AnonymBruker Skrevet 30. januar #21 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Du må ikke barbere deg, nei. Anonymkode: 42256...c97 Selvfølgelig må jeg det når jeg ikke trives med å ha legger som en mann hårvekstmessig 🙄 Anonymkode: 89ea7...792 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #22 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Rådet dere gir her, er helt hinsides all fornuft, på tørr hud. Har ikke ts tørr hud, så blir saken en annen dog tyder alt på at det er tør hud ts har, ref hennes svar her: Anonymkode: 1ddd6...ba0 Det hadde vært lettere å forstå hva du mener om du sier hvilke råd du mener er feil, og hvorfor... Jeg sier hva jeg gjorde for å forhindre irritert hud etter barbering. Aderma exomega brukes for å behandle nettopp irritert hud. Ikke kun tørr hud. Hadde huden kun vært tørr, så hadde problemet vært der uavhengig av barbering eller ikke. Anonymkode: fa61a...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. januar #23 Del Skrevet 30. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde vært lettere å forstå hva du mener om du sier hvilke råd du mener er feil, og hvorfor... Jeg sier hva jeg gjorde for å forhindre irritert hud etter barbering. Aderma exomega brukes for å behandle nettopp irritert hud. Ikke kun tørr hud. Hadde huden kun vært tørr, så hadde problemet vært der uavhengig av barbering eller ikke. Anonymkode: fa61a...b1f Ser du hvem og hva jeg siterer, i tilknytning til kommentaren min? Hvis ikke gå tilbake til side 1, og les. For dem som har det litt tungt for det; Hud som er sår og irritert etter barbering den skrubber ikke fornuftige mennesker med skrubbeutstyr. Hudbarrieren er skadet og blir enda mer skadet av den typen skrubbing som ble anbefalt på side 1. Anonymkode: 1ddd6...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:22 #24 Del Skrevet onsdag kl 07:22 Å der var vi tilbake på scratch klømessig selv med stor bruk av kremen jeg kjøpte (tuben er nesten tom så den er ofte brukt) så klør jeg som en gal. Blir helt skrullete av dette. Har betalt dyre dommer for bassengtrening fremover pga bekkenproblemer (er gravid) så må sikkert bare lide meg igjennom mange mnd med intens kløe. Blir helt gal. Legen finner ingenting galt etter å ha tatt hudskrape. Bare at jeg er tørr i huden. TS. Anonymkode: 89ea7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 10:54 #25 Del Skrevet onsdag kl 10:54 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å der var vi tilbake på scratch klømessig selv med stor bruk av kremen jeg kjøpte (tuben er nesten tom så den er ofte brukt) så klør jeg som en gal. Blir helt skrullete av dette. Har betalt dyre dommer for bassengtrening fremover pga bekkenproblemer (er gravid) så må sikkert bare lide meg igjennom mange mnd med intens kløe. Blir helt gal. Legen finner ingenting galt etter å ha tatt hudskrape. Bare at jeg er tørr i huden. TS. Anonymkode: 89ea7...792 Har du prøvd å skrubbe leggene før barbering? Anonymkode: d8c80...d4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet onsdag kl 11:04 #26 Del Skrevet onsdag kl 11:04 AnonymBruker skrev (På 30.1.2025 den 23.00): Ser du hvem og hva jeg siterer, i tilknytning til kommentaren min? Hvis ikke gå tilbake til side 1, og les. For dem som har det litt tungt for det; Hud som er sår og irritert etter barbering den skrubber ikke fornuftige mennesker med skrubbeutstyr. Hudbarrieren er skadet og blir enda mer skadet av den typen skrubbing som ble anbefalt på side 1. Anonymkode: 1ddd6...ba0 Man skrubber før barbering, ikke etterpå. Man skal heller ikke skrubbe så kraftig at man blir sår/rød. Hensikten er å fjerne døde hudceller og mykne opp hårene, slik at barberhøvelen glir lettere og skaper mindre irritasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Roci Skrevet onsdag kl 11:09 #27 Del Skrevet onsdag kl 11:09 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Å der var vi tilbake på scratch klømessig selv med stor bruk av kremen jeg kjøpte (tuben er nesten tom så den er ofte brukt) så klør jeg som en gal. Blir helt skrullete av dette. Har betalt dyre dommer for bassengtrening fremover pga bekkenproblemer (er gravid) så må sikkert bare lide meg igjennom mange mnd med intens kløe. Blir helt gal. Legen finner ingenting galt etter å ha tatt hudskrape. Bare at jeg er tørr i huden. TS. Anonymkode: 89ea7...792 Men har du forsøkt å bruke barberolje eller -krem? Barberskum og -gel inneholder såpestoffer som skal få produktet til å skumme, og det kan være disse du reagerer på. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:50 #28 Del Skrevet onsdag kl 13:50 Siden du klør allerede samme dag tror jeg ikke dette er pga hår som gror, men enten pga reaksjon mot en krem du bruker eller at du er for hardhendt med høvelen slik at du høvler av bittelitt hud. Anbefaler at du tester elektrisk høvel eller epilator, og ser om du merker forskjell på kløen. Anonymkode: 0fe86...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 13:53 #29 Del Skrevet onsdag kl 13:53 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Har betalt dyre dommer for bassengtrening fremover pga bekkenproblemer (er gravid) så må sikkert bare lide meg igjennom mange mnd med intens kløe. Så du klør av klorvann også? Eller mener du at du har tanker om barberingstvang? Ingen andre enn du bryr seg om hårene dine. Du må ikke barbere. Anonymkode: 0fe86...7ef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå