Gå til innhold

Syk under gradert sykemelding , hva gjør jeg nå?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 50% sykemeldt for tiden. Når man er i sykemeldt kan man ikke ta egenmelding tror jeg . I dag skulle jeg egnetlig på iobb men har fått høy feber  og er ikke i form 🤧 så hva gjør jeg nå? Må jeg til legen å få ny sykemelding for i dag siden man ikke kan ha egenmelding og sykemelding samtidig ?

Anonymkode: 154b7...079

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kontakter legekontoret.

• Nyttig 1
Skrevet

Tenker at enten får du jobbe deg gjennom det, eller så får du avtale med sjefen at jobber 0% en dag og 100% en annen dag.

Skrevet

Ja, du må kontakte legen, med mindre du kan ta igjen timene ila. uka. Sykemeldingen Jan endres til 100 % for dagene du er syk. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må til lege å få ny sykemelding 100 % for perioden du er syk.

Anonymkode: b1f5e...080

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Var borti dette i fjor. Måtte da ringe legekontoret og sykmeldes 100% et par dager. Gikk helt fint, jeg slapp å dra inn til legen da dette tydeligvis er en vanlig problemstilling :) 

Anonymkode: 0ac99...516

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Jeg er 50% sykemeldt for tiden. Når man er i sykemeldt kan man ikke ta egenmelding tror jeg . I dag skulle jeg egnetlig på iobb men har fått høy feber  og er ikke i form 🤧 så hva gjør jeg nå? Må jeg til legen å få ny sykemelding for i dag siden man ikke kan ha egenmelding og sykemelding samtidig ?

Anonymkode: 154b7...079

Da jeg fikk covid når jeg var 40% sykemeldt så bare byttet jeg om på hvilke dager jeg jobbet.

Anonymkode: a57e4...ce0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...