AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Hei Det har blitt planlagt hyttetur med jobben denne kommende helgen. Jeg gruer meg veldig, og har egentlig ikke lyst. De siste ukene har vært preget med mye sykdom, og vært mye sliten. Er det greit å si nei litt sånn i siste liten, selv om jeg egentlig har takket ja? Vet det er frekt, men tror virkelig det er det siste jeg trenger akkurat nå. Jeg er en person som blir fort sliten sosialt, og kunne egentlig trengt denne helgen til å slappe av. Anonymkode: 68635...33f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Klart det er greit. Kjipt gjort å komme i siste liten, men da vet du det til neste gang. Anonymkode: aa919...35f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Del Skrevet 21. januar Kommer jo an på arbeidsstedet. Hos oss er alt sånt obligatorisk med mindre man er syk. Anonymkode: de454...f7f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Del Skrevet 21. januar Synes det er ganske frekt å si nei i siste liten. Ting er planlagt, ofte kjøpt inn, organisert transport, og mye annet. Husker jeg var på et arrangement der 2/3 ikke møtte opp. Det var ganske stusselig. Og veldig kjipt å ha brukt mye av velferdsbudsjettet på mat som ble kastet i søpla, og alt for store lokaler. Anonymkode: 3ff8d...1e1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Del Skrevet 21. januar Jobben innførte forresten for noen år siden at om man ikke møtte, eller meldte seg av etter en gitt dato, så måtte man betale fullpris for å være med. I stedet for at det er gratis for de som stiller. Synes det var et veldig bra tiltak. Anonymkode: 3ff8d...1e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hei Det har blitt planlagt hyttetur med jobben denne kommende helgen. Jeg gruer meg veldig, og har egentlig ikke lyst. De siste ukene har vært preget med mye sykdom, og vært mye sliten. Er det greit å si nei litt sånn i siste liten, selv om jeg egentlig har takket ja? Vet det er frekt, men tror virkelig det er det siste jeg trenger akkurat nå. Jeg er en person som blir fort sliten sosialt, og kunne egentlig trengt denne helgen til å slappe av. Anonymkode: 68635...33f Hyttetur med jobb? Det høres ut som en oppskrift på katastrofe. Anonymkode: 78123...794 7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Slike fylleslag styrer jeg glatt unna. Anonymkode: 1ef27...774 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Luckiness Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar Her må du nesten ta en vurdering ut fra hvilken avtale dere har hatt om hytteturen. Har du betalt inn noe kan du ikke forvente å få det igjen nå rett før. Medfører det ulempe for resten at du ikke er der? Noen aktiviteter som påvirkes? Mye som må avbestilles eller sendes inn endring på? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ting er planlagt, ofte kjøpt inn, organisert transport, og mye annet. Husker jeg var på et arrangement der 2/3 ikke møtte opp. Det var ganske stusselig. Og veldig kjipt å ha brukt mye av velferdsbudsjettet på mat som ble kastet i søpla, og alt for store lokaler. Det er jo fordi ''ingen'' vil være med på sånne ting, men heller ikke ønsker å si nei før de vet hvordan det blir mottatt. Har jobbet på tre store arbeidsplasser, vet ikke om en eneste kollega i denne perioden som synes å bruke helg/kvelder med arbeidsgiver er noe de vil. Anonymkode: f5bef...6f1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Styrer unna alt sånt, har deltatt på to julebord på 10 år på samme plass nå, og få før det igjen og. Min fritid er min, og jeg føler ikke jeg har fri når jeg møter kollega utenom jobb. Kan oppleve at de presser på noen ganger, men jeg sier konsekvent nei. Synes ikke jobbarrangement på fritiden kan være obligatorisk. Litt dumt å si fra sent, men si nå fra i dag da, så er det enda noen dager unna. Anonymkode: 85547...b24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det er jo fordi ''ingen'' vil være med på sånne ting, men heller ikke ønsker å si nei før de vet hvordan det blir mottatt. Har jobbet på tre store arbeidsplasser, vet ikke om en eneste kollega i denne perioden som synes å bruke helg/kvelder med arbeidsgiver er noe de vil. Anonymkode: f5bef...6f1 Jeg synes det er veldig trivelig, og flere av mine nærmeste vet jeg mener det samme. Melder oss jo ikke på om vi ikke ønsker å delta på noe. Hvor uselvstendig er det mulig å være? Nå er det i alle fall løst med at de som er meldt på, men ikke melder seg av innen en satt frist, må betale fullpris for arrangementet. Mens de som møter ikke betaler noe, eller kun egenandel. Anonymkode: 3ff8d...1e1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar Haha! De skulle prøve å få meg med på noe som helst som har med overnatting eller alkohol på jobben! Da skulle de fått kjent på motstand,ikke sjanse til at jeg ble med på det. . I ts tilfelle er det såklart liv å bruke helsa som grunn til å melde seg av . Anonymkode: 4e98b...f15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar Jeg deltar lite på slikt, men da melder jeg meg heller ikke på. Synes det er dårlig gjort å avlyse 3 dager i forveien ja. Anonymkode: 20901...4aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hyttetur med jobb? Det høres ut som en oppskrift på katastrofe. Anonymkode: 78123...794 Utroskap og fyll. Er det ikke sånn som ofte skjer på slike turer? Anonymkode: 032f5...480 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar Jeg synes du har en legitim grunn til å droppe det denne gangen. Siden du er sliten. Bare si du er sliten og føler deg litt dårlig. Men ellers er slike arrangementer viktig for arbeidsmiljøet. Og jeg synes det er viktig å delta. Ikke melde seg helt ut, droppe julebord etc. Anonymkode: 7c8e9...21b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stormur Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar Er det hyttetur som ein del av eit fagleg opplegg eller kollegaer som er på fritidstur? Det er to ganske ulike ting.... Kollegaer på fritidstur kan du klart avlyse. Fagleg opplegg som ein del av stilling, det vil seie arbeidstid, nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. januar #17 Del Skrevet 24. januar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 0.36): Hei Det har blitt planlagt hyttetur med jobben denne kommende helgen. Jeg gruer meg veldig, og har egentlig ikke lyst. De siste ukene har vært preget med mye sykdom, og vært mye sliten. Er det greit å si nei litt sånn i siste liten, selv om jeg egentlig har takket ja? Vet det er frekt, men tror virkelig det er det siste jeg trenger akkurat nå. Jeg er en person som blir fort sliten sosialt, og kunne egentlig trengt denne helgen til å slappe av. Anonymkode: 68635...33f Fredag i dag, så du har sikkert for lengst sagt fra. Jeg synes det er legitimt at du er hjemme, og du kan jo si at den siste tiden har vært preget av sykdom og at du ikke har følt deg bra, og at du heller forsøker å fokusere på å klare å komme deg på jobb mandagen (og resten av uken). God bedring, og håper du får hentet deg inn igjen. Anonymkode: 63858...35f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå