Gå til innhold

Jeg greier ikke sånn som livet og verden er blitt jeg.. er vi fler?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jøss, hvor bor du?

Anonymkode: 42763...fd2

I Lindesnes i ett gammel hvitt hus, alle husene er hvite her.

Anonymkode: d09df...c31

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

I Lindesnes i ett gammel hvitt hus, alle husene er hvite her.

Anonymkode: d09df...c31

Aha, er du fra Sørlandet opprinnelig? Jeg tenker av og til på å flytte dit pga klimaet. Bor nå i Innlandet og det er for lite saltvann og for mange kuldegrader....opprinnelig er jeg fra Sogn.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er født på midten av 90-tallet så vet ikke om jeg er gammel nok til å snakke om at «alt var bedre før» men en ting jeg savner fra barndommen er at vi ikke alltid satt med nesa i telefonen (jeg er skyldig selv, altså!). Vi var ute hele sommeren, kun inn for å spise eller se en halvtime barne-tv og det er en sånn barndom jeg ønsker for barna mine. Men det kommer nok aldri til å skje ;/ 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er også møkkalei av at man nå skal ha egne apper til alt. Hvorfor må man bruke tid på å installere en app man kanskje aldri vil bruke igjen? Kunne man ikke bare gått inn på noe via nettleseren? Kjenner at jeg ikke gidder eller orker å legge inn 255 apper. 

Anonymkode: 64f85...a1e

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aha, er du fra Sørlandet opprinnelig? Jeg tenker av og til på å flytte dit pga klimaet. Bor nå i Innlandet og det er for lite saltvann og for mange kuldegrader....opprinnelig er jeg fra Sogn.

Ja jeg er oppvokst her. Hvis du vil flytte hit så kan du skrive her med brukernavnet ditt så sender jeg en pm.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 0.21):

Jeg er født på 70-tallet.

Nå som jeg har blitt nærmere 50 så ser jeg at jeg sliter med livet rett og slett.

Jeg synes alt var så mye bedre før jeg. Jeg er glad for at noen ting har kommet, sånn som mobil og bankkort, men sånn ellers så savner jeg den tiden hvor man kunne få hjelp i banken, butikken, posten, at man kunne jobbe i et roligere tempo, fasttlf, ja du skjønner hvor jeg vil. 

Et eksempel: jeg glemte å sjekke skattekortet mitt og oppdaget i dag når jeg fikk lønn at jeg plutselig hadde gått over til prosent-trekk istedenfor tabell som resulterte i at jeg må betale 30% i skatt resten av året. (og en fun-fact, det står faktisk på deres sider at vanlig inntekts-skatt er 22% og det var oppdatert 7 jan).. jeg pratet med skatte-etaten i 1!! time og det var ingen der som kunne dette, eller skjønte hva jeg mente og jeg var igjennom 3!!! saksbehandlere.. Det er jo ingen som kan noe lenger, hvis du skal ringe noen være seg skatt, nav, bank osv er det veldig sjelden du treffer på noen som faktisk kan jobben sin. Jeg savner å kunne prate med folk å få hjelp, kontofonen, ikke bli målt bare man må ta en do-pause, det "gamle" internettet, gamle mobiler.. 

Og dette er jo bare starten på utviklingen og kanskje jeg er her i 40-50 år til og må hanskes med dette 😭 Huff, jeg synes amerikanere er et litt sprøtt folkeslag, men det er jo mange over dammen som går sånn utenfor samfunnet og "off the grid" og jeg skjønner de faktisk for jeg synes at vi vanskeliggjør samfunnet/livet mer enn vi utvikler det til å bli lettere/bedre nå. 

Det var mitt hjertesukk 😩❤️‍🩹

Anonymkode: 423ba...5e0

Jeg er født 1995 er 29 år og til å med jeg savner alt dette! Fikk ikke oppleve dette i voksenalder ø. Gode barndomsminner iallefall. Verden har blitt mye kaldere og overfladisk.  Du er heldig ts som fikk vokst opp sånn litt lengre.

Anonymkode: ab2a2...df1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 0.31):

Jeg er 47 år og lurer i alle dager på hvor gammelmodig du er av deg? Dette er det verste, bestemor på 92 år henger bedre med digitalt. Savne kontofonen???

Anonymkode: bbf79...7df

Bedre å være "gammelmodig" enn å rakke ned på TS helt uten grunn i første innlegg i denne tråden... 

Hilsen gammelmodig M28 🥴

Anonymkode: 421e6...e8f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...