Gå til innhold

Dametur til bergen!

Fremhevede innlegg

Skrevet

Dropp Baker brun, Madam felle og Zachen (megaharry drittplass). 

Kafe/bakverk; Solros, Godt Brød, Fjåk

Matplasser ellers; Bergen Brunsj, Fløyrestauranten, Frescohallen, Plassen, Daily Pot

Middag; Banzha, Izakaya, Pinocchio, Trattoria del Napoli, Basso Social

vin/øl/drinker; Pergola, Vågal, Vinyl, Vin og pintxos, Dråpen. Baran eller Henrik om dere er glad i øl

Hvis været er bra er det fint å rusle rundt i byen, Sandviken, Bryggen, Nordnes, Nygårdshøyden f.eks. Fløybanen opp og gå ned er en fin tur (det er skiltet ned og grusvei+ asfalt, så vanlige sko går fint). Det er mange museer i Bergen, sjekk ut om noe er aktuelt for dere, eller støtter jeg å sjekke Ole Bull og Grieghallen sine sider for arrangement. Visit Bergen har også en side dere kan søke arrangementer i. 

Anonymkode: ddc04...bca

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre dere bergensere om noe? Vi skal gå over vidden senere i vår, og hadde egentlig tenkt å ta banen opp til Ulriken. Sitter nå og ser på den restauranten som er der oppe, tror ikke den var der når jeg gikk sist for flere år siden. Vi lurer litt på å heller gå motsatt vei, og avslutte turen der i stedet for. Er denne verdt et besøk? 

Anonymkode: 27a63...e87

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Kan jeg spørre dere bergensere om noe? Vi skal gå over vidden senere i vår, og hadde egentlig tenkt å ta banen opp til Ulriken. Sitter nå og ser på den restauranten som er der oppe, tror ikke den var der når jeg gikk sist for flere år siden. Vi lurer litt på å heller gå motsatt vei, og avslutte turen der i stedet for. Er denne verdt et besøk? 

De aller fleste går fra Ulriken til Fløyen, der er det en nyåpnet restaurant som sikkert er like bra som den på Ulriken.

Anonymkode: a6cdc...8aa

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

De aller fleste går fra Ulriken til Fløyen, der er det en nyåpnet restaurant som sikkert er like bra som den på Ulriken.

Takk. Det var planen vår å gå den veien 😊 vi kommer jo selvfølgelig svette i turklær også, så må jo være et sted det passer seg også 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Takk. Det var planen vår å gå den veien 😊 vi kommer jo selvfølgelig svette i turklær også, så må jo være et sted det passer seg også 😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Oi, då ville eg sjekka litt på førehand. Sist eg var der var det kvite dukar...

Anonymkode: b1d85...787

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Det har vi ikke snakket om, men la oss si 10000 kr hver på en helg? 😊 

Anonymkode: 61670...527

TI tusen? Hver? I tillegg til reise og hotell? Skal dere sette fyr på penga? 🤑 Med de penga hadde jeg reist til New York. Liker Bergen jeg altså, og har vært der mange ganger. Men har sikkert ikke brukt 10 000 til sammen en gang på de turene.

Anonymkode: 57a48...4c4

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Oi, då ville eg sjekka litt på førehand. Sist eg var der var det kvite dukar...

Anonymkode: b1d85...787

Jeg lurte på om det var flere steder på Fløyen? Ser det står på nettsiden med info over tur over vidden, at man «kan avslutte med noe kaldt i glasset og noe godt å bite i», men så var det ikke linket til et spesifikt sted. Regner jo med de fleste som går turen gjør det i turtøy 😅Men jeg skal ikke kuppe tråden her, vi finner ut av dette 😊 Bare benyttet anledningen i en tråd full av bergensere. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 12.15):

Hei! Jeg trenger litt tips på ting å gjøre på en venninneyur til bergen🥰 vi er 2 damer i begynnelsen av 30 årene, vi har begge barn, så skal bli deilig med en liten "husmor" ferie. Vi vil ha mest mulig utbytte av turen, vi tenker litt spa, utforske byen, middag, lunsj, drinker, hotell, underholdning,.. etc.. har dere noen gode forslag? Beste tips til steder å besøke? Best mat? 

Tusen takk på forhånd for alle tips!❤️

Hvis dere er glade i sjømat vil jeg annbefale en tur til Cornelius sjømatresturant. Et helt fantastisk måltid, de har båt som går fra bryggen da dette ligger på en liten øy i nærheten av flyplassen faktisk. Meget god mat, men ganske dyrt.

Cornelius Sjømatrestaurant i Bergen | FRA FJORD TIL BORD

Skrevet

Ts

Tusen takk for så mange tips!🤩 kom gjerne med flere!❤️

Vi liker å oppleve noe nytt, så vi er veldig opne for nye ting, spesielt ting vi kanskje ikke hadde tenkt på selv 😊 veldig intressert i mat og drikke, og liker mest de rolige, koslige stedene (hater det å måtte rope til hverandre når vi spiser 😬😅 shopping er ikke helt vår greie, men hvis det er noen spesiele butikker så vil vi selvsagt sjekke de ut 😊 vi var i bergen for 12? År siden, og vi koste oss veldig, synes det var en nydelig by, men ble litt for opptatt av barene 😂

Det med budsjett på 10000 kr var bare for å slenge ut et tall. Vi fikk "weekend i bergen" i gave av mennene våres, så de betaler hotell og reise. Jeg vet at spa fort kan bli noen tusen, og når man plusser på middag, lunsj, drikke og aktiviteter i 3 dager, så går pengene fort 😊

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.41):

Jeg lurte på om det var flere steder på Fløyen? Ser det står på nettsiden med info over tur over vidden, at man «kan avslutte med noe kaldt i glasset og noe godt å bite i», men så var det ikke linket til et spesifikt sted. Regner jo med de fleste som går turen gjør det i turtøy 😅Men jeg skal ikke kuppe tråden her, vi finner ut av dette 😊 Bare benyttet anledningen i en tråd full av bergensere. 

Man kan spise i turklær både på Ulriken og Fløien, også hos Brasseriet (den nye restauranten) :) Har gjort det mange ganger. 

Jeg foretrekker å gå Ulriken-Fløien. Det er mer spektakulært å spise på Ulriken. Menyen er veldig god begge steder. 

Hva slags mat er det dere ønsker etter turen? 

Anonymkode: c1868...e84

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 23.26):

TI tusen? Hver? I tillegg til reise og hotell? Skal dere sette fyr på penga? 🤑 Med de penga hadde jeg reist til New York. Liker Bergen jeg altså, og har vært der mange ganger. Men har sikkert ikke brukt 10 000 til sammen en gang på de turene.

Anonymkode: 57a48...4c4

Det klarer jeg lett.. 

Er glad i litt vin på tur, det koster nesten 200 per glass nå, for ok kvalitet. En tur på SPA - 3000. Lunsj og middag havner fort opp mot en tusenlapp hver dag. Så tar du jo gjerne banene og litt transport. Og handler med deg noen småting. 

I New York ville de pengene vært borte etter stopp på to-tre skobutikker. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Man kan spise i turklær både på Ulriken og Fløien, også hos Brasseriet (den nye restauranten) :) Har gjort det mange ganger. 

Jeg foretrekker å gå Ulriken-Fløien. Det er mer spektakulært å spise på Ulriken. Menyen er veldig god begge steder. 

Hva slags mat er det dere ønsker etter turen? 

Tusen takk, ja vi kommer til å gå den veien som planlagt. Et par glass vin og fiskesuppe på Brasseriet virker midt i blinken, takk for tips 😊 

Skrevet

Vi har bodd et par ganger på hotel Norge (selv om vi er bergensere)- og har likt det godt. Charmante i Skostredet har jeg også hørt mye positivt om! 
Av spa kan dere også se litt på Annes hudpleie og spa. 

Av lunsjrestauranter liker jeg godt Bergen Brunsj, Kaigaten Deli, Plassen og afternoon tea på Opus. Synes Nobel bopel på møhlenpris er veldig koselig om man er i det området (men det er man kanskje ikke så ofte som turist). Om dere er på Fløyen er hamburgeren på restauranten der veldig god!

For middag er det et par franske restauranter i skostredet som er bra: mon cherie og le mathis. Moon i marken har også fått veldig mange gode anmeldelser. 

Anonymkode: 6e456...6da

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...