AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Har to barn. Eldste går i 1.klasse og yngste 2.klasse. de gangene de ikke går på sfo er de hjemme 13 tida. Jeg pleier å lage middag tidlig. Så maten er klar til de kommer hjem. De spiser mat 13-14 tida. Rundt kl 18 ber jeg dem spise noe igjen. Da vil de ikke ha noe ordentlig mat . Bare noe lett. Som et glass melk, frukt, muslibar eller frokostblanding. Kl 19 begynner vi med leggerutiner. Syns dere det er nok med mat? Jeg syns de burde få i seg litt mer mat. Kanskje brødskiver med pålegg. Hva syns dere? Har også prøvd å gjøre det motsatt. At de spise noe lett med en gang de kommer hjem og så middag 18 tida. Men da nekter de middagen. Da sier de bare at de er mette og orker ikke mere mat. Derfor syns jeg at det er lurt å kjøre middag 13 tida. Da får de i seg noe av hjemmelaget mat i hvertfall Anonymkode: 96a2f...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Det er jo umulig å svare på uten å vite hva de spiser til måltidene resten av dagen. Hvis de ikke spiser frokost eller på skolen, og middagen bare er en fiskekake, så er det klart for lite mat. Men om de spiser frokost, lunch og en stor/mettende middag, så kan en lett kveldsmat være helt innafor. At de er mette kan kanskje tyde på sistnevnte. Anonymkode: d3d8c...a82 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Hvis de ikke får i seg nok totalt sett, så går det an å prøve å ta kveldsmat en time tidligere. Det er ikke alle som er så glad i å spise på kvelden. Anonymkode: d3d8c...a82 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Har to barn. Eldste går i 1.klasse og yngste 2.klasse. de gangene de ikke går på sfo er de hjemme 13 tida. Jeg pleier å lage middag tidlig. Så maten er klar til de kommer hjem. De spiser mat 13-14 tida. Rundt kl 18 ber jeg dem spise noe igjen. Da vil de ikke ha noe ordentlig mat . Bare noe lett. Som et glass melk, frukt, muslibar eller frokostblanding. Kl 19 begynner vi med leggerutiner. Syns dere det er nok med mat? Jeg syns de burde få i seg litt mer mat. Kanskje brødskiver med pålegg. Hva syns dere? Har også prøvd å gjøre det motsatt. At de spise noe lett med en gang de kommer hjem og så middag 18 tida. Men da nekter de middagen. Da sier de bare at de er mette og orker ikke mere mat. Derfor syns jeg at det er lurt å kjøre middag 13 tida. Da får de i seg noe av hjemmelaget mat i hvertfall Anonymkode: 96a2f...538 Spiser de ikke frokost eller lunsj?? Viktigste måltidene for så små.. Her spiser de frokost før skolen, lunsj på skolen/hjemme om tidlig ferdig/helg, frukt/brunsjsnaks, middag, kvelds. Spiser ca hver 3time+. Anonymkode: 2f0b1...8be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Spiser de ikke frokost eller lunsj?? Viktigste måltidene for så små.. Her spiser de frokost før skolen, lunsj på skolen/hjemme om tidlig ferdig/helg, frukt/brunsjsnaks, middag, kvelds. Spiser ca hver 3time+. Anonymkode: 2f0b1...8be Jo da de får frokost hjemme også har de med matpakke som de spiser 10.30 Ts Anonymkode: 96a2f...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Du ser vel om de er underernærte og magre. De fleste i dag spiser for mye. Anonymkode: e094d...db7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar Tenker at det er svært dumt at vi på ett forum som verken kjenner barna eller dems behov skal synse om det er nok eller lite mat... Det blir direkte farlig. DU som foreldrer burde kjenne barna godt nok til å forstå dette, eller lene deg på HELSEPERSONELL som ser barna. IKKE FREMMEDE PÅ ETT FORUM Anonymkode: 8906f...841 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar (endret) Synes det virker som dere har en veldig grei rutine. Nei, jeg synes ikke de trenger mer når de har spist middag tidligere på dagen, og bare tar noe veldig lett senere. Synes det er en ideell rutine Endret 20. januar av exictence 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
monican94 Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar er det middag 13-14 også ikke mer før frokost så er det leenge uten mat for barn.. Burde kanskje heller givde frukt når de kommer hjem og middag i 16-17 tiden ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar Muslibar eller frokostblanding til kvelds? Greit å få inn litt sunnere vaner. Er dere foreldre overvektige? Anonymkode: 3e886...7c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar monican94 skrev (2 timer siden): er det middag 13-14 også ikke mer før frokost så er det leenge uten mat for barn.. Burde kanskje heller givde frukt når de kommer hjem og middag i 16-17 tiden ? AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Muslibar eller frokostblanding til kvelds? Greit å få inn litt sunnere vaner. Er dere foreldre overvektige? Anonymkode: 3e886...7c7 Nei ingen av oss er overvektig. De spiser en lett frokost kl 7. Og så lunsj på skolen 10-11 tida Anonymkode: 96a2f...538 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar Jeg har en 2. Og 3 klassing. De spiser ikke det samme hele tiden men f.eks: Frokost: havregryn, havregrøt eller to brødskiver. Lunsj på skolen: 1 brødskive eller 2 og en frukt og en yoghurt. Noe ganger det nesten spist kun en halv også. Sfo: to fiskekaker, liten posjon pasta med grønnsaker etc. Hjem: middag varierer mengden etter hvor godt de syns det er. Noen ganger bare noen få biter. Men stort sett f.eks en laksefilet, poteter/ris (og dessverre alt for lite grønnsaker til). Kveldsmat: spiser som regel masse. Noen ganger umettelig. Type 4 brødskiver. De er normalvektige/slanke og aktive. Anonymkode: d5800...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg har en 2. Og 3 klassing. De spiser ikke det samme hele tiden men f.eks: Frokost: havregryn, havregrøt eller to brødskiver. Lunsj på skolen: 1 brødskive eller 2 og en frukt og en yoghurt. Noe ganger det nesten spist kun en halv også. Sfo: to fiskekaker, liten posjon pasta med grønnsaker etc. Hjem: middag varierer mengden etter hvor godt de syns det er. Noen ganger bare noen få biter. Men stort sett f.eks en laksefilet, poteter/ris (og dessverre alt for lite grønnsaker til). Kveldsmat: spiser som regel masse. Noen ganger umettelig. Type 4 brødskiver. De er normalvektige/slanke og aktive. Anonymkode: d5800...cde Burde kanskje nevne tider. Frokost: 7.30 tiden Lunsj: 11 Sfo mat: 13.30 Middag: varierer, men mellom 15-16 stort sett. Kveldsmat: 18.30/19 Noen ganger bytter vi på middag og kveldsmat tidene. Anonymkode: d5800...cde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Har to barn. Eldste går i 1.klasse og yngste 2.klasse. de gangene de ikke går på sfo er de hjemme 13 tida. Jeg pleier å lage middag tidlig. Så maten er klar til de kommer hjem. De spiser mat 13-14 tida. Rundt kl 18 ber jeg dem spise noe igjen. Da vil de ikke ha noe ordentlig mat . Bare noe lett. Som et glass melk, frukt, muslibar eller frokostblanding. Kl 19 begynner vi med leggerutiner. Syns dere det er nok med mat? Jeg syns de burde få i seg litt mer mat. Kanskje brødskiver med pålegg. Hva syns dere? Har også prøvd å gjøre det motsatt. At de spise noe lett med en gang de kommer hjem og så middag 18 tida. Men da nekter de middagen. Da sier de bare at de er mette og orker ikke mere mat. Derfor syns jeg at det er lurt å kjøre middag 13 tida. Da får de i seg noe av hjemmelaget mat i hvertfall Anonymkode: 96a2f...538 barna dine høres ut som sunne barn som regulerer seg selv helt fint. alle er ulike. vår minste spiser nesten ikke frokost, han er 3 år og tar bare noen biter. han er ikke frokostmenneske. til lunsj (alltid varmmat) spiser han 3 porsjoner i barnehagen. så spiser han ikke så mye resten av dagen. bare noe lett her og dag. Enkelte dager rører han middagen hjemme, andre ikke. Førstemann spiser nesten annenhver time. Anonymkode: f11c9...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå