AnonymBruker Skrevet 21. januar #41 Del Skrevet 21. januar Tannhelsesekretær, 2-10. Anonymkode: 812bc...820 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #42 Del Skrevet 21. januar Sykepleier - hatet det 8/10. Såpass mye at jeg skiftet beite og jobber nå med undervisning. Hater den 1/10 - litt dårlig lønn men ellers ingenting å klage på! Anonymkode: 87df5...525 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #43 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor valgte du sykepleier egentlig? 🤔 Anonymkode: 6773f...200 Fordi jeg trodde det ville være helt andre arbeidsoppgaver. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg er ikke den sykepleieren du kommenterer, men det denne sykepleieren forteller om er et kjempeproblem i det norske helsevesenet. Vi sykepleiere blir ikke ansatt som sykepleiere, vi blir ansatt som helsefagarbeidere - som er beskrivelsen på jobben hun "hater". Sykepleiere har helt andre arbeidsoppgaver når de er rett plassert. Jeg skjønner hen godt, dette er misbruk av kunnskapen vår og en tre-årig bachelor. Anonymkode: c81e0...cd6 Takk, nemlig, akkurat dette. norw skrev (38 minutter siden): Når sykepleier er lavstatus.... Ja…? Anonymkode: 7a1f7...7f3 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #44 Del Skrevet 21. januar Jobber på et cruiseskip i Karibien. 0/10 Anonymkode: 49375...749 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #45 Del Skrevet 21. januar Politi/etterforsker - hater det 5/10, enkelte dager 9/10. Mye er arbeidsmiljørelatert. Anonymkode: 1a7f9...a88 2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #46 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Vekter. 10/10. relatert til arbeidsmiljø og ledelse. Søker nye jobber nå.. Anonymkode: bee2c...a2f Kan være mye rot der ja, men nysgjerrig hvilken bedrift. Avarn eller Securitas? Har selv arbeidet i bransjen i forskjellige firma, men etter virksomhetsoverdragelse fra Securitas til Avarn gikk det fort til 10/10 på hatskalaen ja. Skal aldri mer arbeide som vekter igjen. Nå jobber eg for meg selv så eg vil si 1 av 10. Da det ikke lønner seg helt enda, men har troa. Tøft, utfordrende og lærerikt. Anonymkode: 08435...1bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #47 Del Skrevet 21. januar Offentlig administrasjon 2/10. Ledelsen og lønn kan alltids bli bedre. Anonymkode: 8d4cb...cae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #48 Del Skrevet 21. januar Salgsingeniør. Hater det 10/10. Mest fordi arbeidsoppgavene er kjedelige, men også fordi det er forventet at man setter av helger og kvelder til samlinger, møter og middager. Jeg er småbarnsmor, så det passer dårlig. En annen faktor er at arbeidsmiljøet på avdelingen er mye mer formelt enn jeg foretrekker, selv om jeg ikke har noe negativt å si om kollegaene mine. Heldigvis har jeg fått ny jobb! Anonymkode: 89a12...2c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miaw Skrevet 21. januar #49 Del Skrevet 21. januar (endret) Sykepleier, jobber på demens avdeling på sykehjem Godt arbeidsmiljø, jeg får jobbe med eldre som er en brukergruppe jeg er veldig glad i, og spennende fagfelt. 2/10,;på grunn av lønna Endret 22. januar av miaw 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #50 Del Skrevet 21. januar Jobber på poliklinikk på sykehus som sekretær. Har høyere utdannelse, men ønsket meg bort fra yrke jeg hadde. Vil ha noe annet men tar til takke med dette mens jeg søker. Null fleksibilitet, helt rigid arbeidstid. Knotete og lang arbeidsvei og lite meningsfulle arbeidsoppgaver. 1/10. Anonymkode: aefc6...5a8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #51 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobber på poliklinikk på sykehus som sekretær. Har høyere utdannelse, men ønsket meg bort fra yrke jeg hadde. Vil ha noe annet men tar til takke med dette mens jeg søker. Null fleksibilitet, helt rigid arbeidstid. Knotete og lang arbeidsvei og lite meningsfulle arbeidsoppgaver. 1/10. Anonymkode: aefc6...5a8 Mener 9/10 😅 Anonymkode: aefc6...5a8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 21. januar #52 Del Skrevet 21. januar Jobber som lærer (kontaktlærer). Jeg elsker jobben min, så det blir 0/10 på hatskalaen. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #53 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Alltid betryggende å lese at de som har valgt helt selv å jobbe med barn og syke mennesker hater jobben sin 😶 Anonymkode: 944c8...c70 Kanskje man så for seg at man skulle få en bedre jobb når man tross alt tok en 3-årig bachelorgrad, men sitter her i 40-årene med 50% ufaglært stilling på SFO. Hvor 80% av kollegaene er 19-20 åringer som skal jobbe et friår etter VGS, før de går videre til noe bedre. Arbeidsoppgavene er både kjedelige og krevende på samme tid(lite utviklende mentalt, krevende pga bråk, utagering etc) Og ikke kan man si opp jobben man hater før man får en ny, fordi man har barn og boliglån, og er avhengig av en fast inntekt hver måned... Anonymkode: 73747...616 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #54 Del Skrevet 21. januar Sykepleier i hjemmesykepleien. 1/10 hittil. Byttet jobb fra sykehjem i januar. Jeg er jo halv gammal dame på 40 år, så jeg vet ikke hvor mange år jeg klarer i yrket. Vurderer å bli noe mer lavstatus, eller noe litt koko. Kanskje kunstner hvis jeg blir rik 😊 Sykepleieryrket er ikke for folk midt i livet sånn egentlig. Anonymkode: b7a1f...b5b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #55 Del Skrevet 21. januar Jobber som lærer. Liker lærerbiten av jobben veldig godt, det å være med elevene og undervise. Akkurat nå er det mye sykdom og stress blant ansatte pga det, lite vikarer. Kanskje 3/10 på hat-skalaen sammenlagt, 0/10 om jeg bare drev med undervisning Anonymkode: e4be0...977 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #56 Del Skrevet 21. januar Forrige jobb: barnehage. 10/10. (Arbeidsplassrelatert, ikke jobben i seg selv). Hoppet nylig over til bolig med store sammensatte utfordringer og atferdsvansker, 0/10. Elsker både jobben og plassen! 😍 Anonymkode: 976bf...978 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #57 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg er ikke den sykepleieren du kommenterer, men det denne sykepleieren forteller om er et kjempeproblem i det norske helsevesenet. Vi sykepleiere blir ikke ansatt som sykepleiere, vi blir ansatt som helsefagarbeidere - som er beskrivelsen på jobben hun "hater". Sykepleiere har helt andre arbeidsoppgaver når de er rett plassert. Jeg skjønner hen godt, dette er misbruk av kunnskapen vår og en tre-årig bachelor. Anonymkode: c81e0...cd6 Dette kan du jo takke NSF for, som systematisk har presset andre yrkesgrupper ut av helseforetakene (ref. Loenvedtaket) Likevel tipper jeg du er medlem av NSF. 🤷♀️ Anonymkode: d13ac...6fd 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tartufo Skrevet 21. januar #58 Del Skrevet 21. januar (endret) AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg er ikke den sykepleieren du kommenterer, men det denne sykepleieren forteller om er et kjempeproblem i det norske helsevesenet. Vi sykepleiere blir ikke ansatt som sykepleiere, vi blir ansatt som helsefagarbeidere - som er beskrivelsen på jobben hun "hater". Sykepleiere har helt andre arbeidsoppgaver når de er rett plassert. Jeg skjønner hen godt, dette er misbruk av kunnskapen vår og en tre-årig bachelor. Anonymkode: c81e0...cd6 Men når hun snakker om at hun hater kroppsvæsker og andres dårlige hygiene, burde hun IKKE valgt å jobbe med syke mennesker. De fleste hun møter med dårlig hygiene, er syke, og har problemer med å klare å vaske seg. De trenger omsorg og hjelp, ikke forakt. Endret 21. januar av Tartufo 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #59 Del Skrevet 21. januar Mellomleder i barneskolen. 1 av 10. Det jeg ikke trives med er ene og alene foresatte som ikke evner å ta andre perspektiv i forhold til eget barn, og som det derfor blir vanskelig, om ikke umulig, å samarbeide med. Det går kun utover barna. Ellers digger jeg jobben min Anonymkode: d664b...e93 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #60 Del Skrevet 21. januar Tartufo skrev (4 minutter siden): Men når hun snakker om at hun hater kroppsvæsker og andres dårlige hygiene, burde hun IkKE valgt å jobbe med syke mennesker. De fleste hun møter med dårlig hygiene, er syke, og har problemer med å klare å vaske seg. De trenger omsorg og hjelp, ikke forakt. Er du så tett at du ikke forstår at dette med andre menneskers drit, piss og gugg blir toppen av isfjellet når arbeidsbetingelsene er heeeelt ute og kjøre? Anonymkode: acf7b...2ca 2 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå