AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Hvor går grensa mellom vår moderne tid og gamledager? Anonymkode: 03b5e...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Det kommer nok an på hvem du spør og alderen deres. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maia70 Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Jeg vil si før 1940 i alle fall....men det er kontekst-avhengig i forhold til hvem man snakker med om hva. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Gamle dager for meg er på 70 tallet. Er født i de gode 60 årene. Hvis jeg tenker på gamle tider så er det rundt 1900 tallet. Anonymkode: 953d5...1a0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar I følge mine barn før 2000 tallet. I følge meg selv så tenker jeg 50-60 tallet. Og nesten 1900 tallet altså😂😂 Anonymkode: 9c3c8...c1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar "gamle dager"er bare et uttrykk,ikke noe jeg definerer på årstall. Anonymkode: b125f...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): "gamle dager"er bare et uttrykk,ikke noe jeg definerer på årstall. Anonymkode: b125f...2c5 Jo jo, men her på KG er man ofte ute etter subjektive meninger, ikke objektiv sannhet 😊 Anonymkode: 03b5e...702 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jo jo, men her på KG er man ofte ute etter subjektive meninger, ikke objektiv sannhet 😊 Anonymkode: 03b5e...702 og det var min subjektive mening. Anonymkode: b125f...2c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar Jeg definerer (mer eller mindre bevisst) gamle dager som "all tid som ble tilbakelagt før jeg ble født". Jeg opplever at mange andre, både yngre og eldre enn jeg, opererer med sånn ca samme definisjon for sin egen del. Anonymkode: 29f25...0de 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar Gamle dager, sånn før første verdenskrig 1914-1917. De gode dager 1975-1995. Verden går i dass 2001- Anonymkode: d6df2...c1e 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Jeg tenker før krigen. Det skjedde jo en rivende utvikling i årene etter krigen, så da ble alt anderledes enn før. Før krigen hadde man ikke ditten og datten, ikke gode velferdsordninger osv. Så det er et naturlig skille for meg. Anonymkode: e8481...228 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvor går grensa mellom vår moderne tid og gamledager? Anonymkode: 03b5e...702 Gamle dager er jo et helt relativt begrep. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar Jeg tenker at gamle dager ikke er noe som begynner (når man ser fremover), men noe som er et eller annet sted i fortiden. Sorry. Måtte bare. Overskriften ble liksom et paradoks for meg. Men jeg tenker noen av de store skillene er boktrykkerkunsten, den industrielle revolusjonen, første verdenskrig og andre verdenskrig. Men ofte når vi snakker om gamle dager på skolen så blir det når besteforeldrene var små. Men det tror jeg er mest for at de små barna skal klare å forstå begrepet i noe forstand. For dem er jo alt som skjedde før de ble født i gamle dager. Så jeg på mine 40 unge år forventes å ha levd i svart/hvitt-tiden 😂 Anonymkode: a9d31...eba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar Gamle dager er for meg alt før foreldrene mine ble født (på slutten av 40-tallet). Anonymkode: 71400...866 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. januar #15 Del Skrevet 20. januar "Gamle dager" er jo relativt, fullstendig avhengig av kontekst og person. Når "gamle dager" var, varierer fra person til person, og fra sammenheng til sammenheng. (I rent historisk kontekst begynner "nyere tid" omkring år 1500 Så "gamle dager" er kanskje før det?) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sirah Skrevet 20. januar #16 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Jeg definerer (mer eller mindre bevisst) gamle dager som "all tid som ble tilbakelagt før jeg ble født". Jeg opplever at mange andre, både yngre og eldre enn jeg, opererer med sånn ca samme definisjon for sin egen del. Anonymkode: 29f25...0de Enig med deg! For min del blir det da 70-tallet og tidligere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Del Skrevet 20. januar Gamledager var da jeg var ung, altså «da alt var bedre» enn nå Anonymkode: 3fb5e...44f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #18 Del Skrevet 20. januar I følge mine barn rundt 2014... Det er selvsagt subjektivt. Anonymkode: 21afb...73f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå