AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Jeg har hatt tidlig ultralyd i uke 8+5 og var i dag på tidlig ultralyd på sykehuset (uke 13). Men jeg fikk ikke høre hjerteslaget på noen av ultralydene. Må dette etterspørres? Trodde det var standard at man fikk høre selve lyden og ikke bare se slagene. Er litt skuffa da jeg hadde glesa meg, men brått så satte hun bort apparatet og jeg rakk ikke spørre. Anonymkode: 3da6a...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PurpleTuliip Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Fikk ikke høre hjerteslagene på TUL jeg heller før jeg spurte om å få høre. Utifra termingruppen jeg er medlem av varierer dette fra jm til jm. Noen spiller av lyden uten å tenke seg om, andre mener det holder med filmen av slagene som går og målingene på skjermen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Det er ikke vanlig på TUL fordi det er høyere risiko å høre på den tidlig. Anonymkode: 4044e...0f0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Er visst nytt at det er en risiko ved det Anonymkode: a81d8...bdb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Er visst nytt at det er en risiko ved det Anonymkode: a81d8...bdb Risiko for hva da? Anonymkode: 3da6a...8e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Risiko for hva da? Anonymkode: 3da6a...8e9 Det stresser fosteret. Anonymkode: b3474...30d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Jeg hadde ul i uke 7 og fikk se men ikke høre, det er 20 år siden. Anonymkode: 34388...565 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Det stresser fosteret. Anonymkode: b3474...30d Hvordan kan det stresse fosteret? Anonymkode: 6a5b6...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan kan det stresse fosteret? Anonymkode: 6a5b6...197 Å sette på lyden øker varmen fra UL apparatet, som kam være skadelig for et lite foster. I uke 13 trodde jeg dog ikke det gjorde noe, men da jeg var på UL I uke 6 så ville ikke jordmor gjøre det 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
boblevann Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Fame skrev (2 timer siden): Å sette på lyden øker varmen fra UL apparatet, som kam være skadelig for et lite foster. I uke 13 trodde jeg dog ikke det gjorde noe, men da jeg var på UL I uke 6 så ville ikke jordmor gjøre det Så rart, legen jeg gikk til lot oss høre i uke 8. Kun et kort øyeblikk da, men han spurte ikke heller - bare gjorde det 🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar boblevann skrev (4 minutter siden): Så rart, legen jeg gikk til lot oss høre i uke 8. Kun et kort øyeblikk da, men han spurte ikke heller - bare gjorde det 🤔 Ja, legen jeg gikk til i første svangerskap gjorde også det, mens hun jeg tok i dette svangerskapet, som var veldig tidlig i uke 6, sa at det kunne være skadelig så hun ville ikke Bedre å være på den sikre siden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar Fame skrev (3 timer siden): Å sette på lyden øker varmen fra UL apparatet, som kam være skadelig for et lite foster. I uke 13 trodde jeg dog ikke det gjorde noe, men da jeg var på UL I uke 6 så ville ikke jordmor gjøre det Så varmt blir det vel ikke på fosteret at det blir skadelig vel? Type brannskade da?? Anonymkode: 6a5b6...197 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar Jeg har ikke fått høre hjerteslag på noen av de tidlige ULene jeg hadde. I tillegg sa de at de ikke pleide å høre etter fosterlyd med doppler før tidligst uke 16 (tror jeg det var) fordi det kunne være vanskeligere å høre før det og de ville ikke skape unødig bekymring om de ikke hørte noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Så varmt blir det vel ikke på fosteret at det blir skadelig vel? Type brannskade da?? Anonymkode: 6a5b6...197 Forholder meg bare til det legen sier, jeg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er visst nytt at det er en risiko ved det Anonymkode: a81d8...bdb AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvordan kan det stresse fosteret? Anonymkode: 6a5b6...197 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så varmt blir det vel ikke på fosteret at det blir skadelig vel? Type brannskade da?? Anonymkode: 6a5b6...197 Det er ikke nytt, men tydeligvis mer fokus på det. Husker at det var et tema så langt tilbake som i 2008 ca, og har vært nevnt i flere tråder her om hjemme-doppler som folk koser seg med (og blitt ignorert). Doppler er høyenergi, og kan teoretisk sett (og har blitt sett i forsøk) å kunne gi høy varmeeffekt og forstyrre utviklingen av fosteret. Det er flere kilder, men feks her (som refererer til britiske retningslinjer). https://www.somersetearlyscans.co.uk/the-fetal-heartbeat-in-the-first-trimester/ Anonymkode: 76a3f...626 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar Jeg fikk høre hjertelyd på den offentlige tidlige ultralyden rundt uke 12. Jeg hadde denne for noen få uker siden. Hjertelyd på ultralyd og hjertelyd med apparat ("doppler") er ikke det samme. På ultralyd kan man i prinsippet høre hjertelyden så lenge hjertet har begynt å slå, med apparat er man avhengig av at livmoren har kommet såpass langt opp at det er mulig å høre utenpå. Anonymkode: 2b9fa...0e2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå