Gå til innhold

Konfirmasjon kolliderer med utdrikningslag

graaspurv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Som konfirmant ville jeg heiet på sydentur og utdrikningslag. Du er en voksen kusine av konfirmanten, ikke bror, søster, mor eller far. Jeg husker min egen konfirmasjon, samt søstrene mine sine. Vi hadde frafall av gjester til alle, og det gikk helt fint. Alle med hode og hjerte skjønner at det ikke alltid passer for alle. Konfirmasjon er viktig,  joda, men samtidig er det bare en dag i livet. Vær heller tilstede i hverdagen,  det teller mye mer enn i et selskap stappet av folk og stiv rutine hvor man ikke engang nødvendigvis får pratet sammen.  Noen ganger er gærre gjester dessuten gull.

Og som mor til 3 og hvor alle 3 er konfirmert ville både barna og jeg også ønsket deg god tur. Skrev tidligere snakk med onkel/ konfirmant... Er ikke i tvil om at du bør prioritere utdrikningslag.  

Anonymkode: b6600...04a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
late_argument skrev (På 23.1.2025 den 10.14):

Det er på ingen måte et spørsmål om moral. Det er null stress velge utdrikningslag og ikke noe mer umoralsk enn å dra i en konfirmasjon. 

Jeg reagerer også på at prøver å påføre Trådstarter skam. En veldig lite kul måte å argumentere på. 

Utdrikningslag er fyll. Hadde glatt valgt konfirmasjon.

Anonymkode: 45930...292

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
late_argument skrev (På 23.1.2025 den 10.15):

Granka først. Granka uber alles.

Ja, hvis du er alkoholiker så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 6.33):

Tanten min kom ikke i min konfirmasjon, fordi hun skulle til syden. Dette var en tante som hele min oppvekst hadde bedyret hvor glad hun var i meg og gitt meg ekstra oppmerksomhet, og det at jeg var hennes «favoritt»-niese var noe som løftet meg mye fra min ellers vanskelige oppvekst. Men jeg ble dypt skuffet over at hun ikke kom i konfirmasjonen min, særlig fordi grunnen var at hun skulle til syden…. Har aldri tilgitt henne for dette og er i dag i 30-årene. 

Anonymkode: a63f1...29a

Seriøst!? Så alt hun gjorde for deg betydde ingenting fordi hun skulle ta seg ferie når det passet arbeidsgiver og lommeboken hennes? WOW!! Da er du mye verre enn henne, dette er noe av det verste og mest egoistiske jeg har lest i denne tråden. Og jeg er stort sett uenig med de som sier at man bare kan gå bort fra avtalen om å dra i konfirmasjonen for å dra i utdrikningslag. Du burde skamme deg!!!

Anonymkode: efc50...b4b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg har vært endel på Granka, og jeg smaker ikke alkohol. 

Onkelen min var derimot dritings i konfirmasjonen min, tror de fleste hadde tenkt han hadde hatt det bedre på Granka. 

Anonymkode: 473ae...24b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Utdrikningslag er fyll. Hadde glatt valgt konfirmasjon.

Utdrikningslag er så mye mer, opplevelser osv. Det er itillegg over flere dager, som sikkert betyr både turer og annet gøy. Blir du mindre krenket om det feks blir kalt brudefølgetur? 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Oi, tenk å være så dømmende og itillegg bruke en sykdom som skjellsord for å være ufin. Bruker du kreft, ms, Parkinson osv på samme måte? Er du en som bruker homo som skjellsord og? 

Skammelig.

Anonymkode: 04ff9...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Seriøst!? Så alt hun gjorde for deg betydde ingenting fordi hun skulle ta seg ferie når det passet arbeidsgiver og lommeboken hennes? WOW!! Da er du mye verre enn henne, dette er noe av det verste og mest egoistiske jeg har lest i denne tråden. Og jeg er stort sett uenig med de som sier at man bare kan gå bort fra avtalen om å dra i konfirmasjonen for å dra i utdrikningslag. Du burde skamme deg!!!

Anonymkode: efc50...b4b

Veskommende var et barn på den tiden og var alettes ikke egoistisk. Den som var egoistisk og ga blaffen i niesen, var tanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Utdrikningslag er så mye mer, opplevelser osv. Det er itillegg over flere dager, som sikkert betyr både turer og annet gøy. Blir du mindre krenket om det feks blir kalt brudefølgetur? 

Oi, tenk å være så dømmende og itillegg bruke en sykdom som skjellsord for å være ufin. Bruker du kreft, ms, Parkinson osv på samme måte? Er du en som bruker homo som skjellsord og? 

Skammelig.

Alkoholisme er ingen sykdom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Alkoholisme er ingen sykdom.

Jo. Bare å google. Det er en sykdom.

Alkoholisme er en sykdom som består av komplekse fysiologiske og mentale komponenter. https://psykiater.no/avhenig-av-alkohol-alkoholisme/

Og du gjør narr av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...