Gå til innhold

Endring i arbeidsoppgaver, automatisk lønnsøkning?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har hatt faste arbeidsoppgaver i ca 9 mnd og har siste to månedene kjent etter behov for litt andre oppgaver.. i forrige medarbeidersamtale snakket vi om motivasjon og hvordan den kan øke. 

I dag kom sjefen til meg for å spørre om jeg har lyst til å få litt andre arbeidsoppgaver i tillegg til de faste. Hun ønsker at jeg skal jobbe ca 50% faste oppgaver og 50% helt nye. 

De nye oppgavene krever at jeg får bedre opplæring, samt at jeg selv setter meg mer inn i nye systemer for å utføre arbeidet. Noe er kjent fra før av.. så vil si jeg da går over fra «behersker i noe grad» til «proff-level» (hvis det kan forklares på en sånn type måte). 

Når man får slike endringer i arbeidssituasjon, kan jeg automatisk spørre om en lønnsøkning da? På en måte ville jeg ha andre arbeidsoppgaver (som egentlig ikke var tiltenkt i utgangspunktet ettersom jeg har en bestemt stilling), og nå skal jeg få det. Samtidig, så har sjefen kalt inn til et mer «formelt» møte hvor disse nye arbeidsoppgavene gir meg en ekstra tittel.. eller hvertfall så har hun skrevet en konkret stillingstittel i emnefeltet for møtet. 

Hvordan ville dere angrepet dette dilemmaet? Jeg vil jo ikke være utakknemlig for nye oppgaver som jeg ønsket, men samtidig føler jeg at det potensielt kan være en luke for lønnsforhandling. Er jeg realistisk? 

Anonymkode: 2f3cf...881

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Om du ikke får det automatisk med ny stillingstittel vi,le jeg ventet 6 - 12 mnd før jeg tok det opp for å være sikker på at jeg behersker de nye oppgavene på en bra måte.

Syns det hadde vært flaut og bedt om mer i lønn nå, og om 3 mnd måtte si ifra meg oppgavene igjen pga at jeg ikke klarer disse...

Anonymkode: 551bb...57c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel lønnsforhandling i mai? Da kan du peke på at du har fått nye oppgaver som krevde kompetanseløft, som du har tatt på strak arm. Så nå fortjener du lønnsøkning. 

Anonymkode: fbea5...d45

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...