Og enda mer tragisk at jeg sitter her, voksen dame og får "venner" på internett. Dette suger. Måtte få det ut et sted. Anonymkode: 492aa...acc Det er mye røde flagg 🚩🚩🚩 her. Han driver med psykisk vold med å presse deg til noe du ikke er komfortabel med. Han har lurt deg inn først med å tenke at dere er venner/vennskapelig sånn at nå blir det vanskeligere for deg å si nei/ta avstand når han ble plutselig dominant og guffen mot deg. Dette er ikke en hyggelig person. Blokker han og gå videre (glem han). Heldigvis vet han ikke hvor du bor. IKKE gi ut den informasjonen. Blokker!!!! Lykke til. ♥️ Anonymkode: 5fcf2...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #22 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Når dere treffer en med grønne flagg, merker dere det fort💚 Anonymkode: 1f075...5ce Hvordan vet man at man ikke bare blir lurt? Eller hvordan vet man det egentlig? Anonymkode: 5fcf2...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. januar #23 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Det er fordi slike folk vet hva de gjør, og dette er en måte å manipulere på. De deler forskjellige ting om seg selv, og så skal du føle deg enten trygg eller litt forpliktet til å fortelle om deg selv. Ikke sikkert akkurat i dette tilfellet, her kan han også være ung og dum som ts skriver. Men uansett noe for oss alle å huske på. ( Dette lærer barn og unge om på skolen i dag, når de har om nettvett og trygt nettbruk. Hvordan folk formulerer seg, og så plutselig kan mase og spille på at du får dårlig samvittighet ) Anonymkode: 8d137...cbd Hva er det som er grunnen til at du synes dette er manipulativt? Hvordan kan man ellers klare å danne seg et inntrykk av personen uten informasjon? Jeg foretrekker selv og vite mest mulig på forhånd. Så kan jeg selv avgjøre om det er en person jeg har lyst til å møte. I så måte så kan man faktisk si at det er manipulerende og ikke dele noe informasjon om seg selv også. Refleksjon og skriftlig kommunikasjon henger ofte sammen. Veien dit til handling kan være et stykke å gå. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #24 Del Skrevet 21. januar Irak skrev (6 minutter siden): Hva er det som er grunnen til at du synes dette er manipulativt? Hvordan kan man ellers klare å danne seg et inntrykk av personen uten informasjon? Jeg foretrekker selv og vite mest mulig på forhånd. Så kan jeg selv avgjøre om det er en person jeg har lyst til å møte. I så måte så kan man faktisk si at det er manipulerende og ikke dele noe informasjon om seg selv også. Refleksjon og skriftlig kommunikasjon henger ofte sammen. Veien dit til handling kan være et stykke å gå. De skal ikke møtes. De bare spiller spill/gamer på nett. Men atferden hans virker å være som personen du svarer på her. Manipulerende/prøver å spille på dårlig samvittighet. 👎 Anonymkode: 5fcf2...760 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #25 Del Skrevet 21. januar Han er sikkert grusom å være i et forhold med. Først hyggelig og grei. Og så blir man forsøkt presset til ting man ikke liker. Spille på samvittighet, hisse seg opp. Bra du traff han på nett. Men husk at det er mye creepy folk på nett som kan lett bli et mareritt. Som Netflix sin "can I tell you a secret?" 😨 Anonymkode: 5fcf2...760 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #26 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han er sikkert grusom å være i et forhold med. Først hyggelig og grei. Og så blir man forsøkt presset til ting man ikke liker. Spille på samvittighet, hisse seg opp. Bra du traff han på nett. Men husk at det er mye creepy folk på nett som kan lett bli et mareritt. Som Netflix sin "can I tell you a secret?" 😨 Anonymkode: 5fcf2...760 Ja, jeg syns dette bare er rart. Jeg lurer på hvor han tenkte at relasjonen kom til å gå når han sier sånt. Det kan hende han har tenkt at jeg er så ensom og usikker at jeg ikke klarer å sette grenser, men da får han nok sjokk nå... Jeg er heller ensom enn å ha en venn som er shady. Anonymkode: 492aa...acc 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #27 Del Skrevet 21. januar Irak skrev (18 minutter siden): Hva er det som er grunnen til at du synes dette er manipulativt? Hvordan kan man ellers klare å danne seg et inntrykk av personen uten informasjon? Jeg foretrekker selv og vite mest mulig på forhånd. Så kan jeg selv avgjøre om det er en person jeg har lyst til å møte. I så måte så kan man faktisk si at det er manipulerende og ikke dele noe informasjon om seg selv også. Refleksjon og skriftlig kommunikasjon henger ofte sammen. Veien dit til handling kan være et stykke å gå. Som den andre brukeren her skrev så spiller vi bare sammen. Det er ikke noe romantikk involvert her, og absolutt ingen planer om å møtes. Nå kan det tenkes at noen lurer på hvorfor dette er et problem, vel vi har spilt MANGE TIMER sammen. Vi har snakket veldig mye sammen. Så det er ikke bare-bare å legge lokk på noen du har investert mye tid med. Anonymkode: 492aa...acc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irak Skrevet 21. januar #28 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Som den andre brukeren her skrev så spiller vi bare sammen. Det er ikke noe romantikk involvert her, og absolutt ingen planer om å møtes. Nå kan det tenkes at noen lurer på hvorfor dette er et problem, vel vi har spilt MANGE TIMER sammen. Vi har snakket veldig mye sammen. Så det er ikke bare-bare å legge lokk på noen du har investert mye tid med. Anonymkode: 492aa...acc Om en person ikke oppfører seg ordentlig eller viser respekt så er det bare å legge lokk på. Antall timer eller tid har ingenting å si. Det hadde jeg tenkt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #29 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ja, jeg syns dette bare er rart. Jeg lurer på hvor han tenkte at relasjonen kom til å gå når han sier sånt. Det kan hende han har tenkt at jeg er så ensom og usikker at jeg ikke klarer å sette grenser, men da får han nok sjokk nå... Jeg er heller ensom enn å ha en venn som er shady. Anonymkode: 492aa...acc Han har nok satset på at du vil ha problemer med grensesetting eller er så desperat at du finner deg i hva som helst. Jeg er en sånn person som pga dårlig barndom ikke har klart å sette grenser og ikke kunnet beskytte meg selv. Sånne folk går jo rundt og leter etter ofre. Når det ikke virket på deg så går han videre til nestemann. De liker ikke motstand denne typen folk. Da blir de sint. 🚩🚩🚩🚩🚩🚩🚩 Glad du setter grenser. Det er sånn vi beskytter oss selv. Det er du nå et bevis på for meg. 🙂👍 Anonymkode: 5fcf2...760 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #30 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er fordi slike folk vet hva de gjør, og dette er en måte å manipulere på. De deler forskjellige ting om seg selv, og så skal du føle deg enten trygg eller litt forpliktet til å fortelle om deg selv. Ikke sikkert akkurat i dette tilfellet, her kan han også være ung og dum som ts skriver. Men uansett noe for oss alle å huske på. ( Dette lærer barn og unge om på skolen i dag, når de har om nettvett og trygt nettbruk. Hvordan folk formulerer seg, og så plutselig kan mase og spille på at du får dårlig samvittighet ) Anonymkode: 8d137...cbd Det er det jeg mistenker litt også, siden han nå "krever" informasjon, det er jo langt fra normalt. Anonymkode: fd3a0...f1c 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå