graaspurv Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden (endret) Jeg er invitert på utdrikningslaget til ei nær venninne som skal holdes over tre dager i Spania. Jeg kjenner alle som skal være med godt (type 5-8 stk), det er folk jeg møter omtrent ukentlig. Dessverre kolliderer dette med konfirmasjonen til fetteren min, som jeg ble invitert til nærmere et år i forkant. Jeg hadde prioritert konfirmasjon over det meste, inkludert konserter og større fødselsdager (type 30-årslag), men jeg synes det er fryktelig vanskelig å velge nå. Jeg er veldig glad i familien min, og faren til konfirmanten har vært flink til å stille opp for meg. Han har forøvrig hatt det ganske tøft de siste årene av ulike grunner. Samtidig er jeg også glad i venninna mi og resten av vennegjengen. Jeg hadde en periode i livet hvor jeg slet med deprisjon og ensomhet, og det er mye takket være denne vennegjengen at jeg nå har det stort sett bra. Dette er det første utdrikningslaget er jeg har blitt invitert til. Hvis jeg kun tenker på meg selv har jeg absolutt mest lyst til å dra på utdrikningslaget ... Hva ville du valgt? Endret 3 timer siden av graaspurv Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Nå er det din tur til å stille opp for familien. Anonymkode: 6a3aa...e5a 4 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden Snakk med onkelen din. Si det som det er.. Så tenker jeg, jeg hadde sendt penger/gave om jeg dro. Og jeg hadde ikke dratt om dere er en liten familie/slekt.. men snakk med dem Anonymkode: 1adcf...102 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Jeg tror jeg hadde valgt konfirmasjon. Du visste jo om den før turen til Spania. Er det mulig å få med seg deler av utdrikningslaget likevel? F.eks reise ned en dag etter de andre el.l? Anonymkode: 6f4b9...9cf 4 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Hadde jeg takket ja til konfirmasjon, og konfirmanten var en som sto meg nært, så hadde jeg absolutt ikke avlyst til fordel for noe annet. "jeg vet jeg takket ja, men jeg kommer ikke likevel, jeg er blitt invitert til noe mer spennende som jeg heller vil dra på" er noe av det kjipeste jeg hører... Anonymkode: ec333...621 8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Konfirmasjon. Familien har stilt opp for det, nå er det din tur å stille opp. Og så til en litt tøff sannhet; de fleste som er gode venner i 20-årene er ikke folk du nødvendigvis har kontakt med om ti år når folk er etabler, har barn og hsr flyttet litt på seg. Familien din derimot er der fremdeles. Anonymkode: e9f03...c7d 4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Det jeg hadde sagt ja til først. Anonymkode: 02f16...97e 3 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden Var forresten ikke i konfirmasjonen til en niese (nær familie), da jeg var på utvekslingsopphold. Vi kom inn på konfirmasjonen over en middag få år senere. Og da "husket" både konfirmant og foreldre at jeg var der 😂 En kusine er nok ikke i veldig stor fokus for midtpunktet og foreldre en slik dag, med mange gjester, der det skjer mye. Anonymkode: 02f16...97e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
late_argument Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden Plukk opp telefonen og forklar det til fetteren din og familien hans som du forklarer det til oss. De vil forstå. Ærligheten fra din side vil også påvirke relasjonen deres positivt. Alle skjønner at tre dager i Spania gruser en konfirmasjon. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
late_argument Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Pluss: Se tilbake på din egen konfirmasjon. Hvem faen bryr seg? 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har også konfirmant iår, og hadde sakt: "God tur til Spania, det høres knallgøy ut". Konfirmasjon er ikke spesielt spennende og så lenge du legger inn gave hadde ikke noen hos oss blitt sure iallfall. Så begynner navnet ditt på C er det bare å reise, vi blir ikke sure 😀 Anonymkode: 63aa7...45c 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden late_argument skrev (2 minutter siden): Pluss: Se tilbake på din egen konfirmasjon. Hvem faen bryr seg? Enig i dette. For de fleste er ikke konfirmasjon SÅ viktig. Tror de aller fleste ville forstått prioriteringen å dra til Spania i stedet. Anonymkode: 49064...598 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden Jeg tror nok at fetteren din forstår. Jeg har hatt konfirmant 3 ganger og hver gang noen gjester takka nei av enkelte grunner. Noen pga jobb og jobbreiser, noen fordi de har fått besøk, noen pga kræsjet med utdrikkingslag, noen fordi det har kræsjet med andre konfirmasjoner, noen pga sykdom og noen pga ferier. Det er ingen jeg bærer nag til pga dette. Konfirmasjon er mest viktig for konfirmanten, foreldre og besteforeldre. Så lenge ikke for mange avlyser så går det jo fint. Anonymkode: fe714...69c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #14 Del Skrevet 2 timer siden Jeg har konfirmant i år (og hadde det for to år siden). Hadde du vært min slektning hadde jeg nektet deg å prioritere min sønns konfirmasjon over din venninnes utdrikningslag! Du er bare en av mange gjester i konfirmasjonen. Du er en av få i utdrikningslaget. Dra til Spania og kos deg! Anonymkode: 19991...489 3 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 2 timer siden #15 Del Skrevet 2 timer siden Fetteren din kommer ikke til å legge merke til at du ikke er der. Venninna di kommer til å legge merke til at du ikke er i utdrikningslaget. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #16 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde dratt i utdrikningslaget. Lett! Jeg har selv konfirmant i år, og hadde hatt full forståelse dersom søskenbarnet til mitt barn prioriterte dette. Anonymkode: ac27c...55a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 2 timer siden #17 Del Skrevet 2 timer siden Har du allerede takket ja til konfirmasjonen eller kom invitasjonen tidlig, men frist for svar er ikke før nå nærmere? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 2 timer siden #18 Del Skrevet 2 timer siden Luckiness skrev (2 minutter siden): Har du allerede takket ja til konfirmasjonen eller kom invitasjonen tidlig, men frist for svar er ikke før nå nærmere? Konfirmasjoner er jo gjerne i mai - så det er uansett lenge til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #19 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde jeg takket ja til konfirmasjon, og konfirmanten var en som sto meg nært, så hadde jeg absolutt ikke avlyst til fordel for noe annet. "jeg vet jeg takket ja, men jeg kommer ikke likevel, jeg er blitt invitert til noe mer spennende som jeg heller vil dra på" er noe av det kjipeste jeg hører... Anonymkode: ec333...621 Helt enig. Man drar på det man takket ja til først. Såfremt det ikke er noe viktig som det ikke går an å vite om på forhånd som en begravelse. Anonymkode: 69eef...1bb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #20 Del Skrevet 2 timer siden Jeg hadde nok valgt utdrikningslaget, selv om jeg er veldig familiekjær. Mine barn er ferdige som konfirmanter, men hadde en voksen kusine hatt en ventende invitasjon til Spania, ville jeg absolutt at hun skulle ha valgt det fremfor konfirmasjon. En kusine er ikke så viktig som foreldre/søsken og besteforeldre Men snakk med fetteren din, og beklag på det sterkeste. Jeg tror han forstår (og sikkert ville valgt det samme selv) Anonymkode: 0bac1...bb6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå