AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Skrevet 20. januar Kan man bytte alle vann og avløpsrør i et hus uten å totalrenovere våtrom/hele boligen? det er tg2 på rørene, men har ikke råd til å totalrenovere alle våtrom ( 2 1/2 bad og 1 vaskerom) med det første. Må man bytte ut alle rørene samtidig, eller kan man ta det i etapper etterhvert som vi renoverer rom for rom? Anonymkode: 4eb2c...0d9
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan man bytte alle vann og avløpsrør i et hus uten å totalrenovere våtrom/hele boligen? det er tg2 på rørene, men har ikke råd til å totalrenovere alle våtrom ( 2 1/2 bad og 1 vaskerom) med det første. Må man bytte ut alle rørene samtidig, eller kan man ta det i etapper etterhvert som vi renoverer rom for rom? Anonymkode: 4eb2c...0d9 Man legger vel rør i rør. Uansett så trenger du ikke stresse med rør på TG2 feil. Det tipper jeg handler mer om alder på rør, enn faktisk feil? Her er det lagt rør i rør på kjøkken og til/fra kjeller utløp og inntak. Også fra toalett og bad. Men rørene inne på badet er ikke gjort noe med, det blir heller ikke gjort noe med før badet skal renoveres Tg2 her også Anonymkode: e5dfd...7a1 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Man legger vel rør i rør. Uansett så trenger du ikke stresse med rør på TG2 feil. Det tipper jeg handler mer om alder på rør, enn faktisk feil? Her er det lagt rør i rør på kjøkken og til/fra kjeller utløp og inntak. Også fra toalett og bad. Men rørene inne på badet er ikke gjort noe med, det blir heller ikke gjort noe med før badet skal renoveres Tg2 her også Anonymkode: e5dfd...7a1 Ja handler om alder og ikke faktisk feil, men har ikke lyst til å vente på faktisk feil😅 takk for svar! Anonymkode: 4eb2c...0d9
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Skrevet 20. januar Man må ikke bytte alle rør samtidig. Du får et fordeler skap da, som rør i rør systemet vil komme fra Anonymkode: 31b45...2db 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja handler om alder og ikke faktisk feil, men har ikke lyst til å vente på faktisk feil😅 takk for svar! Anonymkode: 4eb2c...0d9 Skjønner tankegangen, men alt som er over halvveis i forventet levetid får TG2 feil. Blir svært uøkonomisk og bytte alt, når det kan ha lang lang tid igjen. Jeg er i mange hjem i jobben min, og kan informere om boliger fra etterkrigstiden som har rør og diverse fra byggeåret 😉 Anonymkode: e5dfd...7a1 2
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar Ja, du kan bytte litt og litt. I forhold til renovering kommer det jo an på hvor tilgjengelige rørene er. Noen må du jo åpne vegger for å fikse. Her er det originale rør i kjelleren (70-tallet) og i rørkassene som går opp, men rør til kjøkken og bad har blitt byttet ved renovering. Vi har også Tg2 fordi det er 50 år gamle kobberrør, men ingen tegn til at det er noe problem, annet enn litt grønnfarge rundt leddene. Har åpne rør på vaskerommet Anonymkode: f62f1...d87
AnonymBruker Skrevet 22. januar #7 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 19.21): Ja handler om alder og ikke faktisk feil, men har ikke lyst til å vente på faktisk feil😅 takk for svar! Anonymkode: 4eb2c...0d9 Det er jo idioti å bytte masse rør pga TG2! Herregud. Anonymkode: 594a7...e2a 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. januar #8 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Det er jo idioti å bytte masse rør pga TG2! Herregud. Anonymkode: 594a7...e2a Skal forhøre oss med rørlegger selvfølgelig, men er jo ikke pga tg2 i seg selv men pga alder. Rørene er nesten 60 år gamle og boligen skal totalrenoveres. Når tenker du man skal skifte rør? Etter lekkasje og vannskader har oppstått? Da tenker jeg man har ventet for lenge. Anonymkode: 4eb2c...0d9
AnonymBruker Skrevet 22. januar #9 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal forhøre oss med rørlegger selvfølgelig, men er jo ikke pga tg2 i seg selv men pga alder. Rørene er nesten 60 år gamle og boligen skal totalrenoveres. Når tenker du man skal skifte rør? Etter lekkasje og vannskader har oppstått? Da tenker jeg man har ventet for lenge. Anonymkode: 4eb2c...0d9 Man bytter NÅR man totalrenoverer ja! Men du spurte jo om man kan bytte uten å totalrenovere. Ting som ikke lekker begynner ikke plutselig å lekke uten at noe har skjedd. Større sjans for lekkasje om man rører på noe som har stått tett i 60 år. Så da man trenger å røre borti noe, feks bytte på noe, da begynner man å bytte rør. Men man bytter ikke bare for å bytte. Får ikke lagt rør i rør i vegg heller uten at vegger og gulv skal åpnes. Anonymkode: 594a7...e2a 4
ellipse Skrevet 22. januar #10 Skrevet 22. januar Rørfornying 😊videokjøring + tørr rensing først også kjører Vi (TT-Teknikk) epoxy mettet strømpe fra en ende til en annen! Hardt over natta, freser åpning på alle stikk og strømperkjører dem og! vioila "nytt" rør som varer ca 50 år! Vi gjør mye dette på hele borettslag med rør fra 50/60 tallet. Dette er en no-dig løsning der du slipper graving, åpning av gulv og vegg så lenge man har tilkomst gjennom stakeluker, toalett etc. Genialt opplegg 😁
AnonymBruker Skrevet 22. januar #11 Skrevet 22. januar ellipse skrev (2 timer siden): Rørfornying 😊videokjøring + tørr rensing først også kjører Vi (TT-Teknikk) epoxy mettet strømpe fra en ende til en annen! Hardt over natta, freser åpning på alle stikk og strømperkjører dem og! vioila "nytt" rør som varer ca 50 år! Vi gjør mye dette på hele borettslag med rør fra 50/60 tallet. Dette er en no-dig løsning der du slipper graving, åpning av gulv og vegg så lenge man har tilkomst gjennom stakeluker, toalett etc. Genialt opplegg 😁 Ikke ts, men hva koster det her? Gamle kobberrør fra 70-tallet i et tre etasjers hus😅 Anonymkode: f62f1...d87
AnonymBruker Skrevet 22. januar #12 Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Man bytter NÅR man totalrenoverer ja! Men du spurte jo om man kan bytte uten å totalrenovere. Ting som ikke lekker begynner ikke plutselig å lekke uten at noe har skjedd. Større sjans for lekkasje om man rører på noe som har stått tett i 60 år. Så da man trenger å røre borti noe, feks bytte på noe, da begynner man å bytte rør. Men man bytter ikke bare for å bytte. Får ikke lagt rør i rør i vegg heller uten at vegger og gulv skal åpnes. Anonymkode: 594a7...e2a Hvis du leser hi står det jo at vi skal totalrenovere, men får ikke tatt alle våtrom med det første, så jeg lurte på om det går an å ta alle rør uten å totalrenovere eller om man kan ta rom for rom aka noen rør av ganga. vegger og gulv skal åpnes, er derfor jeg tenker det er lurt å skifte rør når man likevel har de fremme. Men så skal vi ikke totalrenovere alle våtrom med en gang, så derfor jeg spør om hva som er mulig Anonymkode: 4eb2c...0d9
AnonymBruker Skrevet 22. januar #13 Skrevet 22. januar Totalrenovere er å ta alt på en gang, i mitt hode. Litt begrepsforvirring her, virker det som. Anonymkode: 42d1e...9a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. januar #14 Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hvis du leser hi står det jo at vi skal totalrenovere, men får ikke tatt alle våtrom med det første, så jeg lurte på om det går an å ta alle rør uten å totalrenovere eller om man kan ta rom for rom aka noen rør av ganga. vegger og gulv skal åpnes, er derfor jeg tenker det er lurt å skifte rør når man likevel har de fremme. Men så skal vi ikke totalrenovere alle våtrom med en gang, så derfor jeg spør om hva som er mulig Anonymkode: 4eb2c...0d9 Svarte deg tidligere, svaret er ja. Du kan det. De vil installere fordelerskap som da blir knyttet til nytt våtrom. Vi har gjort det på to bad og et kjøkken. Rør i rør. Et kjøkken har fortsatt gamle rør. Anonymkode: 31b45...2db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå