AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Skrevet 21. januar Jeg personlig mener at man bør stå i avgjørelsen selvom det skulle vise seg senere at noe annet spennende skjer den dagen. Noe ala "Barnas kinodag" eller lignende. Bursdagsbarnet gleder seg til selskapet sitt, og hvis alle tenker at det er greit å melde avbud fordi noe annet kult skjer, så kan man jo risikere at ingen kommer. Anonymkode: fc76b...b44 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Skrevet 21. januar Oi, skulle egentlig postes i "barn og familie" Anonymkode: fc76b...b44
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Oi, skulle egentlig postes i "barn og familie" Anonymkode: fc76b...b44 Jepp.. Det er helt uhørt å avlyse på grunn av mer spennende ting. Sykdom er eneste gyldige grunn. Anonymkode: 101a0...39d 7 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar Ja, har man sagt ja så går man. Sykdom e.l er noe annet. Anonymkode: b5586...c88 1
Pås Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar Hjerteskjærende å tenke på det barnet som blir valgt bort for noe gøyere... 🥹 Helt uakseptabelt med andre ord! 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar Hvis man har takket ja, så er sykdom eneste gyldige grunn for å avlyse spør du meg. Anonymkode: 298c5...e72 1 1
Rosa Dartle Skrevet 21. januar #7 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis man har takket ja, så er sykdom eneste gyldige grunn for å avlyse spør du meg. Anonymkode: 298c5...e72 Helt enig. Bursdager er så enormt viktig for ungene. At noe mer spennende dukker opp er ikke relevant avlysningsgrunn.
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Skrevet 21. januar Her i huset går man i alle bursdager, så lenge man ikke er syk. Av respekt for bursdagsbarnet. Det vil alltid være noe mer spennende som skjer der ute, og jeg tenker at dagens barn og unge har godt av å lære seg skikk og hva som er rett å gjøre. Mange har jo "fomo". Anonymkode: 53a0f...4a8 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Skrevet 21. januar Har lav terskel for å avlyse, skylder gjerne på sykdom. Barnebursdag står ikke høyt på listen over aktiviteter vi ønsker å gjøre. Anonymkode: 18acc...2cb
Ella-2 Skrevet 21. januar #10 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har lav terskel for å avlyse, skylder gjerne på sykdom. Barnebursdag står ikke høyt på listen over aktiviteter vi ønsker å gjøre. Anonymkode: 18acc...2cb Ikke bra hvis alle tenkte slik
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har lav terskel for å avlyse, skylder gjerne på sykdom. Barnebursdag står ikke høyt på listen over aktiviteter vi ønsker å gjøre. Anonymkode: 18acc...2cb Så da er det også helt greit om halvparten av gjestene melder avbud på kort varsel når dere selv arrangerer bursdag? Mine barn er store nå, men på barneskolen holdt de jo selv styr på hvilke bursdager som var når, sikkert mye fordi det ble snakket om i klassen og vennegjengen. Så hvis vi skulle avlyst og skyldt på sykdom fordi vi ikke gadd eller det dukket opp noe annet, så måtte jo ungene være med på løgnen. Synes ikke det er greit å lære barna å lyve. Anonymkode: ca78f...4ee
Blåttvann Skrevet 21. januar #12 Skrevet 21. januar Det er skikkelig slemt gjort å gå vekk fra en avtale etter at man er bedt på noe og takket ja. Da skal man ha en skikkelig god grunn! Barnas kinodag? Kinoen er åpen hele året, så himla viktig er ikke barnas kinodag. Og er sånne ting viktig så sjekker man slike ting før man takker ja til en invitasjon. Men selv om man ikke har takket ja og heller vil noe annet så synes jeg man skal tenke seg litt godt om før man avslår en invitasjon også. Folk ber deg fordi de setter pris på deg og vil være sammen med deg. En barnebursdag betyr mye for barnet! Jeg hadde nok valgt barnebursdagen i de fleste tilfeller uansett, bare fordi det er viktig for barnet. 1
Irja Skrevet 21. januar #13 Skrevet 21. januar Bursdager er viktig for barna. Prioriteres høyt hos oss! Ikke aktuelt å avlyse for noe annet enn sykdom, om vi har takket ja.
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Skrevet 21. januar Takk for svar, håper de andre foreldrene i gruppa tenker som dere som har svart i denne tråden. Var ikke klar over denne eventen før denne foreldreren sendte meldingen med avbud. Vi har strukket oss veldig langt for å kunne delta på barnas bursdagsfeiringer. Vi har endret planer, reist hjem tidligere fra helgetur, osv. Jeg synes det er synd at vårt barn får erfare noe annet nå, men håper som sagt at de andre kommer Er flere som takket nei til invitasjonen da den ble gitt. Anonymkode: fc76b...b44 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Skrevet 21. januar Bursdager betyr mye for barn. Man bør forsøke å gjøre det man kan for å komme i barneselskapet. Barnet mitt begynner å snakke om bursdagen sin et halvt år i forveien. Hvem som skal komme, hva vi skal spise, ballonger etc. Forventningene er store. I tillegg kreves det også ganske mye planlegging ifra foreldres side. Siden bursdager er stort, legges det en del i det for å få en så flott feiring som mulig for både bursdagsbarn og gjester. Planlegger dekorasjoner med tema barna liker, og godteposer med blant annet småleker og klistremerker. Ting bestilles og bakes etter ca antall gjester. Hadde blitt veldig skuffet over å få avlysninger uten god grunn som sykdom. Vet ikke om folk som oppfører seg sånn tenker over at det da kanskje er større sannsynlighet for at få stiller opp i bursdag tilbake, eller for eventuelt fremtidige barn eller andre sammenkomster. Kanskje det er de samme menneskene som skriver her og klager over at folk ikke vil komme i bryllup, eller stiller opp ved kriser og sykdom. Ikke vet jeg. Anonymkode: 09a6f...ce3 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå