AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Jeg venter barn nr 1, og har lyst på nr 2 tett etter hvis mulig. Jeg vet at foreldrepenger gir grunnlag for ny periode med foreldrepenger, men siden jeg har valgt 80% utbetaling i denne perioden vil jeg gjerne rekke å jobbe lenge nok til at ny periode med foreldrepenger blir basert på min 100% lønn. Så til spørsmålet: La oss si at min periode med 80% foreldrepenger går ut 1 november. Etter det så går jeg direkte ut i ferie, altså ferie fra 1 november. Etter 3 uker ferie skal jeg ha 10 dager ulønnet permisjon, før jeg så har første arbeidsdag tilbake på jobb 5 januar. Vil jeg begynne å tjene opp rettigheter fra 1 november, eller fra 5 januar? I mitt hode høres 1 november rimelig ut, men ser at noen mener at ferie direkte etterfulgt av permisjon ikke teller? At man må være på jobb minst en dag før man tar ut ferie? Hvis noen skjønte dette kompliserte spørsmålet blir jeg nesten imponert 😅 Anonymkode: 7a26b...d87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Du begynner fra 1. november, men den ulønnede uken skal ødelegge økonomisk resultat for hele måneden. Så du bør starte telling fra 5. januar når du vet du skal ha 100% lønn. Anonymkode: ceb1d...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Hva med å ta mammapermisjon, så ei uke ulønnet og så ferie fra den 12. november? Anonymkode: ceb1d...eaa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå