Gå til innhold

Igangsetting, noen som vet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Får partner være med på igangsetting? Og får jeg eget rom eller må jeg ligge på tomannsrom når jeg blir satt igang? Vil helst ikke ligge på rom med en annen om jeg ligger å har mye smerter pga ballongen eller tablettene 🥺 

Anonymkode: e7e64...88b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg hadde med samboer hele veien. Hadde eget rom når jeg ventet på at ting skulle ta seg opp før vi ble flyttet over på føden. Dette var på Lillehammer 

Anonymkode: e1e78...8f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble lagt rett inn på fødestua med en gang, og ventet der noen timer før de tok vannet. Partner fikk være der hele tiden. Det var til og med seng til ham😊 Fødte på nye KK i Bergen.

Anonymkode: b4fe3...048

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Min partner ble sendt hjem på kvelden på KK i Bergen etter igangsetting. Endte med å føde alene da han ikke rakk tilbake

Anonymkode: 94915...f6a

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bodde på tomannsrom på Riksen alle dagene det tok før vi kom ordentlig i gang (tre døgn). Mannen kunne være der så mye han ville på dagtid, men ikke om natta. 

Anonymkode: e985b...187

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Min partner ble sendt hjem på kvelden på KK i Bergen etter igangsetting. Endte med å føde alene da han ikke rakk tilbake

Anonymkode: 94915...f6a

Dette må ha vært gamle KK?

Anonymkode: f05a3...7ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Tror det avhenger av hvilket sykehust du blir satt i gang på. Jeg var på St.Olavs. Hadde eget rom, og samboer var der hele veien. 

Anonymkode: a997e...446

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Får partner være med på igangsetting? Og får jeg eget rom eller må jeg ligge på tomannsrom når jeg blir satt igang? Vil helst ikke ligge på rom med en annen om jeg ligger å har mye smerter pga ballongen eller tablettene 🥺 

Anonymkode: e7e64...88b

Jeg fødte på KK i Bergen. Fikk ikke ha med mannen før jeg var i aktiv fødsel. Lå helt alene med intense smerter, så jeg forstår du er redd. Jeg tror KK er flyttet til nytt bygg, og forhåpentligvis er det ikke sånn lengre. 

Anonymkode: ced8e...c99

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Første gang, ble sendt rett på fødestua fra overtidskontroll. Mannen fikk være med hele tiden. Fødte morgenen etter. 

Andre gang, ble satt i gang en tirsdag morgen. Samboer var med hele dagen, men reiste hjem på natta da det ikke skjedde noen ting. Bor 7 minutter unna sykehuset. Kom tilbake neste morgen, jeg fødte ca kl 14. 

Tredje gang. Han var med hele tiden. Ble satt i gang på morgenen. Ting gikk fort og fødte ca kl 14.30. 

Anonymkode: 13435...0af

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble satt i gang på Ahus (med piller). Da fikk ikke partner være med, men kunne komme for besøkstid (var vel fra 16-18 eller noe). Han fikk komme når jeg var i aktiv fødsel og ble flyttet over på fødestuen, var vel ca 5 timer etter jeg ble satt i gang.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg brukte helga på min igangsettelse, og mannen fikk være der. Regelen var egentlig at partner måtte hjem 22 (før fødsel), men jeg var redd og jordmor sa at han selvsagt skulle få være der med meg hele natta når jeg hadde det sånn. De hadde ingen seng å tilby, så han måtte sove på gulvet 🫠😂 Fikk alenerom både før og etter fødsel, men det avhenger nok helt av kapasitet. Hadde nesten ikke noe vondt før jeg hadde 4 cm åpning, og det lille jeg kjente på en liten periode forsvant med paracet, så det er ingen selvfølge at man får vondt altså 😊

Anonymkode: 8fc47...201

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...