AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Skrevet 20. januar Hei! Er det noen som har opplevd mislykket induksjon av fødsel? Ble satt i gang uke 38+3 på grunn av diverse årsaker (ikke absolutt indikasjon, men relativ). Begynte med ballong, deretter tabletter og deretter vaginaltabletter. Var ikke noe moden eller åpning før start. Etter tre hele døgn var det altfor lite fremgang til at de kunne ta vannet, bare mykere livmorhals som var litt kortere, og bare 1 finger inn innerste livmorhals. Det ble derfor besluttet å avslutte forsøket med begrunnelse i at kroppen bare ikke hadde respondert og derfor ikke var klar ennå. Planen er nå å vente til termin og håpe at det starter spontant. Jeg er skuffet over egen kropp, var innstilt på å ha med baby hjem osv osv. Det er sikkert riktig avgjørelse, så tviler ikke på det, men finner liksom ingen andre beskrivelser eller erfaringer når jeg googler. Hadde vært fint å høre at jeg ikke er alene med å ha en kropp som ikke spiller helt på lag. Har en historikk i forrige fødsel hvor det endte med hks på grunn av dårlig fremgang, så det å føle at jeg atter en gang ikke «får til fødsel», og kanskje er den eneste, er veldig kjip.. Anonymkode: c223c...24c
AnonymBruker Skrevet 21. januar #2 Skrevet 21. januar Søsteren min var borti det. Hun reagerte ikke på noen av metodene. Hos henne ble det keisersnitt da siden babyen måtte ut pga sykdom, men ingen av metodene for igangsetting fungerte Så du er ikke alene! Anonymkode: 0dc79...8a5 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar Jeg var igjennom absolutt alt de kunne tilby av igangsetting grunnet overtid. Fikk bare svake rier og det hele endte med keisersnitt. Slet mye i ettertid, men nå er jeg kjempefornøyd med at det ble resultatet. Ingen plager, ikke noe ødelagt underliv eller livmorprolaps. Anonymkode: 57029...6a4
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg var igjennom absolutt alt de kunne tilby av igangsetting grunnet overtid. Fikk bare svake rier og det hele endte med keisersnitt. Slet mye i ettertid, men nå er jeg kjempefornøyd med at det ble resultatet. Ingen plager, ikke noe ødelagt underliv eller livmorprolaps. Anonymkode: 57029...6a4 Litt ot men slutt å prat som om dette er vanlig etter å føde. Fleste av oss føder uten å få hverken ødelagte underliv eller prolapser. Anonymkode: 5cdb8...dcd 7 3
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Litt ot men slutt å prat som om dette er vanlig etter å føde. Fleste av oss føder uten å få hverken ødelagte underliv eller prolapser. Anonymkode: 5cdb8...dcd Enig. Unødvendig å snakke om vaginal fødsel som om det er bare skrekkhistorier mens keisersnitt er drømmen. Alle som har bittelitt mellom ørene vet at keisersnitt er langt langt mer risikofylt. Anonymkode: 81880...411 1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg var igjennom absolutt alt de kunne tilby av igangsetting grunnet overtid. Fikk bare svake rier og det hele endte med keisersnitt. Slet mye i ettertid, men nå er jeg kjempefornøyd med at det ble resultatet. Ingen plager, ikke noe ødelagt underliv eller livmorprolaps. Anonymkode: 57029...6a4 Kanskje du derimot for komplikasjoner senere i livet, f eks I svangerskap om du skal ha flere barn, eller innvendig arrvev som kan gi tarmslyng eller smerter Anonymkode: 29aa9...126 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Skrevet 21. januar Ja. Første induksjon endte i hks etter syv dager. Ballong, tabletter, de tok vannet, riestimulerende midler, så godt som alle grep ble brukt, men kroppen samarbeidet ikke. Riene ble ikke sterke nok uten riestimulerende, men selv det var ikke nok for å få det i gang. Induksjon startet i uke 37, hks 38+1. Siden det var medisinsk årsak og vannet ble tatt så kunne man ikke vente og se an. Ny induksjon tre år etter fryktet jeg samme forløp da også det endte med å ta nesten fem døgn, men baby kom til slutt vaginalt. Tok over fire døgn å komme i aktiv fødsel, men da jeg først kom dit så ble det en fin opplevelse med god fremgang, heldigvis. Anonymkode: de722...5f0 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Skrevet 21. januar Det er jo ikke rart at kroppen din ikke er klar når du blir satt i gang så tidlig. Synes det er rart de velger å sette i gang i uke 38 uten at det er pga. svangerskapsforgiftning e.l. (som jeg regner med ikke er tilfellet her, ettersom du har fått beskjed om å vente). Anonymkode: 9c69e...c56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå