Gå til innhold

Lite forutsigbarhet og ekstreme krav

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg jobber et sted med en veldig ok leder og alt er i grunn gøy og fint, men

siden før jul har ting blitt litt vanskelige. Jeg har lenge foreslått og spurt om vi skal lage en type rapport. Jeg har ekspertisen og er til disposisjon. Fokuset er på andre ting, og det virker helt uinteressant. Jeg fåt til og med beskjed om å ikke bruke tid på den type rapport. Januar kommer, og plutselig får jeg beskjed om å lage det med kort varsel. Resultatet blir ikke så bra med så kort varsel. 

Jeg sitter opptatt med noe jeg er bedt om å prioritere, så dumper det ned noe helt annet i fanget på meg.

Jeg kan faget best, men allikevel kommer det krav om detaljer som gjør det hele elstremt komplisert. Det får noen måneder, og det blir aldri etterspurt. 

Jeg brukte også 3 måneder på en helt hinsides risikomodell. Deretter blir alt endret, og den kræsjer. Får beskjed om å finne tilbake til den som fungerte.

Jeg blir litt lei dette

Noen med lignende erfaring?

Anonymkode: 046dd...0e2

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må tydeliggjøre hvor mye tid hver enkelt del tar og når de ber om ekstra detaljer så må du si fra med en gang at det bidrar heftig til arbeidsmengden. 

Arbeidsgiver er ansvarlig for å gi deg den tiden som er nødvendig for å få gjort arbeidsoppgavene dine. Det eneste du kan gjøre er å gi beskjed underveis når du ser at tidsfrister og arbeidsoppgavene ikke er forenelige. Hvis du ikke opplever å bli hørt så må du gå høyere opp i systemet og klage rett og slett. 

Prøv å ikke stresse. Du har ditt på det rene så lenge du sier fra.

Anonymkode: 82a25...f71

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...