Gå til innhold

TeZla?

A new man

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har alltid kjøpt Audi og BMW, men med tanke på hvor oppgradert designet for Teslaer 2025 og fremover blir så er nå første gang i livet jeg vurderer å kjøpe en Tesla, om så bare for å ha en bensinbil og en elektrisk selv om jeg fint klarer meg med den jeg har i 10+ år.

At konsernsjefen har personligheten til en klein 13-åring bryr jeg meg fint lite om. Hvor mange konsernsjefer er ikke totalt rasshøl egentlig?

Sjefen for Nestlé sier at vann er ingen menneskerett og kjøper opp vannforsyningen til fattige bygder som gjør at innbyggerne ikke får vann lenger slik Nestlé kan produsere produkt i billigere deler av verden, ser ikke ut som Nestlé går konkurs med det første...

Kjøper jeg ikke en Tesla Y så blir det BMW i4 M50, fra et selskap som hjalp Hitler...

Bil er bil.

Anonymkode: 7f853...b7c

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 7.04):

I hvilket land?  Når jeg googler så klarer jeg kun å finne at BMW solgte flere biler enn Tesla i juli i EU.  Sett året totalt solgte Tesla mest. 

Anonymkode: 4ed54...6d5

Ekspander  

I Norge. Jeg mente ikke i hele fjor, det var kanskje dårlig formulert. Jeg jobber litt med bil, og vi får topplister per måned. Mener det var april og kanskje også mai? Det er nok enkelt å google.

Anonymkode: 53f60...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cartman skrev (På 22.1.2025 den 18.15):

Ytringsfriheten gjelder også for mennesker man er uenige med. Faktisk kan man hate enkelte personer og samtidig  forsvare deres rett til å ytre seg. 

Ekspander  

Ja. Men ytringsfriheten er ikke en absolutt frihet. Det bør den heller ikke være. Synes Musk bør forsøke å ytre seg slik i Tyskland. Da åker han rett inn fordi der i gården er ikke slike ytringer greie. Ikke hos meg heller, nesten 100 år etter er det truende for mange. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja akkurat nå ville jeg ikke sagt noe

Anonymkode: 1b1b0...d0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Macron

Kamala

Norsk media har kommet langt i sin hjernevasking, når gjennomsnittet tror eller mener at det Musk gjorde var en nazi hilsen.

Når faktum er at bevegelsen stammer fra en gestikulasjon som er roman salute. En bevegelse som over flere år har vært brukt av ulike politikere, uten at man har knyttet det til nazihilsen.

Men selvfølgelig skal jo Norske medier kun svarte Trump, så når Musk som representerer republikansk side, så skal man selvsagt mistolke det med viten og overlegge som en nazihilsen.

Hvor var disse journalistene som reagerer nå, hvor var disse journalistene når andre politikere gjorde samme gest. Det er en dobbeltmoral, og det er tydelig at folk lar seg hjernevaske av venstrevridd media her i Norge.

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (På 27.1.2025 den 0.32):

Hvor var disse journalistene som reagerer nå, hvor var disse journalistene når andre politikere gjorde samme gest.

Ekspander  

Klippet av Kamala er kort. Hun veiver med armene i et vimsete argument. Hun hilser ikke. Selv det fremgår av klippet. Hun har sagt og gjort en hel rekke dumme ting, men nei, ikke nazihilsen. 

Macron? WTF til han også i tilfelle. Ute etter velgerne til Le Pen eller? 

Musk sin opptreden må ses i kontekst. Fått med deg innlegget hans for ADF i helgen? Støtten til Tony Robinson mv. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

A new man skrev (På 27.1.2025 den 9.36):

Klippet av Kamala er kort. Hun veiver med armene i et vimsete argument. Hun hilser ikke. Selv det fremgår av klippet. Hun har sagt og gjort en hel rekke dumme ting, men nei, ikke nazihilsen. 

Macron? WTF til han også i tilfelle. Ute etter velgerne til Le Pen eller? 

Musk sin opptreden må ses i kontekst. Fått med deg innlegget hans for ADF i helgen? Støtten til Tony Robinson mv. 

Ekspander  

er man nazist fordi man støtter Tony Robinson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disni skrev (På 27.1.2025 den 15.55):

er man nazist fordi man støtter Tony Robinson?

Ekspander  

Nei, men definitivt høyreekstrem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 21.33):

Problemet er at de går i stykker. Det er snakk i tid. Slitasje på Tesla er et større problem en hos de mer «erfarne» produsentene. De har barnesykdommer i fleng. Viskere, dørhåndtak, hengsler… you name it. Har du en nyere Tesla bør du ta den til NAF og få den sjekket før garantien går ut. Garantert å ta tak. Andre jeg vet om har solgt bilen etter alle funn hos NAF.

Anonymkode: 72cb4...b69

Ekspander  

Har hatt mange forskjellige biler, og mye ymse både blant VW, Audi, Toyota, Volvo Kia, Peugeot og Ford som jeg/vi har hatt en eller flere biler av opp gjennom de 33 årene vi har hatt bil. 

Anonymkode: 5dca5...2c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det går ikke ann å vite om det var en nazihilsen uten å være inne i hodet til Musk. Det står og faller på intensjonen hams i øyeblikket. Hva noen andre tenker, trur, og mener er totalt uinteressant. Det er ingenting annet enn meningsløse spekulasjoner.

Av alle ting man kan fokusere på så er det dette folk diskuterer?

Anonymkode: aa11b...9e5

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være at mange venter på Juniper-utgaven. Bedre lys, bedre understell, bedre interiør, bedre seter, bedre støyisolering. Og etter ryktene jeg har hørt; blinklys på spak igjen

Ellers har Tesla for vane å ikke levere så altfor mange biler i januar. Men om jeg skulle kjøpt bil nå hadde jeg vært litt skeptisk til Tesla, for man vil alltid være litt usikker på hvor populær bilmerket er om noen år når man skal selge. Om Musk bare blir mer politisk ekstrem fremover vil jo merkevaren virkelig kunne bli upopulær

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg kjenner det hadde sittet langt inne å kjøpt en Tesla. En ting er at jeg  ikke liker bilen sånn rent sett, men det blir nok også et politisk standpunkt for min del. Det samme gjelder Kinesisk. Ja, jeg vet jeg har mange ting som det finnes Kinesiske komponenter i, så mye av det er ikke til å unngå hvis man skal leve i den moderne verden. Men akkurat en så stor investering som bil, blir noe helt annet for min del. 

Anonymkode: 6b585...b4a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Husker dere kongens tale på 17 mai i 2004? Den var flere hakk verre, men det snakkes aldri noen om 🙂

Håper folk lar andre lete etter feil hos dem selv på samme måte. Da må vi lett boycotte halve verden 🤣

Anonymkode: 8d753...9ca

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
  Sitat

Musk eier kun 13 prosent av Tesla-aksjen

Ekspander  

Og et annet spørsmål, har vi alle kvittet oss med iPhone også? 😒
jeg bruker iphone og kjører Tesla, men jeg er verken anti-vaksiner eller støtter Elon Musk. Det må jo da være lov å ta egne avgjørelser ikke BARE basert på en omstridt frontfigur? Jeg er også russisk og lærer barna mine russisk og prøver å lære dem om russisk kultur og historie, på tross av at jeg er verken Putin eller Sovjetunion fan, som totalt utgjør jo 100 år av Russlands historie. Jeg kan dessverre ikke slutte å være russer pga det. Jeg kunne bytte mobil og bil, men jeg ønsker ikke det, jeg er blitt immun mot kanskje karismatiske men i sin helhet idiotiske mannlige ledere.   

Anonymkode: 5c495...5e8

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
  AnonymBruker skrev (På 7.2.2025 den 9.22):

Og et annet spørsmål, har vi alle kvittet oss med iPhone også? 😒
jeg bruker iphone og kjører Tesla, men jeg er verken anti-vaksiner eller støtter Elon Musk. Det må jo da være lov å ta egne avgjørelser ikke BARE basert på en omstridt frontfigur? Jeg er også russisk og lærer barna mine russisk og prøver å lære dem om russisk kultur og historie, på tross av at jeg er verken Putin eller Sovjetunion fan, som totalt utgjør jo 100 år av Russlands historie. Jeg kan dessverre ikke slutte å være russer pga det. Jeg kunne bytte mobil og bil, men jeg ønsker ikke det, jeg er blitt immun mot kanskje karismatiske men i sin helhet idiotiske mannlige ledere.   

Anonymkode: 5c495...5e8

Ekspander  

Jeg tror nok mange vil føle at de "støtter" Musk økonomisk med å kjøpe Tesla. Jeg for min del ville følt det. 

Nå har jeg ikke IPhone heller, men det er liksom en mer 'statement' med en bil. Jeg tenker at slik som verden har blitt, vil jeg ta et standpunkt på hva jeg støtter og ikke. Noe er ikke til å unngå, for vi lever tross alt i en moderne verden. Men en så stor investering som bil, der skal verken Musk eller Kina få min støtte. 

Hvor du er født, kan du liksom ikke gjøre så mye med.... 

Anonymkode: 6b585...b4a

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...