AnonymBruker Skrevet 20. januar #61 Del Skrevet 20. januar Starship1212 skrev (1 time siden): Fordi barnet kom uanmeldt på middag… da spiser man det som er servert, ellers drar man hjem og spiser middag der i stedet For noe tull Anonymkode: 13473...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #62 Del Skrevet 20. januar Starship1212 skrev (1 time siden): Ikke alle som har tid eller råd å lage to middager. Jeg tenker når man kommer uanmeldt på middag så spiser man det som er servert ellers drar man hjem og spiser. Hadde det vært invitert til middag hadde det vært mer naturlig å tilpasse Du om det. Koster ikke mye å tilby ostesmørbrød f.eks. Anonymkode: 13473...e4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #63 Del Skrevet 20. januar Er jo bare å ikke si noe til foreldrene , la ungene styre det selv . Anonymkode: f6828...713 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #64 Del Skrevet 20. januar Jeg hadde tilbudt brødskiver i stedet for middag, men om tenåringer hadde villet spise det selv, er de gamle nok til å ta det valget. Små barn hadde jeg ikke servert det til. Anonymkode: b7709...7c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #65 Del Skrevet 20. januar Da hadde jeg servert pannekaker eller taco. Hadde ikke kjøpt halal Anonymkode: 17e5d...60b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #66 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenk på de stakkars barna som kommer til helvete fordi du serverte dem svin… Anonymkode: 4d190...ff8 Ja, for islam er jo sannheten 😂😂 Anonymkode: de7eb...1e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #67 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (48 minutter siden): For noe tull Anonymkode: 13473...e4c Nei, det er slik det er. En kommer ikke på uanmeldt besøk og forventer å få spesialtilpasset mat. Anonymkode: 99147...102 5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #68 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Hadde stolt mer på en 4-åring enn en 14-åring når det kom til å følge regler.. Anonymkode: 681db...286 Men det er jo 14-åringens problem i såfall.... Anonymkode: efb58...5da 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #69 Del Skrevet 20. januar Du gjør så godt du kan. Vet du de kommer, lager du mat de kan spise. Er det mer spontant, så sier du at du har pastasalat med skinke i dag. De er velkommen til å spise med dere om du vil. Du kan tilby brødskiver som alternativ. Anonymkode: 513b7...3f2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 20. januar #70 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei, jeg sa tydelig i fra om at det var svin i når de kom og ville spise. Det jeg lurer på er om man forteller foreldrene? Later som ingenting? Jeg vet ikke hvorfor de ikke spiser svin og hva «konsekvensene» er for det. De er 14 år Anonymkode: da97d...e9f Når de er 14 år, er de vel gamle nok til å finne ut av dette selv. Da er de vel ganske nær religiøs myndighetsalder i Norge også, og kan dermed bestemme selv om de vil være muslimer eller ikke. Jeg har barn på samme alder, og jeg informerer om hva som er i maten og lar ungdommene ta avgjørelsene selv. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
000VF000 Skrevet 20. januar #71 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan er reglene for dette? Sønnen min har en kompis som ikke under noen omstendigheter får spise svin og kun kan ha halal, mens en annen som sier han kan spise hva som helst på besøk. Som regel er det ikke et problem da vi sjelden spiser svin, men her om dagen spiste de pastasalat med (svine)skinke begge to, selv om de visste at det var svin. Hva hadde dere gjort? Må også spesifisere at dette var uplanlagt middagsbesøk, de kom bort rett før middag. Hadde jeg visst de skulle komme hadde jeg selvsagt lagd noe annet/lagd halve uten skinken Anonymkode: da97d...e9f Jeg vokste opp blant muslimer og mange av de spiste svin. Det var ikke nødvendigvis noe de gikk rundt og kunngjorde, for det er jo haram. Og de valgte som regel lam/ku over svin. De færreste muslimer er helt nazi på det med halal, og så lenge det ikke er en ren svinemiddag så går det meste gå bra. AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det jeg lurer på er om man forteller foreldrene? Anonymkode: da97d...e9f Herregud. Man skal jaggu meg høre mye 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #72 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvordan er reglene for dette? Sønnen min har en kompis som ikke under noen omstendigheter får spise svin og kun kan ha halal, mens en annen som sier han kan spise hva som helst på besøk. Som regel er det ikke et problem da vi sjelden spiser svin, men her om dagen spiste de pastasalat med (svine)skinke begge to, selv om de visste at det var svin. Hva hadde dere gjort? Må også spesifisere at dette var uplanlagt middagsbesøk, de kom bort rett før middag. Hadde jeg visst de skulle komme hadde jeg selvsagt lagd noe annet/lagd halve uten skinken Anonymkode: da97d...e9f Serverer pølser og sier det er kyllingpølser. Går fint det, det sitter i hodet. Anonymkode: 4e54d...28f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #73 Del Skrevet 20. januar Ikke noe å gjøre ved. Et trygt alternativ er fisk eller vegetar. Anonymkode: 28215...86e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 20. januar #74 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Da hadde jeg servert pannekaker eller taco. Hadde ikke kjøpt halal Anonymkode: 17e5d...60b Om.du Servere taco må du ha halal kjøttdeig...tror ikke mange har der liggende hjemme. Og ts hadde laget middag..han kom uanmeldt. Da hadde han enten spise det vi hadde, fått brød skive eller spise hjemme Men han er 14 år...jeg tror henviste hva han spiste og likte det. For alt vi veit spiser han ikke halal mat andre steder 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starship1212 Skrevet 20. januar #75 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Serverer pølser og sier det er kyllingpølser. Går fint det, det sitter i hodet. Anonymkode: 4e54d...28f Det der er så respektløst og ekkelt gjort, ikke bare fordi det er svin og vi snakker om muslimer men generelt å lyve til folk om hva som er oppi maten for å skjule noe. Der er så respektløst at jeg har ikke ord… 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grüner Skrevet 20. januar #76 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (4 timer siden): Hvordan er reglene for dette? Sønnen min har en kompis som ikke under noen omstendigheter får spise svin og kun kan ha halal, mens en annen som sier han kan spise hva som helst på besøk. Som regel er det ikke et problem da vi sjelden spiser svin, men her om dagen spiste de pastasalat med (svine)skinke begge to, selv om de visste at det var svin. Hva hadde dere gjort? Må også spesifisere at dette var uplanlagt middagsbesøk, de kom bort rett før middag. Hadde jeg visst de skulle komme hadde jeg selvsagt lagd noe annet/lagd halve uten skinken Anonymkode: da97d...e9f Jeg hadde ikke sagt noe, da det kunne vanket represalier for han som kun skal spise halal. Det skjer dessverre… 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #77 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Nei, det er slik det er. En kommer ikke på uanmeldt besøk og forventer å få spesialtilpasset mat. Anonymkode: 99147...102 Herregud for en holdning. De spiser ikke svin , det er nul problem å tilrettelegge Anonymkode: 13473...e4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #78 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Serverer pølser og sier det er kyllingpølser. Går fint det, det sitter i hodet. Anonymkode: 4e54d...28f Skjerp deg Anonymkode: 13473...e4c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Starship1212 Skrevet 20. januar #79 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud for en holdning. De spiser ikke svin , det er nul problem å tilrettelegge Anonymkode: 13473...e4c Det pleier som regel å gå greit å tilrettelegge men det er jo ikke alltid i hverdagen at man rekker det? Når det er uanmeldt midt i en kanskje stressa dag. Men som regel har man sikkert annet å by på 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøya3 Skrevet 20. januar #80 Del Skrevet 20. januar Sovushka skrev (4 timer siden): En kompis av meg som er muslim sa en gang at de kan spise svin, så lenge de ikke vet at det er svin. Han unnlot ofte å spør om hva som er i maten 😂 Var på en matbutikk for noen år siden. Et par unge gutter sto og fylte begere fra salatbaren. En av dem kikket på kjøttbollene og lurte på om det var svin i dem. Andre gutten sa så lenge vi ikke vet hva som er i dem går det helt fint. 😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå