Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! Jeg trenger litt tips på ting å gjøre på en venninneyur til bergen🥰 vi er 2 damer i begynnelsen av 30 årene, vi har begge barn, så skal bli deilig med en liten "husmor" ferie. Vi vil ha mest mulig utbytte av turen, vi tenker litt spa, utforske byen, middag, lunsj, drinker, hotell, underholdning,.. etc.. har dere noen gode forslag? Beste tips til steder å besøke? Best mat? 

Tusen takk på forhånd for alle tips!❤️

Anonymkode: 61670...527

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Beste ting å gjøre er å sette seg på toget igjen og aldri vende tilbake. Bergen er ikke en by!

Anonymkode: 2400f...7f3

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hei! Jeg trenger litt tips på ting å gjøre på en venninneyur til bergen🥰 vi er 2 damer i begynnelsen av 30 årene, vi har begge barn, så skal bli deilig med en liten "husmor" ferie. Vi vil ha mest mulig utbytte av turen, vi tenker litt spa, utforske byen, middag, lunsj, drinker, hotell, underholdning,.. etc.. har dere noen gode forslag? Beste tips til steder å besøke? Best mat? 

Tusen takk på forhånd for alle tips!❤️

Hva tenker dere legge i turen, da? Altså: hvor mange tusen er budsjettet på? 5? 10? 20? 

Anonymkode: 64be7...e74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ville booket rom på Hotell Norge, og booket Spa på samme hotell. Eventuelt er Annes Hudpleie og Spa veldig bra for behandlinger, men ikke den full Spa opplevelsen.

Middag på Nama (sushi/fusion). Eller Lysverket, om dere virkelig vil ha en matopplevelse. Eller book på Cornelius, fantastisk sjømat. 

Ta Fløibanen opp, gå en tur tilpasset for og vær. Spis lunsj i den nye bistroen på toppen, og nyt utsikten. 

Det er ikke den store byen for shopping, men Høyer og Illums er bra (om dere ikke er fra Oslo)

Er ellers fint å rusle rundt i sandviken, eller ut mot nordnes. Regner det sidelengs kan dere gå inn i mathallen og prøve litt mat, og se dere om. Eller ta et fjordcruise. 

Anonymkode: c1868...e84

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å følge Paal Grung på insta for tips om spisesteder, kafeer. 

Personlig liker jeg fjåk i KODE 2, vinbaren i smauet i gågaten og vinbaren i inn bak skostredet( Pergola?) jeg er skikkelig dårlig på å huske navn på steder.  Bahnza er et must for middag. 

Anonymkode: 28ad7...cb5

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva tenker dere legge i turen, da? Altså: hvor mange tusen er budsjettet på? 5? 10? 20? 

Det har vi ikke snakket om, men la oss si 10000 kr hver på en helg? 😊 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det har vi ikke snakket om, men la oss si 10000 kr hver på en helg? 😊 

(Jeg tenker de pengene ikke er inkludert hotell og reise btw, bare forbruk)

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Beste ting å gjøre er å sette seg på toget igjen og aldri vende tilbake. Bergen er ikke en by!

Hvis Bergen ikke er en by, hva er det da? 

Til TS: nå vet ikke jeg hva slags interesser du og din venninne har, men jeg anbefaler en tur til Fløyen. Fin utsikt over byen der + at dere kan gå ned til sentrum igjen. En tur innom Bryggen kanskje? Jeg er fra Bergen selv(men bor ikke der nå) og liker å ta meg turer inn til sentrum og bare gå å kikke litt. Men jeg er ganske enkel å glede da.

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Bergen Brunsj, Fjåk KODE og i Skostredet, Det lille Kaffekompaniet!

Anonymkode: 19896...fdc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde fått med meg et stand-up/humor show på Ole Bull. 

En tur opp på Nygårdshøyden, vandre i  museehagen og kanskje en tur på Naturhistorisk museum.

Fin by for byvandring og historie. Vandring på Bryggen og på baksiden i de gamle bygården. 

Ganske kjedelig by egentlig, skjer lite, men veldig fin å vandre rundt i så lenge været er ok. 

Koselige småsteder langs bybanetraseen mellom sentrum og togstasjonen, både for lunsj, et glass vin og litt hofteristing.

Anonymkode: f0415...2a9

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

(Jeg tenker de pengene ikke er inkludert hotell og reise btw, bare forbruk)

Da ville, jeg, personlig, satt meg på et fly retning London.

Men om du tenker Bergen: personlig ville jeg tatt inn på grand hotel terminus. Og gått for velværeavdelingen. Jeg er ikke stor fan av spa. Men Skostredet har et spa som åpner i 25, (men det hotellet synes jeg ser så kjipt ut.)

Shopping: på nett fra sofaen hjemmenfra. Du er i Bergen. Her har jeg ingen anelse om hva du tenker. Cubus, liksom?

Mat: spørs jo hva dere liker å spise. Jeg ville gått innom Kogi. Og Kode (for en kunstopplevelse). Det beste er muligens å se over kulturscenen i Bergen og bestille en konsert eller noe, og så legge turen til den helga. For det skjer ikke mye i Bergen. 

AnonymBruker
Skrevet

Lunsj på Madam Felle eller Baker Brun. Dere må også prøve pølser på Trekroneren.

Tur med bane opp fjellet til Fløyen (fra Bryggen) eller Ulriken (fra Haukeland), fine utsikter og begge har også gode restauranter. Også obligatorisk å gå rusletur rundt Lille Lungegårdsvann.

Nordnes sjøbad har vinterbading. Nordnes er det også fint å gå tur. 

Uteliv på Zacken (dans og pianobar)og ellers på Bryggen, eller i Skostredet (vinbarer) .

Vil dere på konsert, sjekk ut Grieghallen. Museer er samlet under KODE. Revyer og stand up på Ole Bull.

Spa, da hadde jeg dratt til hotell Solstrand på Osøyro. De har også god lunsjbuffet.

Dere kan også ta dagstur med tog til Voss og banen opp.

Anonymkode: b23f6...c41

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men om du tenker Bergen: personlig ville jeg tatt inn på grand hotel terminus. Og gått for velværeavdelingen. Jeg er ikke stor fan av spa. Men Skostredet har et spa som åpner i 25, (men det hotellet synes jeg ser så kjipt ut.)

Shopping: på nett fra sofaen hjemmenfra. Du er i Bergen. Her har jeg ingen anelse om hva du tenker. Cubus, liksom?

Mat: spørs jo hva dere liker å spise. Jeg ville gått innom Kogi. Og Kode (for en kunstopplevelse). Det beste er muligens å se over kulturscenen i Bergen og bestille en konsert eller noe, og så legge turen til den helga. For det skjer ikke mye i Bergen. 

Mulig TS, som meg, har sett london mange tiltalls ganger. Er et sted jeg er minst en gang i året. 

Så jeg tar også å tar en og annen helgetur i Norge innimellom, vil jo bli kjent med de kjente stedene også i dette landet. 

Anonymkode: c1868...e84

• Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lunsj på Madam Felle eller Baker Brun. Dere må også prøve pølser på Trekroneren.

Tur med bane opp fjellet til Fløyen (fra Bryggen) eller Ulriken (fra Haukeland), fine utsikter og begge har også gode restauranter. Også obligatorisk å gå rusletur rundt Lille Lungegårdsvann.

Nordnes sjøbad har vinterbading. Nordnes er det også fint å gå tur. 

Uteliv på Zacken (dans og pianobar)og ellers på Bryggen, eller i Skostredet (vinbarer) .

Vil dere på konsert, sjekk ut Grieghallen. Museer er samlet under KODE. Revyer og stand up på Ole Bull.

Spa, da hadde jeg dratt til hotell Solstrand på Osøyro. De har også god lunsjbuffet.

Dere kan også ta dagstur med tog til Voss og banen opp.

Dette👌

Anonymkode: 5f38f...607

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Shopping: Bergen Rain (togstasjonen), Netty, Skostredet, Galleriet og stedene rundt Torgallmenningen

Den Nasjonale Scene og Vestnorsk teater viser både klassikere og originale stykker.

Opera Bergen setter snart opp La Traviata

Visit Bergen er ei fin nettside med oversikt over det meste av festivaler og arrangementer. Ligger også mye ute på FB.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Istedenfor baker brun, gå på godt brød!

Ellers finner du flytespa om dere vil flyte i saltvann. Fløyen er verdt et besøk, er dere i god form kan dere gå opp og ned, om dere tar banen så last ned appen og kjøp billetter på forhånd. Ellers er byvandring kjekt.

Anonymkode: a6cdc...8aa

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Spesielt å anbefale velværeavdelingen på terminus, den finnes nemlig ikke. 

shopping på Cubus? Du vet, du trenger ikke å svare om du har kunnskap. Ofte er det like greit å la det ligge. 

TS, det er flere kjente butikker i Strandgaten, f.eks. Ganni, Gant, Holzweiler og Capone. Personlig er jeg veldig glad i Vrimmel ved Olav Kyrre gate, og Twisted ved vektertorget. 

For matopplevelser støtter jeg forslag om å se gjennom Instagram-feeden til Grung, masse gode forslag der (fra mange ulike kjøkken!) 

spaavdelingen på Hotel Norge er veldig bra, bare husk å booke tid litt før. De har også gode behandlinger du kan bestille. 

Anonymkode: 635cb...735

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja vel??? Hjelpes! 

Anonymkode: fdfba...31e

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Afternoon tea på Opus XVI

Middag på Fløyrestauranten

Lunsj på Godt Brød

Bergen city sauna og isbading ved Godt Brød Fløttmannsplasse 

Anonymkode: 4b575...8ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ikke ts, men følger denne. Elsker Bergen, men ikke vært der på nesten 15 år. Meg og mine søstre skal dit til våren, masse bra tips her! Vi skal også ta banen opp til Ulriken og gå over vidden. Jeg har gjort det før, men da var det den gamle banen. Det er en veldig fin tur. Og flott opplevelse bare å ta banen opp og ned, for å se utsikten. 😊

Anonymkode: 27a63...e87

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...