Gå til innhold

Dater en som sitter hjemme hver dag

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Med hjemmekontor, så dette tenkte jeg var helt fair og greit, men lurer på om noen har erfaring med å ha en partner som alltid er hjemme.

Jeg har behov for alenetid. Han har også det, og derfor er han på hjemmekontor hver dag. Han sender meldinger veldig ofte, så han har mye tid til overs og har egentlig ingen planer på kveldene. Han sier han er hjemmekjær. Har ikke hilst på en eneste av vennene hans, og det virker som han ikke omgås andre enn noen på jobb et par ganger i måneden

Anonymkode: 43083...3f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Min erfaring er at det ikke er så heldig, selv om det er supert i begynnelsen av forholdet. Men etterhvert blir det slitsomt "å gå oppå hverandre". For min del så var det en av tingene som tok knekken på mitt forrige forhold. Men for noen passer det sikkert 🙂

Anonymkode: 71ab5...d79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dater også en som er sånn, og jeg er også slik. Heldigvis er vi begge glad i å være utendørs, og om man sørger for hjemmekontor i hver ende av huset slik at man kan leve «alene» selv om man er der begge to, så tenker jeg dette bare er pluss for min del. 

Jeg er lite sosial selv, og føler ofte skam over hvor lite venner jeg har og hvor mye jeg trives hjemme, veldig vanskelig å få forståelse for det fra de som ikke lever på samme måte. 

Anonymkode: 9ab38...948

• Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Uff nei, så mye tosomhet hadde jeg ikke orket. Merkelig å ikke ha behov for å komme seg ut, oppleve noe, være med venner, få nye impulser osv.

Anonymkode: 790ec...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Han sitter hjemme hver ettermiddag og kveld, og helg, og har fortsatt så mye behov for alenetid at han i tillegg må ha hjemmekontor hver dag? 
Blir han med deg ut på aktiviteter? 
Har han hobbyer utenfor boligen? 

Jeg hadde ikke klart å være den eneste sosiale kontakten til en annen person. 
Helt ok å være hjemmekjær, helt ok ha behov for mye alenetid, men når personen er bortimot helt isolert fra omverden så blir det for ekstremt for meg. 

Anonymkode: 3bf9e...3d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjemmekontor er ok, det har jeg selv (kort frokost nå, etter to timer på, så ikke noe "gjemmekontor" 😅)

Men 1) hadde ikke orket å være en annen persons eneste sosiale kontakt, 2) hadde ikke orket noen som var hjemme hele tiden, 3) hadde funnet det lite givende å være sammen med noen som ikke drev noen form for fysisk aktivitet, og var på trening eller i naturen noen timer i uka. 

Anonymkode: 4a905...9db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dersom du liker han er det vel bare å prøve og se? Jeg liker også alenetid, men både daglig hjemmekontor og tilnærmet intet sosialliv utenom var litt i overkant. Men det kan jo være dette er en tralt han har kommet inn i, og er interessert i å komme litt mer ut blant folk igjen? Sosialt behov er jo ikke helt statisk, men kan endre seg i perioder. 

Anonymkode: aa5a9...d97

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...