AnonymBruker Skrevet 21. januar #1 Del Skrevet 21. januar Heisann Jeg sliter med at samme kveld og dagene etter jeg har barbert leggene så klør de noe så hinsides. Kan klø meg til blods og jeg blir lettere «gal» bruker både barberskum, helt nytt barberblad og smører inn leggene i fuktighetskrem 2-3 ganger pr dag i håp om å hindre denne intense kløen. Jeg våkner om natten av at det klør, blir sakte gal av det 😅 jeg må barbere leggene for jeg har dessverre mørkebrune hår på bena som lett utkonkurrerer flere menn. Syns det er flaut og ubehagelig å ha masse hår på leggene som kvinne. jeg har prøvd hårfjerningskrem, voksing og barbering. Av økonomiske årsaker ender jeg tilbake på barbering siden det uansett klør. Merker ingen forskjell i kløen. er det noen som har tips til meg? Blir helt desperat av denne kløen. Anonymkode: 89ea7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Del Skrevet 21. januar Hva slags krem bruker du da? Anonymkode: 7238a...bbd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Kanskje en idé å bruke barbermaskin? Jeg tåler også barberhøvel dårlig. Anonymkode: 00cff...685 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar Kanskje reaksjon på barberskum? Anonymkode: 7793e...f12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hva slags krem bruker du da? Anonymkode: 7238a...bbd Har prøvd flere forskjellige. Cera Ve uten parfyme. Biotherm og locctaine AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje en idé å bruke barbermaskin? Jeg tåler også barberhøvel dårlig. Anonymkode: 00cff...685 Da ender jeg opp med masse sorte sjenerende stubber. Ikke noe jeg ønsker å ha feks på sommeren eller når vi skal gå å bade. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kanskje reaksjon på barberskum? Anonymkode: 7793e...f12 Har prøvd flere forskjellige, til og med noen sånne gel for sensitiv hud. Anonymkode: 89ea7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Så langt over normalen, at en lege bør se på deg når du er i aktiv kløfase. Ta og bilder av problemet når du har barbert og utviklingen slik at legen kan se. Gjerne og bilde rett før du barberer. Anonymkode: 1ddd6...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Og de kremalternativene du skriver er for null og niks å regne. Gå på apotek og kjøp skikkelig krem, for eksempel Repair fra ette eller annet den er hvit eske med noe gult på. Canoderm er den eneste kremen som er medisinsk og godkjent eksemkrem for folk som klør… Anonymkode: 1ddd6...ba0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så langt over normalen, at en lege bør se på deg når du er i aktiv kløfase. Ta og bilder av problemet når du har barbert og utviklingen slik at legen kan se. Gjerne og bilde rett før du barberer. Anonymkode: 1ddd6...ba0 Ja, har bestilt meg en time men ingenting ledig før om seks uker. Kan ikke se noe endring i huden. Endringen kommer av at jeg klør på meg brannsår. AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Og de kremalternativene du skriver er for null og niks å regne. Gå på apotek og kjøp skikkelig krem, for eksempel Repair fra ette eller annet den er hvit eske med noe gult på. Canoderm er den eneste kremen som er medisinsk og godkjent eksemkrem for folk som klør… Anonymkode: 1ddd6...ba0 Skal ta meg en tur på apoteket. Takk for tips. Anonymkode: 89ea7...792 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ja, har bestilt meg en time men ingenting ledig før om seks uker. Kan ikke se noe endring i huden. Endringen kommer av at jeg klør på meg brannsår. Skal ta meg en tur på apoteket. Takk for tips. Anonymkode: 89ea7...792 Nettapotek farmasiet/med24 er gjerne billigere, Locobase Repair heter den, hjelper på dem meste av hudkløe. Anonymkode: 1ddd6...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Bruk en skrubbeklut på leggene når du er i dusjen. Da får du ikke så lett inngrodde hår, og det klør mindre. Min faste rutine er å skrubbe leggene i dusjen, og å smøre på en god krem etterpå. Spesielt dagen etter jeg har barbert er jeg nøye med skrubbingen. Det har reddet meg fra mye plagsom kløe! Anonymkode: a9c58...3e9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl 23:26 #11 Del Skrevet tirsdag kl 23:26 Stakk på apoteket og fikk tips om A derma exomega control. Helt magisk å ikke lengre våkne av kløe. sånn om flere sliter med kløende legger/kroppsdeler Anonymkode: 89ea7...792 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 07:34 #12 Del Skrevet onsdag kl 07:34 Jeg har byttet ut barberskum med dusjolje, synes det hjelper litt i alle fall. Den er fra l’occitane, almond oil. Anonymkode: 817bd...3b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vecky Skrevet onsdag kl 07:42 #13 Del Skrevet onsdag kl 07:42 Hva slags barberhøvel/blad bruker du? Jeg opplever kløe og irritert hud hvis jeg bruker barberblad fra Venus. Har for lengst bytta til Gilette, og er ikke like plaget da. Synes dessuten Gilette fjerner hår myye bedre enn Venus. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet onsdag kl 08:12 #14 Del Skrevet onsdag kl 08:12 AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 8.29): Kanskje en idé å bruke barbermaskin? Jeg tåler også barberhøvel dårlig. Anonymkode: 00cff...685 Signerer denne. Elektrisk var seriøst en game changer for meg. Anonymkode: 88116...2fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:06 #15 Del Skrevet torsdag kl 12:06 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 9.12): Signerer denne. Elektrisk var seriøst en game changer for meg. Anonymkode: 88116...2fd Men da blir vel ikke leggene helt glatte? Anonymkode: fbfe9...67a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 12:27 #16 Del Skrevet torsdag kl 12:27 AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 7.48): Heisann Jeg sliter med at samme kveld og dagene etter jeg har barbert leggene så klør de noe så hinsides. Kan klø meg til blods og jeg blir lettere «gal» bruker både barberskum, helt nytt barberblad og smører inn leggene i fuktighetskrem 2-3 ganger pr dag i håp om å hindre denne intense kløen. Jeg våkner om natten av at det klør, blir sakte gal av det 😅 jeg må barbere leggene for jeg har dessverre mørkebrune hår på bena som lett utkonkurrerer flere menn. Syns det er flaut og ubehagelig å ha masse hår på leggene som kvinne. jeg har prøvd hårfjerningskrem, voksing og barbering. Av økonomiske årsaker ender jeg tilbake på barbering siden det uansett klør. Merker ingen forskjell i kløen. er det noen som har tips til meg? Blir helt desperat av denne kløen. Anonymkode: 89ea7...792 Hatt det akkurat sånn . .. og det som hjalp var kremen Canoderm 5%. Nå klør jeg aldri, helt nyyydelig. Klødde meg også til blods og sår...helt forferdelig. Anonymkode: 39c91...db5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 19:55 #17 Del Skrevet torsdag kl 19:55 Jeg klødde mindre når jeg ble flinkere til å skrubbe godt før og etter barbering, og bruke en skikkelig fet krem, som helosan. Ble derimot kvitt all kløe når jeg oppdaget epilator. Aldri aldri aldri mer barbering! Jeg måtte barbere annenhver dag for å ikke ha skikkelige stubber, er lys i huden og mørke hår, så var godt synlig. Nå epilerer jeg hver 10-14 dag, aldri stubber, aldri kløe, og silkemyke legger. Anonymkode: fa61a...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:02 #18 Del Skrevet torsdag kl 20:02 AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 7.48): Heisann Jeg sliter med at samme kveld og dagene etter jeg har barbert leggene så klør de noe så hinsides. Kan klø meg til blods og jeg blir lettere «gal» bruker både barberskum, helt nytt barberblad og smører inn leggene i fuktighetskrem 2-3 ganger pr dag i håp om å hindre denne intense kløen. Jeg våkner om natten av at det klør, blir sakte gal av det 😅 jeg må barbere leggene for jeg har dessverre mørkebrune hår på bena som lett utkonkurrerer flere menn. Syns det er flaut og ubehagelig å ha masse hår på leggene som kvinne. jeg har prøvd hårfjerningskrem, voksing og barbering. Av økonomiske årsaker ender jeg tilbake på barbering siden det uansett klør. Merker ingen forskjell i kløen. er det noen som har tips til meg? Blir helt desperat av denne kløen. Anonymkode: 89ea7...792 Du må ikke barbere deg, nei. Anonymkode: 42256...c97 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:04 #19 Del Skrevet torsdag kl 20:04 AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 9.12): Signerer denne. Elektrisk var seriøst en game changer for meg. Anonymkode: 88116...2fd "Game changer"?? Anonymkode: 42256...c97 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 20:50 #20 Del Skrevet torsdag kl 20:50 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg klødde mindre når jeg ble flinkere til å skrubbe godt før og etter barbering, og bruke en skikkelig fet krem, som helosan. Ble derimot kvitt all kløe når jeg oppdaget epilator. Aldri aldri aldri mer barbering! Jeg måtte barbere annenhver dag for å ikke ha skikkelige stubber, er lys i huden og mørke hår, så var godt synlig. Nå epilerer jeg hver 10-14 dag, aldri stubber, aldri kløe, og silkemyke legger. Anonymkode: fa61a...b1f AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 17.28): Bruk en skrubbeklut på leggene når du er i dusjen. Da får du ikke så lett inngrodde hår, og det klør mindre. Min faste rutine er å skrubbe leggene i dusjen, og å smøre på en god krem etterpå. Spesielt dagen etter jeg har barbert er jeg nøye med skrubbingen. Det har reddet meg fra mye plagsom kløe! Anonymkode: a9c58...3e9 Rådet dere gir her, er helt hinsides all fornuft, på tørr hud. Har ikke ts tørr hud, så blir saken en annen dog tyder alt på at det er tør hud ts har, ref hennes svar her: AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 0.26): Stakk på apoteket og fikk tips om A derma exomega control. Helt magisk å ikke lengre våkne av kløe. sånn om flere sliter med kløende legger/kroppsdeler Anonymkode: 89ea7...792 Anonymkode: 1ddd6...ba0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå