Gå til innhold

Konfirmasjon kolliderer med utdrikningslag

graaspurv

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Siden begge er to viktige happenings, ville jeg helt klart valgt det jeg hadde sagt ja takk til først. 

Anonymkode: 0cdc7...db8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

God tur til Spania🥳

Jeg var borti det samme med niesen, og jeg dro på tur. Men ordnet med kort og gave til konfirmanten, og en av gavene var en opplevelseshelg vi to sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan dra i utdrikningslag til venninnen din nestegang hun giftervseg.

Er ikke noe nestegang for konfirmasjon 

Anonymkode: 6a3aa...e5a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Siden begge er to viktige happenings, ville jeg helt klart valgt det jeg hadde sagt ja takk til først. 

Utdrikningslag er ikke viktig. Det er bare en fest. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er veldig familiekjær, men hadde likevel valgt utdrikningslaget. Hadde kanskje ordnet noe ordentlig stas til konfirmanten, men alt i alt gjør jeg ikke så mye utav meg at konfirmanten hadde savnet meg nevneverdig. Ser noe nevner at det ble husket at de var der selv om det ikke var tilfelle, det opplevde også vi. Min svigerinne måtte utebli fra min datters konfirmasjon pga sykdom men ungdommen husker selv at tanten var der. 

Anonymkode: aa5fc...f94

Da er du ikke så familiekjær at det gjør noe.... 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
hanfranord skrev (9 timer siden):

Utdrikningslag er det ikke bare fyll å fanteri. Spania eller ikke. Hva sier det egentlig om deg. Å hva viser du egentlig de unge i dag om hva som bør prioriteres. Vær voksen å ta del i konfirmasjonen. 

Right....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tanten min kom ikke i min konfirmasjon, fordi hun skulle til syden. Dette var en tante som hele min oppvekst hadde bedyret hvor glad hun var i meg og gitt meg ekstra oppmerksomhet, og det at jeg var hennes «favoritt»-niese var noe som løftet meg mye fra min ellers vanskelige oppvekst. Men jeg ble dypt skuffet over at hun ikke kom i konfirmasjonen min, særlig fordi grunnen var at hun skulle til syden…. Har aldri tilgitt henne for dette og er i dag i 30-årene. 

Anonymkode: a63f1...29a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ikke enig med deg. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Tanten min kom ikke i min konfirmasjon, fordi hun skulle til syden. Dette var en tante som hele min oppvekst hadde bedyret hvor glad hun var i meg og gitt meg ekstra oppmerksomhet, og det at jeg var hennes «favoritt»-niese var noe som løftet meg mye fra min ellers vanskelige oppvekst. Men jeg ble dypt skuffet over at hun ikke kom i konfirmasjonen min, særlig fordi grunnen var at hun skulle til syden…. Har aldri tilgitt henne for dette og er i dag i 30-årene

Da er det faktisk på tide å gjøre det. Det er en dag som ikke nødvendigvis betyr like mye for familiemedlemmer som for den som har konfirmasjonen. 

Anonymkode: 052e2...aad

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Tanten min kom ikke i min konfirmasjon, fordi hun skulle til syden. Dette var en tante som hele min oppvekst hadde bedyret hvor glad hun var i meg og gitt meg ekstra oppmerksomhet, og det at jeg var hennes «favoritt»-niese var noe som løftet meg mye fra min ellers vanskelige oppvekst. Men jeg ble dypt skuffet over at hun ikke kom i konfirmasjonen min, særlig fordi grunnen var at hun skulle til syden…. Har aldri tilgitt henne for dette og er i dag i 30-årene. 

Stusselig at du bærer nag i så lang tid. 

Og null kontakt i 20 år etterpå? Verdt det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke vanskelig å velge, utdrikningslag før fetter. Han kommer ikke til å savne deg uansett, og ikke er konfirmasjon så veldig viktig heller. Men vennene dine er viktig, og ikke minst hvor du vil ha best minne fra. Når onkelen din dør, eller før, så vil du uansett aldri mer treffe fetteren din med mindre du er i en patriatrisk pakistansk familie. 

Anonymkode: 5cd9f...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Jeg har også konfirmant iår, og hadde sakt: "God tur til Spania, det høres knallgøy ut".

Konfirmasjon er ikke spesielt spennende og så lenge du legger inn gave hadde ikke noen hos oss blitt sure iallfall. Så begynner navnet ditt på C er det bare å reise, vi blir ikke sure 😀

Anonymkode: 63aa7...45c

Jeg er spent på om spikeren traff her? :D 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Da er det faktisk på tide å gjøre det. Det er en dag som ikke nødvendigvis betyr like mye for familiemedlemmer som for den som har konfirmasjonen. 

Det er vel opp til meg å avgjøre. Det gjorde noe med relasjonen vår. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Stusselig at du bærer nag i så lang tid. 

Og null kontakt i 20 år etterpå? Verdt det? 

Null kontakt, hvor har du det fra?😆

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er som regel masse folk i en konfirmasjon, det er mange gjester igjen selv om du reiser til Spania. Gi en fin gave i det minste, men synes ellers du kan prioritere de få vennene dine og reise.

Anonymkode: d4331...5cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Konfirmasjon er jo bare mat og kaker.

Anonymkode: 04ff9...6a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

graaspurv skrev (20 timer siden):

På en måte godt å se at folk er uenige her. Da er det ikke en enkel åpenbar løsning jeg overser. 

Siden noen lurer på hvor stor familien min er - jeg tipper det er invitert rundt 15 stk til konfirmasjonen. Jeg har vært i 10-12 konfirmasjoner til andre søskenbarn, ste-søskenbarn, søsken og venner). Jeg har et godt forhold til hele familien min, men pga den store alderforskjellen (17+ år) og en viss geografisk avstand vil jeg ikke si at jeg har et nærmere forhold til denne fetteren enn andre familiemedlemmer. Det vil bli lagt merke til om jeg ikke er der, litt usikker på hvor mye fetteren min selv bryr seg. Kan jo prøve å finne ut av det. Naturligvis ønsker jeg å beholde det gode forholdet til familien, og det er som noen påpekte kanskje et mer varig forhold enn vennskap (selv om jeg håper at jeg har med meg vennene mine videre i livet også). 

Jeg bryr meg ikke om at turen går til Spania, har vært der en rekke ganger før og kan lett dra dit igjen om det frister. Hadde vært samme dilemma om turen gikk til indre Trøndelag. Det som betyr noe er at at det er en spesiell feiring med gode venner. Det blir neppe en stor fyllefest, vi drikker ikke så mye i denne gjengen, men det er planlagt diverse aktiviteter. Det er som sagt første utdrikningslaget jeg har blitt invitert til, og jeg gjetter på at jeg kanskje får 3-4 slike invitasjoner fra andre i løpet av livet hvis jeg er heldig. 

Da jeg ble konfirmert var vi 14 i familien rundt bordet. Da mine søsken ble konfirmert hhv ett og seks år etter meg var vi 18 ved bordet. Forklaringen her er enkel: Kusiner med mann kom i de to andres konfirmasjoner. Det betydde mye for meg å se dem da mine søsken ble konfirmert, og jeg savna dem i min egen konfirmasjon. De bor på en annen kant av landet, og kontakten er heller laber, men likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hvorfor ble det ikke tatt hensyn til din kalender når utdrikningslaget ble planlagt? Siden det ikke er så mange som skal være med ville det jo vært naturlig å høre med alle?

Anonymkode: 1d3f8...021

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare på et par spørsmål:

Nei, jeg kan dessverre ikke få med meg litt av turen og likevel rekke konfirmasjonen. Utdrikningslaget er fra fredag-søndag, konfirmasjon på lørdag.

Dessverre sjekket ikke de som planlegger med noen av oss andre hvilke datoer som passet (konfirmasjonshelga er forøvrig den eneste helga jeg ikke kan i hele vår). Jeg kan forsøke å foreslå andre datoer, det er jo flere langhelger rundt mai. Men jeg vet hvor innafor det er å spørre? Jeg har sagt ifra at jeg er invitert i konfirmasjon den helga, uten at det da ble tatt initiativ til å sjekke andre datoer. 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

graaspurv skrev (35 minutter siden):
For å svare på et par spørsmål:

Nei, jeg kan dessverre ikke få med meg litt av turen og likevel rekke konfirmasjonen. Utdrikningslaget er fra fredag-søndag, konfirmasjon på lørdag.

Dessverre sjekket ikke de som planlegger med noen av oss andre hvilke datoer som passet (konfirmasjonshelga er forøvrig den eneste helga jeg ikke kan i hele vår). Jeg kan forsøke å foreslå andre datoer, det er jo flere langhelger rundt mai. Men jeg vet hvor innafor det er å spørre? Jeg har sagt ifra at jeg er invitert i konfirmasjon den helga, uten at det da ble tatt initiativ til å sjekke andre datoer. 

Da spør du de som arrangerer utdrikningslaget om en annen helg, enkelt og greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...