Gå til innhold

Er Norge fortsatt verdens beste land?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var liten hørte vi alltid "vær takknemmelig, vi lever i verdens beste land" og "vi som bor i Norge har vunnet livets lotteri". Er det fortsatt sant? Var det sant da?

Anonymkode: ea42d...6d4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker nei. De som svikter i Norges systemer, de sviktes grovt! Så tenker det finnes andre land det ville vært bedre å være i.

Anonymkode: ea294...e70

AnonymBruker
Skrevet

Bedre enn USA akkurat nå iallefall. 

Anonymkode: 01d96...c04

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Bedre enn USA akkurat nå iallefall. 

Anonymkode: 01d96...c04

Hehe, USA har da aldri vært verdens beste land 😂

Anonymkode: ea42d...6d4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har det rimelig greit i Norge, ja. 

Anonymkode: 34f7f...526

• Liker 2
Gjest Fønixa
Skrevet

Skulle gjerne svart ja! Men nei. Når man som nasjon velger å spare penger på å gi barn en vaksine som kun dekker 2 Hpv istedenfor 9 og begrunnelsen er at den beste vaksinen var så mye dyrere, er det til å grøsse av! 

Helsepolitikken i dette landet er til å grine av og en skam! 

Skrevet

Har bodd en god del år i utlandet nå, i et land som slik som Norge, nesten alltid har ligget blant topp 5 i levekårsundersøkelser. 

Hadde du spurt meg for 3 år siden om det fantes bedre land enn Norge hadde jeg utvilsomt svart ja og at jeg aldri kunne tenke meg å flytte tilbake. Nå er jeg faktisk ikke sikker lenger.

Ja, det er en del ting som ikke er optimalt i Norge og noen ting har kanskje forandret seg til det verre, men dette gjelder også de fleste andre land det er naturlig å sammenligne Norge med. For eksempel har prisstigningen her jeg bor nå vært langt høyere enn i Norge og lønnsutviklingen langt lavere.

Det er en del ting som fungerer veldig bra i Norge. Det at vi har mange systemer som i stor grad er basert på tillit, gjør livet i Norge ganske enkelt og lite byråkratisk i forhold til mange land, flere enn du skulle tro. Spesielt når du må forholde deg til offentlige tjenester.

Jeg trives fortsatt godt her, men vurderer faktisk seriøst å flytte "hjem".

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er fortsatt det beste for de som sliter med helsa gjennom folketrygden. Men for arbeidere er det ikke. 
New Zealand, Østerrike og Sveits er vel bedre for de som tjener greit. 

Anonymkode: 0146f...aad

AnonymBruker
Skrevet

Norge er vel i absolutt tetskiktet av de beste landene i verden mtp sikkerhetsnettet innbyggerne nyter godt av. 

Selvsagt finnes det også her en rekke forhold vi gjerne skulle hatt annerledes, men jeg skulle gjerne sett at de som kategorisk slår fast at Norge ikke er i toppen klarer å nevne mer enn maks en liten håndfull land som er like bra eller bedre å leve i.

En annen sak er hva en legger til grunn for at et land er et "bra land". Hva tenker dere?

Anonymkode: a8a25...d2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...