AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Skrevet 20. januar Hvorfor står det så lite om erfaringer rundt menerstatning på nettet? Anonymkode: bc600...746
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Skrevet 20. januar Dessverre tror jeg at en viktig grunn er at det er ekstremt vanskelig å få innvilget yrkesskadeerstatning/ménerstatning i Norge, selv i tilfeller hvor man helt åpenbart skulle hatt krav på det. Selv fikk jeg det innvilget, men jeg måte benytte meg av advokat. Det var ingen rask og enkel prosess akkurat. Her er en informativ side hvor du kan lese mer om det, og eventuelt ta kontakt med en advokat som spesialiserer nettopp innenfor dette feltet: https://personskadesiden.no/yrkesskade Anonymkode: ace4d...e0c
AnonymBruker Skrevet 21. januar #3 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Dessverre tror jeg at en viktig grunn er at det er ekstremt vanskelig å få innvilget yrkesskadeerstatning/ménerstatning i Norge, selv i tilfeller hvor man helt åpenbart skulle hatt krav på det. Selv fikk jeg det innvilget, men jeg måte benytte meg av advokat. Det var ingen rask og enkel prosess akkurat. Her er en informativ side hvor du kan lese mer om det, og eventuelt ta kontakt med en advokat som spesialiserer nettopp innenfor dette feltet: https://personskadesiden.no/yrkesskade Anonymkode: ace4d...e0c Tusen takk for at du delte linken! Anonymkode: bc600...746 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #4 Skrevet 21. januar Om det er snakk om yrkesskade, ta det med advokat. Advokat dekkes av arbeidsgivers forsikring. Anonymkode: c4ab4...9fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar #5 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Om det er snakk om yrkesskade, ta det med advokat. Advokat dekkes av arbeidsgivers forsikring. Anonymkode: c4ab4...9fb Ja det er yrkesskade, har gått hele veien selv.. synes det er så vanskelig alt.. for ingen spør .. og jeg HATER klage..skal til vurdering i nærmeste framtid og lurer på hva som skjer der, og videre..(?) Anonymkode: bc600...746
AnonymBruker Skrevet 21. januar #6 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja det er yrkesskade, har gått hele veien selv.. synes det er så vanskelig alt.. for ingen spør .. og jeg HATER klage..skal til vurdering i nærmeste framtid og lurer på hva som skjer der, og videre..(?) Anonymkode: bc600...746 Kontakt advokat. Det er det aller letteste. Da gjør hun alt for deg. Du trenger å samle lønsslippene dine fra tiden før ulykken og etter. Om du får 15% varig men eller mer, får du menerstatning fra staten. Her er tabell som viser hvor mange prosent man får for hva https://www.skadesiden.no/17-nyttige-artikler/51-invaliditetstabell Jeg har fått erstatning fra arbeidsgiver selv om det har vært lavere prosent, pga advokat. Det settes tidligst ett år etter at skaden oppstod. Men ta kontakt med advokat. Det er mange å velge mellom. Google is your friend Anonymkode: c4ab4...9fb
AnonymBruker Skrevet 21. januar #7 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det er yrkesskade, har gått hele veien selv.. synes det er så vanskelig alt.. for ingen spør .. og jeg HATER klage..skal til vurdering i nærmeste framtid og lurer på hva som skjer der, og videre..(?) Anonymkode: bc600...746 Uff det hørtes veldig tungt ut! Du har rett på advokat, og disse sakene er vanskelige, så du trenger det også. En som kan ta vare på dine rettigheter, så du får mer rom til å ta vare på deg selv. Anonymkode: 84dc5...94d
AnonymBruker Skrevet 21. januar #8 Skrevet 21. januar Fikk akkurat avslaget mitt, sukk, hadde håpet at det skulle gå greit gjennom siden min er godkjent hos nav. men avslaget er et svada svar, så det blir klage Anonymkode: 74f5f...3da
AnonymBruker Skrevet 21. januar #9 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Fikk akkurat avslaget mitt, sukk, hadde håpet at det skulle gå greit gjennom siden min er godkjent hos nav. men avslaget er et svada svar, så det blir klage Anonymkode: 74f5f...3da Å så kjedelig..bruker du advokat? Anonymkode: bc600...746
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Å så kjedelig..bruker du advokat? Anonymkode: bc600...746 Nei ikke enda, fikk digiposten nå for noen dager siden. Anonymkode: 74f5f...3da
AnonymBruker Skrevet 21. januar #11 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Nei ikke enda, fikk digiposten nå for noen dager siden. Anonymkode: 74f5f...3da Kontakt en advokat fra linken jeg postet tidligere per e-post. Forklar din sak godt, og forhør deg om dine muligheter ang. anke. Dersom advokaten mener at du har en god sak, så spør om en fastpris for jobben. For dem er det ganske rutinemessige greier, så lenge du kan dokumentere saken din godt. Selv betalte jeg kun 10k for jobben, men det var riktignok en god del år siden nå... https://personskadesiden.no/yrkesskade Anonymkode: ace4d...e0c
AnonymBruker Skrevet 21. januar #12 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 18.04): Hvorfor står det så lite om erfaringer rundt menerstatning på nettet? Anonymkode: bc600...746 Menerstatning og regler for den typen erstatning finner du i personskade erstatnings loven, eller hva den nå heter. Ligger på lovdata.no Men erstatning er vanskelig å få. Anonymkode: 14c6d...ee9
Tobarnsmammaaa Skrevet 11. februar #13 Skrevet 11. februar AnonymBruker skrev (På 21.1.2025 den 21.34): Fikk akkurat avslaget mitt, sukk, hadde håpet at det skulle gå greit gjennom siden min er godkjent hos nav. men avslaget er et svada svar, så det blir klage Anonymkode: 74f5f...3da Hvorfor fikk du avslag?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå