AnonymBruker Skrevet 20. januar #21 Del Skrevet 20. januar Jeg leser det som at du har gjort en risikovurdering. Vi gjør risikovurderinger hele tiden, og din argumentasjon er valid for deg, og det holder. Anonymkode: dee12...c35 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #22 Del Skrevet 20. januar Så du tror at hvis man har legningen bifil så kan man umulig ønske å holde seg trofast i et monogamt forhold? Å kun være tiltrukket av et kjønn er ingen garanti for trofasthet vet du. Jeg tror du kan ha godt av å ta noen runder med deg selv. Se den personen du møter som det individet hun er. Anonymkode: 17dc6...765 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #23 Del Skrevet 20. januar Jeg er heterofil - og kunne ikke tenkt meg å date en bifil. Jeg tenker det er helt ok med preferanser. For min del handler det enkelt og greit om hva som tenner meg og ikke..det tenner meg ikke å tenke at partneren min har lyst å pule andre menn. Har dog bifile venner. Anonymkode: a5921...0e7 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 20. januar #24 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 14.04): Er det virkelig slik at man er en dårlig person fordi man ikke vil date noen som er bifil? Ekspander Og du lurer på om du er kjip eller fordomsfull? Det virker som om usikkerheten din påvirker måten du ser på forhold, og det er synd for dette handler ikke om at hun er bifil, men om dine egne holdninger. Å anta at hun savner noe du ikke kan gi henne, basert på seksualitet, er en generalisering. Påstanden om at bifile kvinner “savner penis” fremstår som et forsøk på å bekrefte fordommer heller enn å forstå individer. Dette handler ikke om kjønn, men om personen. Å si at noen går fra en partner fordi de ønsker biologiske barn, er som å hevde at noen går fra en infertil partner en forenkling som ikke speiler virkeligheten. Forhold handler om tillit og følelser, ikke bare sex. Hvis du unngår bifile fordi du er redd at de alltid “tiltrekkes av begge kjønn,” handler det mer om din egen usikkerhet enn om deres seksualitet. 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 20. januar #25 Del Skrevet 20. januar Jeg skjønner deg veldig godt. Hva skjer når hun er lei av kvinner og vil prøve menn igjen? Hun sa jo selv at hun vill prøve med kvinner nå så da er det helt innafor å tenke at hun kan snu om flere ganger. Jeg trodde bifile forelsket seg i begge kjønn, altså da i hovedsak personen, men virker som det er alt etter hvilket kjønn som tenner der og da. 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #26 Del Skrevet 20. januar Preferanser er selvfølgelig helt innafor, uansett om det er noe personen «kan noe for eller ikke». Jeg hadde ikke vært sammen med mannen min om han var bifil. Jeg hadde heller ikke blitt sammen med noen som var rullestolbruker, overvektig, lite nevenyttig, uføre, mørkhudet eller lavere enn meg. Jeg hadde nok også garantert blitt ekskludert av noen fordi jeg er relativt høy, ikke spesielt sportslig, gammeldags eller noe helt annet, og det er helt greit. Folk liker forskjellige ting. Anonymkode: 1ad7f...363 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #27 Del Skrevet 20. januar Ikke ufint på noen måte, vi alle har våre preferanser. Og det er veldig vanlig å ha preferanser der, heterofile kvinner feks takler ofte ikke være med bifile menn, og det må da være deres valg og ingenting å henge seg opp i Anonymkode: 98eb4...100 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juliv Skrevet 20. januar #28 Del Skrevet 20. januar norw skrev (På 20.1.2025 den 15.05): Handler i stor grad om lyst, sex osv, det må være på plass, i hvert fall inntil man blir ganske gammel og grå. Jeg ville også vegret meg for å gå inn i et uvisst forhold om jeg tenkte langsiktig. Ekspander 😂😂😂 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valeriouz Skrevet 20. januar #29 Del Skrevet 20. januar i-lands-problem.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #30 Del Skrevet 20. januar Jeg er sammen med en bifil mann, og han har aldri noensinne vært i nærheten av å være utro mot meg. Jeg vet han kan se på menn, men han holder seg til meg likevel. Gjør det meg noe? Nei. For jeg ser også på menn, og jeg er heller ikke utro. Utroskap ligger ikke i legning, men i personlighet. Anonymkode: b3a76...644 4 7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #31 Del Skrevet 20. januar Hvor gammel er du, tro.. Å ekskludere en person basert på seksuell fortid (sex med menn) og POTENSIELLE sexpartnere i fremtiden fremstår absurd. Sexlivet til absolutt alle i monogame forhold kan bli kjedelig over tid. Og motivasjonen til utroskap henger nok lite sammen med ønsket om et spesifikt kjønnsorgan. Men et kjønnsorgan som ikke er den samme gamle kjedelige som ditt. Vi kan alle være utro. Selv vi heterofile kvinner. Anonymkode: e06a8...64e 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #32 Del Skrevet 20. januar PS, glemte poenget med alder. Er det så enkelt for deg å finne nye partnere at du kan forkaste så fort de ikke er perfekt? Sånn er det ikke for mange kvinner i min alder. Og de fleste av dem ser etter menn (flere av dem enn lesbiske kvinner) Anonymkode: e06a8...64e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #33 Del Skrevet 20. januar Er det slik å forstå ut av å ha lest alle svarene her: - en bifil person vil ha større sjans for å bryte ut av forholdet, eller finne en annen å ha sex med fordi hen er bifil? (Les: "Må" ha den sexen som det kjønnet partner ikke kan gi) (Det finnes forøvrig en god del seksuelle hjelpemidler som kan være med på å oppfylle begges ønsker, behov og fantasier). - er det slik at et heterofilt/eventuelt lesbisk/homofilt par ikke kan komme i en situasjon der den ene ønsker annen type sex enn partneren ønsker, og dermed søke seg ut av forholdet? Anonymkode: f9921...928 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #34 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 14.04): Kvinne, 28 år, lesbisk. For tiden så har jeg drevet med litt dating. Jeg ble kjent med en veldig pen og hyggelig dame. Jeg likte henne og hun likte meg. Vi møttes flere ganger på forskjellige dates, ble godt kjent og jeg ble selv litt småforelsket. Hun var også åpen om at hun var betatt av meg. Etter hvert kom det frem at hun var bifil. Hun hadde vært sammen med menn før, men hadde nå heller lyst til å inngå et forhold med en dame. Etter den forrige gangen vi møttes så sa jeg at jeg synes det var kjempehyggelig å bli kjent med henne, at jeg egentlig selvfølgelig likte henne, men på grunn av at hun var bifil så var jeg ikke interessert i et forhold. Jeg foreslo at vi heller kunne være venner. Dette ble ikke så godt mottatt. I følge henne, så var jeg tydeligvis trangsynt og urettferdig. Siden den gangen har vi egentlig ikke pratet sammen, verken på ekte eller via SMS. Er det virkelig slik at man er en dårlig person fordi man ikke vil date noen som er bifil? Det tyder på å være voldsomt tabu. Grunnen til at jeg vil unngå det er fordi jeg har inntrykk av at de kan være vinglete å ustabile i forhold. Jeg vet at bifile aldri innrømmer dette IRL, men på anonyme forum sier mange ofte noe helt annet. Jeg har blant annet lest om bifile kvinner som er sammen med damer som savner penis og maskulinitet, og bifile menn som også vil ha sex med kvinner fordi det blir for ensidig å bare ha sex med en mann. Jeg har også lest om bifile som er i homofile forhold som eventuelt forlater det fordi de vil ha biologiske barn, noe som selvfølgelig ikke går an med en av samme kjønn. Også har man jo det faktum at om man har en bifil partner, så kommer til alltid til å føle attraksjon mot begge kjønn, ikke bare ett. Jeg er i utgangspunktet ikke en sjalu og usikker type, men selv jeg ville eventuelt ha blitt litt paranoid av det. Det er en slags irriterende forventning av at så lenge man er i LGBT, så må man være villig til å date bifile. Man kan liksom ikke ha preferanser for kun homofile/lesbiske, fordi da er man slem. Dette synes jeg er bare tull. Hva synes dere? Anonymkode: 4c588...5f1 Ekspander Jeg tenker alle har sine preferanser. Og du har helt rett i å få lov å ha dine. For meg er trygghet i et forhold viktig. Er forøvrig hetro, men man siler jo ut iht hva som følses trygt for seg selv. Som du nevner, du blir stresset av at plutselig alt er altuelt og det blir gor deg en ekstra faktor, som bidrar til å ikke klare å slappe av i forholdet. Jeg tenker her, mtp reaksjonen, at det var bra det ikke ble noe. Dere er da på helt forskjellige steder, hadde hun virkelig ønslet deg, så hadde hun takket ja, og oberbevist deg etterpå atdet må bli dere. Ved å bruke tid på å bli kjent etc. Er gift med en som var alt annet enn det jeg pleier å falle for, fordi utad var han en type jeg ikke ser som den trofaste sorten og mye annet. Så vi ble venner. Og han overbeviste meg til slutt at han ikke var sånn, og det var meg han ville ha. Anonymkode: f2d87...d7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #35 Del Skrevet 20. januar TS, jeg har lest innlegget ditt nøye nå. Du har tatt en veldig fornuftig vurdering. Jeg er helt enig i alt du sier. Sannsynligvis kommer du til å ende opp med å føle at du bare har blitt brukt av henne, fordi hun hadde en periode der hun ville utforske damer, men så savner hun tross alt menn og pikk og alt det der og forlater deg, eller er utro. Dropp henne og finn deg ei grepa dame som er lesbisk som deg selv! Anonymkode: ade15...d2d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #36 Del Skrevet 20. januar Så dere innbiller dere at bifile ikke kan være trofaste. Jeg stiller spørsmålstegn ved IQen til mange her i tråden. Fysj! For en stygg fordom. Anonymkode: 20264...7d5 4 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiaW. Skrevet 20. januar #37 Del Skrevet 20. januar Jeg ville heller ikke vært i et forhold til en bifil person, og skjønner godt dine begrunnelser. Ditt liv, dine regler. Ingen har rett på deg 😉 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Erixon Skrevet 20. januar #38 Del Skrevet 20. januar Kjenner ganske mange bifile damer og de fleste pleier å gå tilbake til menn til slutt. Så jeg skjønner godt at du er skeptisk. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #39 Del Skrevet 20. januar Mange sier du dømmer henne. Men du tar et valg om hvilken type partner du ønsker. Er selv heterofil, men hadde ikke ønsket en bifil partner. Det må være lov å ha preferanser i forhold til legning også. Man kan ha preferanser i forhold til alt annet, men når det kommer til seksuell legning, som er av stor betydning for alle mennesker, så er det plutselig ikke greit med preferanser. Anonymkode: 79344...4e6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
norw Skrevet 20. januar #40 Del Skrevet 20. januar Juliv skrev (På 20.1.2025 den 15.22): 😂😂😂 Ekspander Takk for utfyllende kommentar Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå