Gå til innhold

Hva jobber du med? Og hvor mye hater du jobben din? På en skala fra 1-10

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fascinerende hvor mange som velger å stå i en jobb eller et yrke der man ikke trives, når man har så mange muligheter. Så legger man alltid skyld på andre, istedenfor å ta ansvar selv 🙄

Anonymkode: 6acfb...79e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Renholder, 11 år til nå. 1/10. 0 om jeg kan velge det

Anonymkode: c3753...e06

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På gulvet i Coop - 2/10 

Anonymkode: 09e82...7a6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Er leder på kantine, med fagbrev son kokk.

Hater jobben min 1 av 10. Utfordringen er kroppen hangler etter mange år i yrket. Ellers så er kunder som viser tydelig at de mener de er bedre enn oss kantinedamer 10 av 10 på hat-skalaen

Anonymkode: 6f1cd...d83

Vafforno?! Hos oss er det ingen som får flere gode tilbakemelding på jobben de gjør enn kantinepersonalet/kokken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg er vernepleier og gjør selvfølgelig disse tingene. Hvorfor skal vi ikke det? Hvilke oppgaver skal en sykepleier gjøre? 

Anonymkode: a13ec...12d

Sykepleiefaglige oppgaver? Følger du ikke med på dagens nyheter? Google hva oppgavefordeling i helsevesenet innebærer du!

Anonymkode: 0cb13...8cb

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (48 minutter siden):

På gulvet i Coop - 2/10 

Anonymkode: 09e82...7a6

Steike, da trives du supergodt.

Anonymkode: 0bbee...6af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Dette kan du jo takke NSF for, som systematisk har presset andre yrkesgrupper ut av helseforetakene (ref. Loenvedtaket) Likevel tipper jeg du er medlem av NSF. 🤷‍♀️

Anonymkode: d13ac...6fd

Jeg er ikke medlem av NSF, heller ikke kollega/bestevenninnen min. Blant annet av den grunnen. (pluss at de kun fokuserer på økt lønn, i stedet for de elendige arbeidsforholdene).

Tartufo skrev (12 timer siden):

Men når hun snakker om at hun hater kroppsvæsker og andres dårlige hygiene, burde hun IKKE valgt å jobbe med syke mennesker. De fleste hun møter med dårlig hygiene, er syke, og har problemer med å klare å vaske seg. De trenger omsorg og hjelp, ikke forakt.

Forakt? Det er da ikke forakt, nå må du gi deg. Jeg glemte å nevne at da jeg jobbet på barneavdeling hatet jeg når de døde, men de kan jo ikke for at de dør, så anser du det også som forakt, eller har jeg liv å hate den biten?

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ikke meg du svarer. Selv om man opplever kroppsvæsker som en negativ del av yrket, betyr det ikke at man snakker/tenker nedlatende om pasienter. Mennesker (inkludert sykepleiere) skal ikke like å håndtere urin og avføring, av helt biologisk åpenbare årsaker. Men det er en del av jobben - som man ikke føler det kompenseres for. 

Sykepleier 9/10 (på grunn av arbeidsmengde som går utover energinivå og øvrig livskvalitet.)

Anonymkode: 751ef...3b7

Nettopp. Renholdspersonalet får smusstillegg, mens sykepleierne som må tørke opp FØR renholdspersonalet kommer og vasker over, får ikke det, forstå det den som kan.

Tartufo skrev (10 timer siden):

Jeg forstår selvsagt at ingen liker å håndtere avføring og kroppsvæsker. Allikevel synes jeg det blir feil av en sykepleier å skrive at hun hater mennesker med dårlig hygiene. Hun snakker om syke mennesker som ikke har mulighet til å ta seg en dusj, eller vaske seg uten hjelp. De kan ikke noe for at de er urenslige, og skulle nok gjerne vært i en annen situasjon selv. Det er måten hun omtalte pasientene på, jeg reagerte på, ikke at arbeidet er krevende.

Vi får være enige i å være uenige i språkbruken her.

Du må slutte å lyve, jeg sa IKKE at jeg hatet menneskene! Ærlig talt, så uredelig debattering.

000VF000 skrev (5 timer siden):

Nå må du slutte. Hun sa ikke at hun hatet menneskene. 

Takk!

Anonymkode: 7a1f7...7f3

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

1,5/10. Jobber for stort farmaselskap der jeg passer på at vi alltid er oppdatert ift regelverk, forbedrer og validerer prosesser. Det er egentlig en bra jobb med mange fordeler, men akkurat nå har jeg den for å få småbarnslivet til å gå opp. Har gjerne lyst til å jobbe med noe litt mer relevant til utdanningen min. Er nok egentlig litt utakknemlig av meg. Hadde ting blitt litt vanskelige hadde jeg glatt gått tilbake til denne jobben, men den hadde nok ikke vært tilgjengelig; de som har kommer inn i samme stilling klamrer seg fast til stillingen fordi den er relativt spennende og ganske chill. Med en gang jeg gjør en ekstra innsats gjør også nesten alle de andre en ekstra innsats for å vise at de er verdt å ha i nettopp denne stillingen. 

Anonymkode: 53386...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg er ikke medlem av NSF, heller ikke kollega/bestevenninnen min. Blant annet av den grunnen. (pluss at de kun fokuserer på økt lønn, i stedet for de elendige arbeidsforholdene).

Forakt? Det er da ikke forakt, nå må du gi deg. Jeg glemte å nevne at da jeg jobbet på barneavdeling hatet jeg når de døde, men de kan jo ikke for at de dør, så anser du det også som forakt, eller har jeg liv å hate den biten?

Nettopp. Renholdspersonalet får smusstillegg, mens sykepleierne som må tørke opp FØR renholdspersonalet kommer og vasker over, får ikke det, forstå det den som kan.

Du må slutte å lyve, jeg sa IKKE at jeg hatet menneskene! Ærlig talt, så uredelig debattering.

Takk!

Anonymkode: 7a1f7...7f3

Som pasient er det ikke hyggelig å vite at sykepleieren hater at du er urenslig og ikke klarer å vaske deg selv. Jeg er uenig i språkbruken, men forstår som sagt at sykepleierne ikke liker den delen av jobben. Å sammenlikne å hate kroppsvæsker og at folk har dårlig hygiene med at barn dør, har lite for seg. Selvfølgelig er det vondt når barn dør, spesielt barn man har fått et forhold til❤️

Endret av Tartufo
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

000VF000 skrev (8 timer siden):

Nå må du slutte. Hun sa ikke at hun hatet menneskene. 

Mulig hun skrev at hun hatet at de var urenslige. Uansett en språkbruk jeg ikke ville brukt som sykepleier. Pasientene er syke, og klarer ikke å vaske seg selv.

Dersom en barnehageansatt sier hun hater å skifte på barna, betyr det ikke at hun hater dem, men ikke hyggelig som foreldre å vite at den som tar seg av barna hater mye av det barna gjør eller mye av det de må gjøre med barna. På samme måte blir det feil for meg å høre en sykepleier si at hun hater at pasientene er urenslige. Pasientene føler nok på dette fra før, og å vite at sykepleiere hater å vaske dem, gjør det bare verre. Ok å ikke like slike ting, og jeg forstår det ikke er det gøyeste med jobben, men for meg blir det feil å skrive at man hater det. 

Jeg er uenig i språkbruken vedkommende brukte, hvis du ikke er det, får vi være enige om å være uenige.

Endret av Tartufo
  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Er du mann?

Anonymkode: 0bbee...6af

Nei :)

kvinne i begynnelsen av 30-åra

Anonymkode: 976bf...978

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tartufo skrev (16 minutter siden):

Mulig hun skrev at hun hatet at de var urenslige. Uansett en språkbruk jeg ikke ville brukt som sykepleier. Pasientene er syke, og klarer ikke å vaske seg selv.

Dersom en barnehageansatt sier hun hate.......

Ro ro til fiskeskjær
Mange fisker får vi der
Én til far og én til mor
Én til søster og én til bror…

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

000VF000 skrev (4 timer siden):

Ro ro til fiskeskjær
Mange fisker får vi der
Én til far og én til mor
Én til søster og én til bror…

Men jeg er uenig med det vedkommende skrev UAVHENGIG av om hun skrev at hun hatet urenslige pasienter eller at hun hatet at pasientene var urenslige. Begge deler blir for meg feil å si av en sykepleier. Jobben er jo å pleie syke! Fant ikke igjen hennes innlegg, så kan ikke garantere ordrett hva hun skrev.

Pasientene kan ikke for at de ikke klarer å vaske seg selv, og det er ubehagelig å vite at sykepleierne hater denne delen av jobben.

Jeg har skrevet at jeg forstår det ikke nødvendigvis er det gøyeste ved jobben, men jeg synes det er unødvendig å skrive at de hater det. Pasientene skulle nok veldig gjerne vært friske og i stand til å vedlikeholde en god hygiene selv. Det føles ikke godt å få hjelp av noen som hater det de gjør.

Vi trenger ikke bli enige, men jeg må få lov å ha min mening.

Endret av Tartufo
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 10.36):

Politi/etterforsker - hater det 5/10, enkelte dager 9/10. Mye er arbeidsmiljørelatert. 

Anonymkode: 1a7f9...a88

Hva er problemet med arbeidsmiljøet? 

Anonymkode: 2b7f7...d62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Renholder. 4/10

Anonymkode: 2b7f7...d62

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Statlig, administrative oppgaver i en seksjon som hovedsakelig driver med IT.

3/10 kanskje. Er fornøyd med mye. Hovedproblemet er underbemanning og dermed for høyt arbeidstrykk. Også blir det jeg driver med ofte nedprioritert ift andre viktigere ting så blir ikke den fremdriften jeg ønsker, som skaper frustrasjon.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ingeniør. Ikke så mye hat, kanskje 2/10, men skulle veldig gjærne hatt fri til å gjøre noe hobbyer istedenfor å måtte jobbe for å ha penger.

Anonymkode: 1a3c1...78b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Helsesekretær, før 6/10, nå 10/10

arbeidsplassrelatert, skal si opp. 

Anonymkode: 9e3da...5fe

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...