Gå til innhold

Hvordan være selvsikker hvis man er stygg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En velger å verdsette andre gode egenskaper. Er man veldig kunnskapsrik om noe, kan det gi selvsikkerhet, faglig kunnskap f.eks. et talent kan gi selvsikkerhet, andre personlige kvaliteter kan (bør) initiere til selvsikkerhet. Det er SÅ mye mer enn utseende som har verdi her i verden/livet. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Kvinner bryr seg ikke mest om personlighet altså, som aller sier? 🤔

Anonymkode: 4e86e...5b4

Nei, men det er dét de sier. Er bare bullshit. Det er derfor det er mange som skiller seg. 

Anonymkode: 01d89...619

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fake it til you make it.

Nei, men du velger selv din egen verdi. Du trenger ikke å finne deg i, tenke stygt om osv. Det handler kun om seg selv. Hadde du snakket til andre som du snakker til deg selv? Mest sannsynlig ikke. 

Anonymkode: 5692e...dca

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, men det er dét de sier. Er bare bullshit. Det er derfor det er mange som skiller seg. 

Kvinner skiller seg fordi mannen bli mindre attraktiv med årene? De ble først sammen med en kjekkas som så ble mindre pen når han bikket 50?

Anonymkode: 4e86e...5b4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg spør dere her.

Anonymkode: 7b0be...b52

Og jeg svarte deg.

Anonymkode: 111c2...504

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og jeg svarte deg.

Geit 🤷‍♂️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Kvinner driter i det indre. Du må se bra ut og ha penger. Det er det eneste som betyr noe. Så det kan være vanskelig å være selvsikker i disse dager. 

Er det lenge siden du har vært utenfor boligen din og blant mennesker?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Geit 🤷‍♂️

*Greit..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er det indre som teller, men hvordan være selvsikker hvis man er stygg? Man får mye negative signaler fra andre, man blir ignorert mer, avvist mer og behandlet dårligere. Hvordan skaffe selvtillit i slike omgivelser? Det blir som å forvente at man skal gro en hage på planeten Mars. Noen råd her? 

Vær deg selv. Snu ryggen til stygge blikk, negative signaler og finn mennesker som verdsetter deg for deg 😊❤️ det viktigste er at du er godt menneske, ha god energi og nyt dagene 😊 livet går så fort.. men vi må leve mens vi kan! Finn ting som gir deg mestring.. som.. vel hva gir deg mestring? Jeg tok opp tegning for noen uker siden, ser allerede store fremskritt, har kastet meg ut i skolen som har mye vondt og godt - har folk som er 15 år yngre enn meg, men samtidig så får jeg mye bedre karakterer enn mange av dem selv om jeg jobber helt alene 😊

Si noe positivt om deg selv.. hva gode kvaliteter har du? Jeg ville sagt om meg selv at jeg er veldig sta og ikke gir opp selv, samtidig veldig løsningsorientert og målbevisst 😌 hva kan du si om deg selv? Hva godt finner du?

• Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Kvinner driter i det indre. Du må se bra ut og ha penger. Det er det eneste som betyr noe. Så det kan være vanskelig å være selvsikker i disse dager. 

Kvinner er veldig forskjellige 😊 Du vil finne forskjellige preferanser og forskjellige synspunkter når det kommer til hva man foretrekker 😌😊  

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Jeg vet det er mulig å fremdeles være selvsikker, men man må tenke annerledes og fokusere på andre ting. En må bare vite spesifikt hva det skal være.

Lær deg nye ting, tren, bli med i frivillig arbeid - gjør ting som gir deg en følelse av mestring. Utfordre deg selv på en realistisk måte - til å begynne med på ting som ikke egentlig betyr så mye, bare som trening. Og så øker du utfordringene gradvis.

Anonymkode: cdeae...6be

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Selv om jeg har hørt mange folk si jeg ser likedan ut som jeg gjorde for 10 år siden. Det er i det minste positivt.

Mest sannsynlig en høflighetsfloskel, men uansett, ærlig talt, utseendet er bare en overfladisk del av det mennesket du er.

Anonymkode: de7cd...c08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Greit, skal prøve. Vet ikke helt hvor jeg skal begynne men ok 👍

Du må bare begynne et sted😊 også prøve deg frem! Veien blir til mens du går 😊 Har du noe i hverdagen som gjør at du føler mestring? Hva gjør deg glad? 🫶

Endret av Blått
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Mest sannsynlig en høflighetsfloskel, men uansett, ærlig talt, utseendet er bare en overfladisk del av det mennesket du er.

Anonymkode: de7cd...c08

Hvis flere folk sier det, er det sikkert noe i det. Noen fulle homofile bekjente bl.a. som deretter kysset meg på kinnet.. Jeg tar det som et kompliment 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Lær deg nye ting, tren, bli med i frivillig arbeid - gjør ting som gir deg en følelse av mestring. Utfordre deg selv på en realistisk måte - til å begynne med på ting som ikke egentlig betyr så mye, bare som trening. Og så øker du utfordringene gradvis.

Anonymkode: cdeae...6be

Syns dette var et utrolig godt og viktig innlegg! ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er det indre som teller, men hvordan være selvsikker hvis man er stygg? Man får mye negative signaler fra andre, man blir ignorert mer, avvist mer og behandlet dårligere. Hvordan skaffe selvtillit i slike omgivelser? Det blir som å forvente at man skal gro en hage på planeten Mars. Noen råd her? 

Fake it till you make it.

Lat som du er selvsikker. Øv på å være åpen og å smile.

De pene blir ikke behandlet bedre fordi de er pene. De blir ikke avvist mindre fordi de er pene. De blir ikke ignorert mindre fordi de er pene. De er selvsikre, og det er derfor de får mer oppmerksomhet.

Du tror at man må være pen for å være selvsikker. Det stemmer ikke. Jada, det er sikkert lettere å være selvsikker om man er pen. Men det er ingen regel som sier det.

Så fake it till you make it. Utstrålingen din betyr tusen ganger mer enn utseendet.

Anonymkode: 64bf5...408

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste misforstår selvtillit.
Selvtillit betyr ikke (nødvendigvis) at du synes du selv er kjempebra, men at du driter i om andre synes du er dårlig. 

• Liker 3
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
snillOnkel skrev (1 minutt siden):

De fleste misforstår selvtillit.
Selvtillit betyr ikke (nødvendigvis) at du synes du selv er kjempebra, men at du driter i om andre synes du er dårlig. 

Enig i dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan være selvsikker hvis man er "direkte upen"?

Man må vite hvem man er og hva man kan tilby. Som kan være nesten alt i verden utenom utseendet. 

Anonymkode: 69444...8b1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gubben ser ikke ut i måneskinn, men det gjør ikke jeg heller, så vi er faktisk ett pent par.  Vi er på total bølgelengde og har vært det i over 25 år nå. 

Snodige er att vi har laga veldig vakre barn, så kan godt vere att vi var litt penere en hva vi trodde i utgangspunktet. 

Anonymkode: 034be...3cc

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...