Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi skal til kypros i sommer og står mellom lufthansa og sas som flyselskap.

Noen som har erfaring med de, hvem av de selskapene er best? Og minst sjanse for kanselleringer?

Anonymkode: 0d452...dce

AnonymBruker
Skrevet

Veldig like selskaper, egentlig. Jeg fløy en periode 10-20 ganger i året til/fra Tyskland på en strekning begge to trafikkerte, og jeg merket helt minimal forskjell på dem. De var også i samme allianse (Star Alliance) inntil SAS nylig gikk over til Skyteam, og da drev de med noe codeshare, altså at du kjøpte en SAS-billett og kunne havne på et Lufthansa-fly og motsatt. Det gikk helt fint i år etter år nettopp fordi de var så like som de var. Nå er de mer direkte konkurrenter enn før, på de strekningene begge flyr, men de ligner fortsatt mye på hverandre.

Så vil du selvfølgelig alltid finne folk med dårlige erfaringer med et enkelt flyselskap. En av mine dårligste opplevelser, foruten alle elendige opplevelser med Air France, var med SAS. Det opplever jeg likevel som ganske tilfeldig ut fra hundrevis av andre turer med SAS.

Sånn i utgangspunktet er SAS og Lufthansa to av de likeste flyselskapene du finner i vår del av verden. Ryddig, greit, uspektakulært. SAS har de siste årene hatt marginalt høyere punktlighet, men også vært noe mer rammet av streik enn Lufthansa. I praksis er de såpass jevne, alt i alt, at det ikke er noen grunn til å styre unna det ene. Her står det mellom to dugelige og helt ålreite selskaper, og jeg hadde bestilt utelukkende ut fra pris og tider som passet.

Anonymkode: 53186...6fa

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Lufthansa løy så det rant av meg da jeg hadde krav på refusjon fra dem. Brukte et år på å få pengene tilbake, og hadde jeg ikke visst rettighetene mine hadde jeg gitt opp for lenge siden. 

Anonymkode: e23bc...ea4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Lufthansa løy så det rant av meg da jeg hadde krav på refusjon fra dem. Brukte et år på å få pengene tilbake, og hadde jeg ikke visst rettighetene mine hadde jeg gitt opp for lenge siden. 

Så det rant av dem 😄

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...