Gå til innhold

Venninne har kuttet kontakt

aldrimer

Anbefalte innlegg

Vi har vært nære venner lenge, men nå har hun kuttet meg ut. Jeg tror det kommer av at hun tenker at jeg sviktet henne, og det gjorde jeg kanskje. Jeg fikk vite noen ting som ikke nødvendigvis angikk henne men som hun hadde forventet at jeg burde delt med henne, men jeg tenkte at det var ting som kanskje ville såre henne så jeg lot være. Jeg trodde jeg var en god venn ved å gjøre det slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da kan du jo si det til henne hvorfor du valgte å gjøre som du gjorde, og fortell henne at du setter sånn pris på deres vennskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

exictence skrev (18 minutter siden):

Da kan du jo si det til henne hvorfor du valgte å gjøre som du gjorde, og fortell henne at du setter sånn pris på deres vennskap

Ja, men det føles som det er ingen vei tilbake,  og at om jeg sier noe blir det kanskje verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldrimer skrev (1 time siden):

Ja, men det føles som det er ingen vei tilbake,  og at om jeg sier noe blir det kanskje verre.

Hva er verre enn å kutte kontakten? Det verste (for deg) har vel allerede skjedd....?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjugur skrev (35 minutter siden):

Hva er verre enn å kutte kontakten? Det verste (for deg) har vel allerede skjedd....?

Det har du rett i. Må bare tenke litt på hvordan jeg skal gå frem. Skummelt 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær ærlig og direkte. Hvis du vil fortsette vennskapet da. Men det er kanskje kjørt? 

En venninne av meg, slo rett og slett opp. Jeg hadde visstnok sagt noe ufint. Men det var greit at hun konfronterte meg, selv om det var trist å miste en venn 🫤 så ble hun ikke bare borte, liksom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er reaksjonen hennes rimelig? Jeg hadde en venninne som valgte å bli taus etter en kveld vi var ute. Jeg skjønte at hun ville jeg skulle si unnskyld på noe vis for noe jeg hadde "gjort", som jeg mente var totalt innafor.
Da innså jeg uansett at en venninne som reagerer så barnslig og overdramatisk, ikke er noe jeg har lyst til ha tett på meg, så da var det i grunn like greit at vi mistet kontakten. Jeg har ikke noe respekt for folk som driver med silent treatment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aldrimer skrev (3 timer siden):

Det kommer an på deg om du vil ha noe fortsette å ha den kontakten dere hadde før. Da kan du si det, og nettopp si at du savnet å ha det nære vennskapet dere hadde før.

Nei, kanskje vil hun ikke mer. Men da har nå du sagt hva du kan, og har ditt på det rene.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

Venner kommer og går. 

Anonymkode: ccbfb...8fc

Ja jeg burde kanskje bare være takknemlig for at jeg ikke trenger å forholde meg til henne lenger. Slitsomt å være den som alltid må krype og si innskyld

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det hadde kanskje skjedd uansett. Siden hun er forbannet over å ikke vite. Hvis det er så ille at du valgte å ikke si noe kunne det blitt galt om du sa noe også.

Anonymkode: f75f1...3f6

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du vet, som når folk varsler og ender opp med å bli beskyldt for løgn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du vet, som når folk varsler og ender opp med å bli beskyldt for løgn. 

Nettopp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...