Mardina Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar Selvplukket sopp (steinsopp og kantareller), søtpotet, beter, jordskokk og fennikel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittDiva Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar Neper🤩. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Illumi Skrevet 21. januar #23 Del Skrevet 21. januar Rosenkål 😋 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #24 Del Skrevet 21. januar LittDiva skrev (8 timer siden): Neper🤩. Enig! Jeg gikk ens ærend inn igjen i tråden nå for å skrive neper faktisk. Utrolig gode å feks bare dampe og ha som tilbehør til fisk på forsommeren, og virkelig en litt glemt sommergrønnsak mener jeg. Anonymkode: 6687c...e7c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #25 Del Skrevet 21. januar Sopp?? Var det ikke snakk om grønnsaker? Anonymkode: 065a5...dee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #26 Del Skrevet 21. januar Sølvløk. Et gudsens mirakel. Anonymkode: 20050...15f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #27 Del Skrevet 21. januar Stangselleri. Nydelig 🙂 Anonymkode: 70192...258 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BobbySocks Skrevet 21. januar #28 Del Skrevet 21. januar Potet og gulrot. Har holdt liv i folk i årtider. Poteten fikk plutselig skyld for alt som gikk galt når sannheten er at folk hadde dødd uten. Vi er så sjukt privilegerte. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skrue Skrevet 21. januar #29 Del Skrevet 21. januar visp skrev (9 timer siden): Sopp?? Da svarer jeg biff Det må jeg si meg enig i. Sopp og biff har vel på hver sin måte like mye (eller lite) til felles med grønnsaker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #30 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sopp?? Var det ikke snakk om grønnsaker? Anonymkode: 065a5...dee Det betegnes vel som grønnsak? Anonymkode: 0f05e...cf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jeanett87 Skrevet 21. januar #31 Del Skrevet 21. januar Brokkoli, løk og gulrot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #32 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det betegnes vel som grønnsak? Anonymkode: 0f05e...cf1 Er vel egentlig ikke det. Den har hverken blomst, røtter eller blader. Pastinakk er mitt bidrag. Anonymkode: ebfa2...bf1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Angelheart2 Skrevet 21. januar #33 Del Skrevet 21. januar Pastinakk! Både ovnsbakt og som pure er det helt nydelig. Kan brukes til ALT! Blander ofte inn litt pastinakk i potetstappe/kålrabistappe eller lager pure med fløte som tilbehør til f.eks vilt. Er selvsagt også selvskreven i grønsaksupper. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Laraa Skrevet 21. januar #34 Del Skrevet 21. januar Jordskokk 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #35 Del Skrevet 21. januar Fennikel Anonymkode: a8132...bfe 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #36 Del Skrevet 21. januar Kål, i alle varianter. Er så undervurdert på norsk kjøkken. Den kan karamelliseres, grilles, brukes i supper, man kan lage chips eller krispe, man kan lage hele retter, som kålrulletter, wok, eller helt enkelt grillet kål med valnøtter og dressing, man kan fermentere, bruke den i gratenger, hive en neve i smoothien, bruke den i fritatta/okonmiyaki, lage dumplings, og mye mer. Anonymkode: ee5a8...9bf 1 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #37 Del Skrevet 21. januar Sommerkål, så godt med smelta smør til Anonymkode: bcf24...f6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #38 Del Skrevet 21. januar jordskokk og kål Anonymkode: b99ee...2b6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 21. januar #39 Del Skrevet 21. januar Poteten er viktig, men av mindre vanlige så tenker jeg på beter, og ulike former for kål. Rotgrønnsaker som kan lagres over lang tid har vært en viktig del av kostholdet oppigjennom, men hatt litt dårlig rykte. Håper det kommer seg 😊 Jeg elsker virkelig grønnsaker, så det er vanskelig å velge én. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 21. januar #40 Del Skrevet 21. januar Poteter, man kan rett og slett overleve i flere måneder ved å spise kun poteter, da de er veldig næringsrike, og har nok kalorier til at man ikke blir utsultet. De har også nøytral smak og er lette å variere. Og selleri, da å begynne med sellerijuice er noe av det beste jeg har gjort for meg selv. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå