AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Skrevet 21. januar Noen som har inspirasjon til fargevalg på et gutterom? hadde i utgangspunktet tenkt en blåfarge i taket og grønne vegger, men ble brått usikker på om det blir litt for mørkt og voldsomt? alternativt ha blått tak og blåe vegger? eller ha hvitt tak, og blå vegger med en vegg som er tapet? hva syns dere? til info så er rommet ganske stort, så skal bygge innebygd seng med en alkove over. Anonymkode: 8bde3...89d
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Skrevet 21. januar Ville hatt en lys farge. Hvilket kjønn barnet har spillet ingen rolle, det fins jo ikke guttefarger og jentefarger . Anonymkode: 4be04...e77 4
Maleficenta Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar (endret) AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Noen som har inspirasjon til fargevalg på et gutterom? hadde i utgangspunktet tenkt en blåfarge i taket og grønne vegger, men ble brått usikker på om det blir litt for mørkt og voldsomt? alternativt ha blått tak og blåe vegger? eller ha hvitt tak, og blå vegger med en vegg som er tapet? hva syns dere? til info så er rommet ganske stort, så skal bygge innebygd seng med en alkove over. Anonymkode: 8bde3...89d Jeg ville hatt hvitt tak. Syns å farge taket blir voldsomt. Ville valgt en lys blå farge på veggen Endret 21. januar av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar Gutten vår fikk hvitt rom (vegger og tak) med brannbilrøde detaljer (seng, skap, lampe) og gråmelert gulv. Han elsker det. Anonymkode: 00f9f...2b0
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar Man har jo fine blåfarger med grønne undertoner, som f.eks Athenian blue, Collected blue, og Ocean Air. De to siste er såpass lyse at du fint kan male taket i samme farge uten at det blir for tungt, evnt en lys beigetone som harmonerer. Det blir roligere og mykere. Anonymkode: 4a9ec...f38 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Skrevet 21. januar Ta med ungen og la han velge farge! Det gjorde eg m mine unger, var artig! Anonymkode: b5ad9...e39 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Skrevet 21. januar Vi har iconic både i gang og inne på et barnerom hos oss. Syns den er veldig behagelig Anonymkode: 9565e...5fd
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ta med ungen og la han velge farge! Det gjorde eg m mine unger, var artig! Anonymkode: b5ad9...e39 Hva ble det? Anonymkode: 4a9ec...f38
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Skrevet 21. januar Vi har mørkeblått tak, og lyseblå vegger. Er veldig fornøyd. Anonymkode: 2efe1...4f0
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Skrevet 21. januar Her får ungene velge selv - innenfor visse grenser (små og litt mørke rom, så vi har lagt ned veto mot mørke farger, til wannabe-minigoth-seksåringens intense gremmelse). 6-åringen ville ha hvitt, helt hvitt, alt sammen (som trass mot at han ikke fikk ha alt helt svart) 4-åringen ville ha lilla og blått. Anonymkode: 212c7...0ca 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #13 Skrevet 22. januar La barna få velge selv. En fireåring vet veldig godt hvilken farge han vil ha på veggene sine. Jeg skjønner meg ikke på foreldre som skal bestemme hva slags farge barna skal ha på sine egne rom. Det er virkelig toppen av kontrollbehov. Gud forby at ikke hver bidige centimeter i hele huset skal være etter akkurat DIN smak. Anonymkode: 5c75c...806 3
AnonymBruker Skrevet 22. januar #14 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): La barna få velge selv. En fireåring vet veldig godt hvilken farge han vil ha på veggene sine. Jeg skjønner meg ikke på foreldre som skal bestemme hva slags farge barna skal ha på sine egne rom. Det er virkelig toppen av kontrollbehov. Gud forby at ikke hver bidige centimeter i hele huset skal være etter akkurat DIN smak. Anonymkode: 5c75c...806 Det har vel kanskje litt med at en 4 åring ikke forstår at en farge man syns er fin, ikke nødvendigvis er en farge man trives med å ha på et soverom. Ei venninne måtte male om hele soverommet veldig kort tid etter, fordi sønnen ble stresset av fargene (for mørkt og tungt). Ville ikke en gang leke der inne lenger. Så det dreier seg nok ikke om smaken til foreldrene eller kontrollbehov. Anonymkode: 4a9ec...f38 5
Maleficenta Skrevet 22. januar #15 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): La barna få velge selv. En fireåring vet veldig godt hvilken farge han vil ha på veggene sine. Jeg skjønner meg ikke på foreldre som skal bestemme hva slags farge barna skal ha på sine egne rom. Det er virkelig toppen av kontrollbehov. Gud forby at ikke hver bidige centimeter i hele huset skal være etter akkurat DIN smak. Anonymkode: 5c75c...806 Ja men en fireåring kan velge knæsjfarger og ikke klare å sove der etterpå 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #16 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 10.55): Ville hatt en lys farge. Hvilket kjønn barnet har spillet ingen rolle, det fins jo ikke guttefarger og jentefarger . Anonymkode: 4be04...e77 Ville ikke gått for så lys farge til en 4 åring, det blir fort litt «babyrom» over det. Hvis du maler det nå skal sikkert fargen vare noen år opp i barneskolen… Anonymkode: bc285...9c7 2
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 16.36): Det har vel kanskje litt med at en 4 åring ikke forstår at en farge man syns er fin, ikke nødvendigvis er en farge man trives med å ha på et soverom. Ei venninne måtte male om hele soverommet veldig kort tid etter, fordi sønnen ble stresset av fargene (for mørkt og tungt). Ville ikke en gang leke der inne lenger. Så det dreier seg nok ikke om smaken til foreldrene eller kontrollbehov. Anonymkode: 4a9ec...f38 Dette! Broren min fikk velge selv og mamma angret da han valgte blodrød på hele rommet😬 Jeg ville valgt ut noen farger jeg likte og så la ungen velge blant dem. Anonymkode: bc285...9c7 1
AnonymBruker Skrevet 24. januar #18 Skrevet 24. januar Vår sønn på tre år har green harmony. Synes den er veldig behagelig, og han er fornøyd med dinosaurfarge på veggen. Anonymkode: 3524c...619 1
AnonymBruker Skrevet 25. januar #19 Skrevet 25. januar Vi lot sønnen vår velge mellom noen alternativer som var ok, og han gikk for Soft Teal. En farge som fortsatt funker noen år etterpå. Anonymkode: be789...616 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå