atropos Skrevet 21. januar #81 Del Skrevet 21. januar Ped.leder i barnehage 2/10 Elsker plassen, kollegaene og barna. Jobben er passe utfordrende og det er nok utfordringer så det ikke blir kjedelig. Det som trekker ned er situasjonene som blir et problem som jeg ikke får gjort noe med. Lite bemanning, «tidlig innsats» som bare er et fint ord for helvetes mye byråkrati, lite tid til planlegging og knepen økonomi for vår lille, selvstendige, private barnehage. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 21. januar #82 Del Skrevet 21. januar Jobber på kontor. Det er egentlig helt fint, men har et par kollegaer som er sykt slitsomme og generelt lager dårlig stemning, så kanskje 2 av 10. Klager ikke uansett, det er en trygg jobb med god pensjon og akkurat passe med utfordringer. Kan bli litt lange dager med lite å gjøre, men det er egentlig ingen som bryr seg om hvorvidt jeg faktisk jobber hele tiden eller ikke, så det er ikke et stort problem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #83 Del Skrevet 21. januar Lærer. 7/10. Var på 10/10 før jul. Anonymkode: f8081...83f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #84 Del Skrevet 21. januar Jobber som butikkmedarbeider i dagligvare 5/10. Kan bli litt utmattet av kunder til tider, og hvor mye de forventer av meg ( f.eks. har jeg ikke spist eller testet hele sortimentet, og jeg kan heller ikke anbefale deg snus) og som ikke forstår at det ikke vare levering på lørdager, og at du dessverre ikke får storhandle 20.56 når vi stenger 21… Elsker kollegaene mine, og jobber der gjennom studietiden kun på grunn av dem. Gruer meg til si opp og starte ny jobb når bacheloren er bestått Ellers slenger jeg på at restaurantkokk er 1/10. Anonymkode: b5a81...46c 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #85 Del Skrevet 21. januar Har kontorjobb i et lite privat firma. 0/10 på hat-skalaen, 5/10 på elsk-skalaen. Gode kollegaer, greie oppgaver, grei sjef. Trives helt ok! Anonymkode: 4fe9b...d3c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #86 Del Skrevet 21. januar Jobber i tilrettelagt opplæring som fagarbeider. hater 0/10, men kunne tenkt meg mer lønn så tar etterutdanning Anonymkode: f56a9...7c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #87 Del Skrevet 21. januar Seksjonsleder i fylkeskommunen. Hat 0/10, elsk 9/10. Godt arbeidsmiljø, meningsfulle oppgaver, fine medarbeidere. Anonymkode: 95903...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #88 Del Skrevet 21. januar Erfaringskonsulent 0/10. Har en helt utrolig bra arbeidshverdag😊 Jeg kjenner jeg får utrettet mye for mange og jeg er generelt glad for å gå på jobb hver dag og jobbe med de jeg jobber med både av kollegaene mine og brukergruppen jeg jobber med. Anonymkode: fc4c9...054 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #89 Del Skrevet 21. januar Jobber innen helse( mest administrativt). Tok denne utdannelsen og jobben for å få en fast jobb og «kontortid». Jeg hater ikke jobben, men den er litt kjedelig. Og ikke så godt betalt. Hvis jeg kunne byttet til en jobb jeg hatet men tjente mer hadde jeg byttet- pga nå betyr pengene mest siden alt er blitt så dyrt. Anonymkode: 614a5...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #90 Del Skrevet 21. januar Jeg jobber som lærer. Jobben er ikke perfekt, men mye er bra! Hyggelige kolleger som er sosiale. Stort sett ledelse som er på ballen. Jeg må ikke stille 8-15 (mandager kan jeg ofte komme først til lunsj om jeg ikke har ekstra avtaler, og nesten alle fredager får vi ha - er nesten oppfordret til å ha! -hjemmekontor pga vi har fagdag 2 ganger pr semester. Helgefri om jeg er ferdig med retting og planlegging. Jeg planlegger uansett mye mens jeg sitter på bussen; sender meg selv mail med div notater og lenker. Mye frihet, og mye ansvar. Jeg har ei blanding av helklasse, grupper og individuell oppfølging av elever/spes.ped. Jeg får stor frihet til å velge undervisning og vurderering selv. Lønna er grei, og mye fri og avspasering. Får fordype meg i mye spennende, og hjelpe folk. Eneste som er dritt, er når IT-systemer kneler. Men jeg har alltid en plan B. Anonymkode: 4f1f9...1ec 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #91 Del Skrevet 21. januar Jeg har også en ekstrajobb i helse. Den liker jeg også godt. Er mye rutiner men jeg er god på dem. Vi lager ofte mat til brukere og oss. Jeg liker også å lære opp nye, og kontakt med pårørende. Greit betalt pga langvakter, og jeg får uttelling for pedagogisk utdanning. Eneste som er dritt, er volden. Men vi har mange rutiner på sånt også, så det går stort sett greit. Og er aldri redd på jobb. Vet at kolleger støtter. Og at det er kaffe i kanna 😀 Anonymkode: 4f1f9...1ec 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #92 Del Skrevet 21. januar Lærer 0/10, veldig glad i jobben min, er veldig givende å jobbe med barn og ungdom. Anonymkode: 50183...77f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #93 Del Skrevet 21. januar Tartufo skrev (30 minutter siden): Håper ikke du heller jobber med syke, barn eller eldre. Man bør klare å ikke snakke nedlatende om pasienter eller elever, også i en krevende arbeidshverdag. Å si at man er lei av kroppsvæsker og urenslige mennesker, er ikke passende når man jobber med syke/eldre, som ikke kan noe for at de ikke er velstelte. Å si at man er sliten av en hektisk arbeidshverdag, og for mange oppgaver, er noe annet. Ikke meg du svarer. Selv om man opplever kroppsvæsker som en negativ del av yrket, betyr det ikke at man snakker/tenker nedlatende om pasienter. Mennesker (inkludert sykepleiere) skal ikke like å håndtere urin og avføring, av helt biologisk åpenbare årsaker. Men det er en del av jobben - som man ikke føler det kompenseres for. Sykepleier 9/10 (på grunn av arbeidsmengde som går utover energinivå og øvrig livskvalitet.) Anonymkode: 751ef...3b7 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #94 Del Skrevet 21. januar Seniorrådgiver (jurist) i departement. Tidvis veldig mange korte frister og litt verre med hjemmekontor enn i min forrige jobb, men trives alt i alt godt. Det meste faglig er spennende, kollegaene er både flinke og hyggelige, jeg reiser akkurat passe mye i jobb, jeg har eget kontor, jeg får ferie når jeg vil bare jeg sier tidlig fra og lønnen er ikke så verst. Så 2/10, kanskje. Anonymkode: d2434...89f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #95 Del Skrevet 21. januar 4/10, er helsesekretær på sykehus og elsker selve jobben (og teamarbeidet), men arbeidsplassen og systemet kan du få billig av meg! Anonymkode: f489c...79c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #96 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Vekter. 10/10. relatert til arbeidsmiljø og ledelse. Søker nye jobber nå.. Anonymkode: bee2c...a2f Vekter her også eller rettere sagt sikkerhetskontrollør. Jobber på Gardermoen. 10/10 pga elendig og lite fleksibel ledelse. Anonymkode: ec6a1...803 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #97 Del Skrevet 21. januar Helsefagarbeider 7/10, men må legge til at jeg er veldig glad i kollegaene mine. Anonymkode: f1b9e...55c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #98 Del Skrevet 21. januar Mellomleder, helse - 3/10 Litt misfornøyd med lønna og mest misfornøyd med at jeg ikke har frihet i jobben til å ta avgjørelser uten at de på toppen må godkjenne ALT. Vil gi mine ansatte kurs og videreutdanninger, påskjønnelse for jobben de gjør - men det får jeg ikke. Anonymkode: 5722b...7a7 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 21. januar #99 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Ikke meg du svarer. Selv om man opplever kroppsvæsker som en negativ del av yrket, betyr det ikke at man snakker/tenker nedlatende om pasienter. Mennesker (inkludert sykepleiere) skal ikke like å håndtere urin og avføring, av helt biologisk åpenbare årsaker. Men det er en del av jobben - som man ikke føler det kompenseres for. Sykepleier 9/10 (på grunn av arbeidsmengde som går utover energinivå og øvrig livskvalitet.) Anonymkode: 751ef...3b7 Jeg forstår selvsagt at ingen liker å håndtere avføring og kroppsvæsker. Allikevel synes jeg det blir feil av en sykepleier å skrive at hun hater mennesker med dårlig hygiene. Hun snakker om syke mennesker som ikke har mulighet til å ta seg en dusj, eller vaske seg uten hjelp. De kan ikke noe for at de er urenslige, og skulle nok gjerne vært i en annen situasjon selv. Det er måten hun omtalte pasientene på, jeg reagerte på, ikke at arbeidet er krevende. Vi får være enige i å være uenige i språkbruken her. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #100 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Vekter her også eller rettere sagt sikkerhetskontrollør. Jobber på Gardermoen. 10/10 pga elendig og lite fleksibel ledelse. Anonymkode: ec6a1...803 Jepp Avarn ja. Er mye av det samme med litt rot i vekterselskapene, men Avarn virker på meg helt horribelt over hele landet. Jobbet selv på flyplass som ble tatt over av Avarn. Arbeidet med mye annet og i andre vekterselskap. Avarn tok kaka. Anonymkode: 08435...1bc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå