Gå til innhold

Kanskje jeg ikke er klar for å møte noen i bdsm miljøet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært i det miljøet i byen her jeg bor noen år. Tror det er 4 år nå, men for ett år siden ble jeg utsatt for overgrep da han ignorerte våre avtale kodeord, og gjorde ting jeg hadde sagt klart nei til og som potensielt var livsfarlig. Jeg kontaktet miljøet og han ble kastet ut med en gang, og flyttet ut av landet og ble med i bdsm miljøet der, men det er en annen sak. 

Da jeg fikk vite han er borte, så er jeg i gang med å oppsøke miljøet igjen. Det er mange hyggelige folk der og de har støttet meg utrolig mye. Problemet nå er at jeg skal møte en fyr i dag på kafe, og etter å ha snakket med han og chattet, så minner han meg om overgriperen. Det er noe med at de har så lik skrivemåte, og noe av holdningene. Dette er følelser som begynte å komme for par dager siden. Men det kan også være at jeg er destruktiv. Men kanskje det handler om at jeg ikke er klar for dette enda?

Anonymkode: 79083...03f

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om du er usikker så dropper du det TS ❤️ Jeg har ingen erfaring med dette miljøet, men det er vel såpass spesielt at det er viktig at du føler deg 100 prosent trygg? Følg magefølelsen din. Fortsett å gjør de tingene du er trygg på og plutselig treffer du en mann du føler deg trygg nok på. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Så mye som du har skrevet her inne om det så er du langt fra klar for det.

Anonymkode: b66e9...169

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kom deg langt vekk fra det usunne miljøet der. 

Anonymkode: 67bc7...39f

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du er åpenbart ikke "klar". Spørsmålet er vel også om bdsm er noe du har godt av. Bdsm er en fin måte å gjenskape sine traumer. I noe man kan tenke er mer kontrollerte former. 

Hvis du i tillegg har rusk fra barndommen, så bør du nok tenke litt på hva dette behovet for bdsm handler om

Anonymkode: bea44...623

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Du er åpenbart ikke "klar". Spørsmålet er vel også om bdsm er noe du har godt av. Bdsm er en fin måte å gjenskape sine traumer. I noe man kan tenke er mer kontrollerte former. 

Hvis du i tillegg har rusk fra barndommen, så bør du nok tenke litt på hva dette behovet for bdsm handler om

Dette tror jeg mange bdsm'ere kan gi deg motstand på, men jeg er helt enig med deg. Var bdsm'er selv i 20 år, helt til jeg begynte i terapi for fire år siden. Har bearbeidet mye i terapien, og "magisk nok" så forsvant behovet for røff bdsm-sex samtidig. Kan nå nyte helt vanlig sex, gjerne ispedd litt krydder, men behovet for å bli dominert og tråkket på er helt borte.

Og bare for å presisere det: jeg har møtt svært mange bdsm'ere gjennom 20 år, og fåtallet av dem har vært hel ved. Samtlige av de underdanige kvinnene jeg har snakket med har hatt trøbbel i oppveksten, og svært mange av de dominante mennene har narsissistiske trekk som gjør at de vil forgudes og settes høyt av sub'ene sine. Og så finnes det en god del menn som er usunt sadistiske. De som strekker strikken lengre enn avtalt. Og de leter alltid rundt etter uskyldige ungpiker de kan fornedre og brekke. 

Anonymkode: e8f28...7e3

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Dette tror jeg mange bdsm'ere kan gi deg motstand på, men jeg er helt enig med deg. Var bdsm'er selv i 20 år, helt til jeg begynte i terapi for fire år siden. Har bearbeidet mye i terapien, og "magisk nok" så forsvant behovet for røff bdsm-sex samtidig. Kan nå nyte helt vanlig sex, gjerne ispedd litt krydder, men behovet for å bli dominert og tråkket på er helt borte.

Og bare for å presisere det: jeg har møtt svært mange bdsm'ere gjennom 20 år, og fåtallet av dem har vært hel ved. Samtlige av de underdanige kvinnene jeg har snakket med har hatt trøbbel i oppveksten, og svært mange av de dominante mennene har narsissistiske trekk som gjør at de vil forgudes og settes høyt av sub'ene sine. Og så finnes det en god del menn som er usunt sadistiske. De som strekker strikken lengre enn avtalt. Og de leter alltid rundt etter uskyldige ungpiker de kan fornedre og brekke. 

Anonymkode: e8f28...7e3

Jeg tror ikke det gjelder alle, men noen. Særlig de som har opplevd omsorgssvikt, overgrep, mobbing og liknende. Det er vanskelig å tro at bdsm bringer ble positivt inn... 

Jeg tror samtidig at dette er veldig tabu å snakke om.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har vært i det miljøet i byen her jeg bor noen år. Tror det er 4 år nå, men for ett år siden ble jeg utsatt for overgrep da han ignorerte våre avtale kodeord, og gjorde ting jeg hadde sagt klart nei til og som potensielt var livsfarlig. Jeg kontaktet miljøet og han ble kastet ut med en gang, og flyttet ut av landet og ble med i bdsm miljøet der, men det er en annen sak. 

Da jeg fikk vite han er borte, så er jeg i gang med å oppsøke miljøet igjen. Det er mange hyggelige folk der og de har støttet meg utrolig mye. Problemet nå er at jeg skal møte en fyr i dag på kafe, og etter å ha snakket med han og chattet, så minner han meg om overgriperen. Det er noe med at de har så lik skrivemåte, og noe av holdningene. Dette er følelser som begynte å komme for par dager siden. Men det kan også være at jeg er destruktiv. Men kanskje det handler om at jeg ikke er klar for dette enda?

Definer å bli kastet ut av miljøet. En forening? En fast gruppe mennesker som møtes sosialt et fast sted? Høres merkelig ut. Jeg kan også anklage deg for alt mellom himmel og jord som påstand uten bevis. Regner med at du ikke hadde likt å bli kasta ut på bakgrunn av grunnløse påstander fra meg. Høres ut som selvtekt. Det stemmer sikkert det du sier, men vi vet vel alle at psykopater og narsissister lyver. Det siste vi burde gjøre er å tro blindt på folk vel. 

Anonymkode: 164a7...5e2

AnonymBruker
Skrevet

Definer å bli kastet ut av miljøet. En forening? En fast gruppe mennesker som møtes sosialt et fast sted? Høres merkelig ut. Jeg kan også anklage deg for alt mellom himmel og jord som påstand uten bevis. Regner med at du ikke hadde likt å bli kasta ut på bakgrunn av grunnløse påstander fra meg. Høres ut som selvtekt. Det stemmer sikkert det du sier, men vi vet vel alle at psykopater og narsissister lyver. Det siste vi burde gjøre er å tro blindt på folk vel. 

Ut av forening. Når man blir kastet ut av en forening i en by, så blir de automatisk også kastet ut av foreningene resten av landet. Fordi styret har tett kontakt med foreningene i landet. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nok ikke min sak alene som fikk han ut. Det krever etter stor sannsynlighet et helhetlig bildet. De var også i kontakt med han etter jeg meldte inn. Fikk svar etter en eller to måneder at han ikke vil sees i foreningen noe mer

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er noe med at de har så lik skrivemåte, og noe av holdningene. Dette er følelser som begynte å komme for par dager siden. Men det kan også være at jeg er destruktiv.

Er dette en skrivefeil? Skjønte ikke helt det med destruktiv.

Anonymkode: 57912...5d6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Avvent kaffen..

Jeg er i miljøet selv, jeg har OGSÅ vært mange år i terapi!! (Pga dårlig barndom) 
Jeg kom inn i miljøet ETTER terapien… 

FØLG MAGEFØLELSEN DIN!!!!!

Og please, please, oppsøk hjelp for voldtekten!! 

Anonymkode: c819d...d8d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var helt riktig valg. Litt vanskelig for han å akseptere 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Var helt riktig valg. Litt vanskelig for han å akseptere 

Hva var valget ditt?

Anonymkode: 0c079...345

AnonymBruker
Skrevet

Hva var valget ditt?

Å avlyse

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Å avlyse

Forstod jeg deg rett når jeg oppfatter det som at han «nye» fyren hadde vansker med å akseptere at du ikke vil treffes? I såfall bør det gi deg mye nyttig informasjon. Det er jo ikke et bra tegn slik jeg ser det. 

At han blir skuffet over at du trekker deg er forståelig og kan kommuniseres på en pen måte. Men å ha vansker med å akseptere det er noe annet.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Te- Presten skrev (5 minutter siden):

Forstod jeg deg rett når jeg oppfatter det som at han «nye» fyren hadde vansker med å akseptere at du ikke vil treffes? I såfall bør det gi deg mye nyttig informasjon. Det er jo ikke et bra tegn slik jeg ser det. 

At han blir skuffet over at du trekker deg er forståelig og kan kommuniseres på en pen måte. Men å ha vansker med å akseptere det er noe annet.

Ja! Maser fortsatt om at vi bare kan gå på kafé også at han kan gi massasje. Og argumenterer for at man må møtes og snakke ansikt til ansikt er nødvendig for å kunne stole på noen. Delvis rett 

Jeg er bare ikke klar og må jobbe med personlige ting først. Noe jeg også sa før han sa det jeg nevnte over her. Jeg må bearbeide mine ting først

• Hjerte 1
Skrevet

Ja! Maser fortsatt om at vi bare kan gå på kafé også at han kan gi massasje. Og argumenterer for at man må møtes og snakke ansikt til ansikt er nødvendig for å kunne stole på noen. Delvis rett 

Jeg er bare ikke klar og må jobbe med personlige ting først. Noe jeg også sa før han sa det jeg nevnte over her. Jeg må bearbeide mine ting først

Som de sier i Forsvaret ang. blindgjengere: ikke rør, ikke en gang med en lang pinne.

Du har nok gjort et svært godt valg med tanke på å avlyse cafe- treff med han.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette gjelder vel ikke bare BDSM klubber, men alt av klubber, lag og foreninger. Det er nødvendig å ta vare på seg selv og følge magefølelsen selv om noen er assosiert med gruppa. Noen ganger får overgripere en posisjon og det kan ta tid før de blir ekskludert.

Jeg avlyste selv med en i et idrettslag tilbake i tid. I samme idrettslag ble jeg etter det utsatt for en som ikke var god, han fikk sin 2. sedelighetsdom noen år etterpå og fikk vite at han ikke var velkommen. Han andre er enda med.

Det jeg liker med BDSM - miljøene er muligheten til å møte og bli kjent med folk i et fellesskap, kunne sitte i en mengde folk og prate om ting som kunne vært vanskelig på normal kafé. Jeg opplever at de jeg møter i andre kanaler som liker BDSM, dvs. de som ikke er aktive i klubbene er veldig mye dårligere på samtykke, det å holde ord og på å holde ting ryddig. Derfor er det for meg lettere å møte folk som er aktive i miljøene. Og så tar jeg alltid selvstendige vurderinger av mennesket.

• Liker 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...