AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Jeg har begynt med 16:8 fasting, og er litt overrasket over hvor smertefritt det har gått hittil (snart en uke). Mitt spisevindu er fra 12 til 20 da jeg har aldri vært en frokostperson og i helgene er det null stress å spise første måltid rundt 12/13. Men har alltid spist frokost før jeg skal på jobb - på ren vane og at jeg alltid har tenkt at en må jo det, få litt energi i kroppen osv. De første dagene med å vente til 12 for første måltid på jobb så har jeg kjent på en hodepine (og det er visst vanlig i starten) så håper det gir seg, men har ikke vært sulten. Det har blitt 1 kaffe+1 skive kl 12, liten middag rundt 17-18 og type 1 rugsprø+drikke rundt ca 19.30. Er overraskende mett gjennom hele dagen på det, og ikke fått noe søtlyst på kvelden som jeg vanligvis kan kjenne på. Andre? Anonymkode: 03dd5...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Jeg har holdt på med dette en stund, spiser mellom 10 og 18. Jeg drikker 1-2 kopper kaffe før kl 10, med en liten skvett melk i, noe jeg nærmest har blitt lynsjet for å si… 😅 Men vekten går nedover, og jeg synes det fungerer fint mtp mitt liv og min hverdag 👍 Å ikke spise etter kl 18, er det nok det som gir mest effekt for min del, da jeg har hatt en tendens til å småspise på sofaen om kvelden. 😉 Anonymkode: abe0b...f2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 21.58): Jeg har holdt på med dette en stund, spiser mellom 10 og 18. Jeg drikker 1-2 kopper kaffe før kl 10, med en liten skvett melk i, noe jeg nærmest har blitt lynsjet for å si… 😅 Men vekten går nedover, og jeg synes det fungerer fint mtp mitt liv og min hverdag 👍 Å ikke spise etter kl 18, er det nok det som gir mest effekt for min del, da jeg har hatt en tendens til å småspise på sofaen om kvelden. 😉 Anonymkode: abe0b...f2a Ekspander Merker at søtsuget er borte om kvelden, litt rart egentlig. Hvor lenge har du holdt på? Anonymkode: 03dd5...7b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Jeg har fortsatt søtsug, og spiser også litt godteri en gang i blant, i helgen osv. Men har alltid vært en godtemums. 😅 Jeg har holdt på i snart fire måneder. 👍 Anonymkode: abe0b...f2a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Jeg har alltid vært en naturlig faster. Spiser aldri frokost og heller ikke vært noe fan av lunsj. Middag blir første måltidet mitt, og kveldsmat etter det. Funker glimrende det. Anonymkode: 887aa...843 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Del Skrevet 21. januar Holdt på i tre uker, det går veldig fint, har gått ned 3 kilo Anonymkode: 74813...662 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tvist Skrevet 21. januar #7 Del Skrevet 21. januar Spiser mellom 9 og 16 vanligvis, forskyver alt etter hva som passer. Og spiser vanlig frokost og snop i helgene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 21.58): Jeg har holdt på med dette en stund, spiser mellom 10 og 18. Jeg drikker 1-2 kopper kaffe før kl 10, med en liten skvett melk i, noe jeg nærmest har blitt lynsjet for å si… 😅 Men vekten går nedover, og jeg synes det fungerer fint mtp mitt liv og min hverdag 👍 Å ikke spise etter kl 18, er det nok det som gir mest effekt for min del, da jeg har hatt en tendens til å småspise på sofaen om kvelden. 😉 Anonymkode: abe0b...f2a Ekspander Jeg gjør akkurat som deg, samme fastetider, drikker også kaffe med en ørliten skvett melk. Jeg føler meg veldig sulten om morgen, men holder akkurat såvidt ut til klokken 10. Har holdt på i to uker og har gått ned nesten to kilo. Anonymkode: 8e8db...086 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Del Skrevet 21. januar Jeg spiser slik naturlig, har aldri vært en diett. Kan gå ganske langt utpå ettermiddagen før jeg kjenner sult nå. I og med at det ikke er en diett så følger jeg jo ikke dette slavisk. Er vi på godt hotell så spiser jeg hotellfrokost. Eller på besøk så følger jeg når de andre spiser. Men det fører gjerne til økt sultfølelse, økte cravings, mindre energi, og annet slikt. Anonymkode: 812e1...2c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Jeg startet med 16:8 og drev med det i lengre tid (kun ukedager). Så fant jeg ut at jeg fint kunne klare meg hele dagen frem til middag. Nå har jeg fastetid fra kl 21-1630 i ukedagene. Har ikke en spesielt fysisk jobb så dette passer fint for meg. Jeg spiser uansett mest på kvelden så måtte gjøre noen grep da kaloriinntaket mitt var alt for høyt gjennom dagen. Spiser mye protein når jeg først spiser. Teller ikke kalorier men velger variert mat med høy næringsinnhold. Merker at de dagene jeg spiser for sent på kvelden er jeg kjempe sulten dagen etterpå når jeg faster, så prøver å ikke spise etter kl 21. I helgene slår jeg ut håret og spiser hva jeg vil og når jeg vil. Totalt sett spiser jeg sikkert veldig mye i gjennomsnitt, men vekta har holdt seg stabil på et vis. Anonymkode: ac09f...6dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar Jeg takler ikke å spise frokost, så jeg er vel en «naturlig faster». Spiser første måltid ca 11:30 (kun kaffe og vann før det) og så er neste måltid middag ca 17:00. Spiser som regel ikke kveldsmat, men spiser om jeg trenger/ønsker det (stort sett i mensen-uka). Tror egentlig jeg spiser for lite kalorier i hverdagene, men jeg spiser mye dritt i helgene og tror spisemønsteret mitt gjør at jeg da havner på ok i gjennomsnitt (normalvektig). Er ikke veldig høy, har inaktiv jobb og trener ikke. Da jeg trente jevnlig var jeg 10 kilo lettere med samme spisemønster, så tenker jeg kommer til å gå ned noen kilo ganske greit når jeg kommer igang med trening igjen. Anonymkode: 1aabe...faa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå