AnonymBruker Skrevet 20. januar 2025 #1 Skrevet 20. januar 2025 Jeg har ikke hatt avføring siden fredag og er bekymret. Dette problemet med at det går flere dager mellom hver gang har pågått i 5 uker nå. Lørdag spiste jeg tre rundstykker med en stor skål fiskesuppe, en klementin, liten pose smågodt, to tallerkener med tapas og desserttallerken. Søndag spiste jeg to smurte rundstykker, en kyllingsandwich, en kanelbolle og daimsjokolade. I dag har jeg hatt et kokt egg, tre brødskiver med salami, blåbær, cherrytomater og en banan. Jeg har prøvd å gå på do to ganger i dag men det kommer bare urin. Bør jeg først prøve avføringsmidler eller ordne en legetime? Dette har pågått i 5 uker nå. Anonymkode: 87887...f31
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2025 #2 Skrevet 20. januar 2025 Dert er lurt å ta en legetime for å utelukke ting. Men jeg har hatt langt verre forstoppelse enn dette (diagnosert med alvorlig forstoppelse), og det var ingen funn. Det som har hjulpet er å legge om kosthold. Spis mer magevennlig mat. Du spiser mye korn, for meg er det absolutt verste triggeren. Jeg tar litt magnesium og kalium innimellom også, det hjelper magen godt. Kalium tar jeg i samråd med lege. Spis noen dadler, ta evnt klyster/mikrolax som nødløsning så du får tømt deg litt. Anonymkode: cce82...682
RaggyReggie Skrevet 20. januar 2025 #3 Skrevet 20. januar 2025 Greit å gå til legen om du er bekymra! 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2025 #4 Skrevet 20. januar 2025 Drikk sviskejuice. Da blir det fart på tarmene 🙈 Anonymkode: 6bbad...9a3
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2025 #5 Skrevet 20. januar 2025 Holder på slik selv og det blir bare verre med alder. Har prøvd lactulose men blir smertelig oppblåst av det, laxoberaldråper funker men kan forårsake diare og man blir uvel i magen. Syns det hjelper å drikke mye vann. Movicol hjelper også men det tar et par dager og det smaker ekkelt. Anonymkode: f0be2...c90
AnonymBruker Skrevet 20. januar 2025 #6 Skrevet 20. januar 2025 Du nevner ingenting om hvor mye vann du drikker. Kostholdet kan være supert det, men om du ikke drikker nok jevnt utover dagen så blir det fort stopp Anonymkode: cd17e...48e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå