AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Jeg var på besøk hos en kollega . Skulle egentlig bare levere noe, men hun var opptatt og lurte på om jeg kunne sitte i sofaen et kvarters tid. Hun har en rottweiler som jeg forsåvidt visste om, men som var på balkongen. Så slipper datteren til kollegaen hunden inn. Den er rasende og mer aggressiv enn normalt siden hun har valper og bykser i hundre og helvete mot meg og vil bite meg. Datteren til kollegaen min får tatt tak i nakkeskinnet når det er mindre enn en halv meter fra meg. Den glefser og knusser meg midt opp ansiktet, sikler og ser helt besatt ut og gjør alt for å komme seg unna grepet og ta meg. Jeg var livredd. Jeg var sikker på å bli skambitt for livet. Kollegaen min kommer springende opp og sammen får de hivd rotterweileren i buret. Jeg er forsatt redd hunder. Små lodne, som cobberdog og labbiser takler jeg greit. Men jeg har utviklet en redsel mot aggressive, bjeffende hunder. Hva skal jeg gjøre for å takle redselen? Og jeg har forsatt scenarioet i hodet, enn hvis, hva om? Jeg klarer ikke å la være å tenke på hva som kunne ha skjedd Anonymkode: bc72a...157 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nymerïa Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar Du har min fulle forståelse, dette skulle ikke ha skjedd. Hvor lenge er det siden det skjedde og var du redd for hunder før også? Har du snakket om kollegaen din om dette? Tar hun noen som helst selvkritikk? For jeg hadde vært redd for at nestemann blir skadet hvis hun fortsetter med dette. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar Nymerïa skrev (Akkurat nå): Du har min fulle forståelse, dette skulle ikke ha skjedd. Hvor lenge er det siden det skjedde og var du redd for hunder før også? Har du snakket om kollegaen din om dette? Tar hun noen som helst selvkritikk? For jeg hadde vært redd for at nestemann blir skadet hvis hun fortsetter med dette. Det skjedde for et par år siden, så det ligger jo tilbake i tid. Jeg burde ikke være redd etter så lang tid, men jeg har utviklet en angst for hunder uten bånd og som ser skumle ut. Mellomstore, logrende hunder med myk pels er noe helt annet for meg en de knurrete, røffe, hissige sakene med baken ryggen oppovervendt, selv om det pr definisjon er samme dyr. Kollegaen min sa beklager innledningsvis, men hun ville ikke snakke videre om det. Jeg tror hun synes det er flaut Anonymkode: bc72a...157 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Jeg tror det aller beste hadde vært at du kunne møte akkurat denne hunden under en helt kontrollert situasjon, utenfor hjemmet der hunden er avslappet. Situasjonen med en fremmed i huset når hunden har valper var nok spesiell (selv om en hund som kan vise aggresjon mot mennesker på denne måte aldri burde blitt avlet på, men det er jo en annen sak). Hvis denne eieren er en person som ellers har god kontroll og som du føler tar det seriøst kan du foreslå en tur på nøytral grunn med avstand så du får møtt hunden i en annen setting og fått et annet bilde av denne hunden som muligens kan hjelpe deg litt videre. Anonymkode: 25bf0...6fe 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Det er ikke urimelig å opptre forbeholdent mot visse hunderaser og aggressive hunder for øvrig. Det er din hjernens måte å få deg til å styre unna på. Synd vi blir programmert av dritteiere til å tåle dårlig oppdrette hunder.. Anonymkode: 77ef3...474 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg tror det aller beste hadde vært at du kunne møte akkurat denne hunden under en helt kontrollert situasjon, utenfor hjemmet der hunden er avslappet. Situasjonen med en fremmed i huset når hunden har valper var nok spesiell (selv om en hund som kan vise aggresjon mot mennesker på denne måte aldri burde blitt avlet på, men det er jo en annen sak). Hvis denne eieren er en person som ellers har god kontroll og som du føler tar det seriøst kan du foreslå en tur på nøytral grunn med avstand så du får møtt hunden i en annen setting og fått et annet bilde av denne hunden som muligens kan hjelpe deg litt videre. Anonymkode: 25bf0...6fe Det var et godt tips 😊 Anonymkode: bc72a...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Den er rasende og mer aggressiv enn normalt siden hun har valper og bykser i hundre og helvete mot meg og vil bite meg. Denne hunden burde da ikke ha valper om den reagerer sånn på folk? Hva er det kollegaen din holder på med?! Anonymkode: 68332...0f6 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar Alle med rottweilere sier det samme at det er de snilleste hundene som finnes og legger babyen sin inntil de osv. men når man ser på nyhetene er det vel den hunderasen som dreper oftest rundt om i verden. Etter min erfaring er ikke rottweilere til å stole på. Har hatt hun hele livet. Men har også opplevd noe av det samme, pluss at r til ei jeg kjenner drepte et kjæledyr jeg engang hadde.. så nei.. ikke en trivelig hunderase og overhode ikke til å stole på. Forstår deg godt at du ble redd Anonymkode: 200e0...ee9 1 1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Alle med rottweilere sier det samme at det er de snilleste hundene som finnes og legger babyen sin inntil de osv. men når man ser på nyhetene er det vel den hunderasen som dreper oftest rundt om i verden. Etter min erfaring er ikke rottweilere til å stole på. Har hatt hun hele livet. Men har også opplevd noe av det samme, pluss at r til ei jeg kjenner drepte et kjæledyr jeg engang hadde.. så nei.. ikke en trivelig hunderase og overhode ikke til å stole på. Forstår deg godt at du ble redd Anonymkode: 200e0...ee9 Pitbull ligger på førsteplass når det kommer til mennesker drept av hund. Anonymkode: d3fe6...bf5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Del Skrevet 21. januar Den hunden burde absolutt ikke bli avlet på🙈 Har du møtt den igjen senere? Anonymkode: 34243...2da Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. januar #11 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Alle med rottweilere sier det samme at det er de snilleste hundene som finnes og legger babyen sin inntil de osv. men når man ser på nyhetene er det vel den hunderasen som dreper oftest rundt om i verden. Etter min erfaring er ikke rottweilere til å stole på. Har hatt hun hele livet. Men har også opplevd noe av det samme, pluss at r til ei jeg kjenner drepte et kjæledyr jeg engang hadde.. så nei.. ikke en trivelig hunderase og overhode ikke til å stole på. Forstår deg godt at du ble redd Anonymkode: 200e0...ee9 Ingen hunder er til å stole på 100 prosent. Er en grunn til at man aldri skal la en hund og et barn være alene sammen f eks 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. januar #12 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (19 timer siden): Pitbull ligger på førsteplass når det kommer til mennesker drept av hund. Anonymkode: d3fe6...bf5 Men pitbull er ikke lov å ha lengre. Likevel er det mange hunderaser som ikke skulle vært lov, som er lov Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Del Skrevet 21. januar Maleficenta skrev (2 minutter siden): Men pitbull er ikke lov å ha lengre. Likevel er det mange hunderaser som ikke skulle vært lov, som er lov Mange? Hvilke da? Anonymkode: 4e484...ad2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 21. januar #14 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mange? Hvilke da? Anonymkode: 4e484...ad2 Nei f eks da rottweiler. Og har hørt at golden retriever også har bitt mange og gjort stor skade på barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Del Skrevet 21. januar Rottweileren senset din frykt. Det trigget instinktet. Aldri vis du er redd skeptisk usikker ovenfor en hund. Spesielt ikke de rasene som kan gjøre stor skade. Jeg har aldri vært redd og opplevd tilsvarende. Jeg viser meg selvsikker, viser hvem som er sjef dominant og behandler hunden som luft. I alle tilfeller har en aggressiv hund roet seg temmelig fort. Anonymkode: 16930...05c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Rottweileren senset din frykt. Det trigget instinktet. Aldri vis du er redd skeptisk usikker ovenfor en hund. Spesielt ikke de rasene som kan gjøre stor skade. Jeg har aldri vært redd og opplevd tilsvarende. Jeg viser meg selvsikker, viser hvem som er sjef dominant og behandler hunden som luft. I alle tilfeller har en aggressiv hund roet seg temmelig fort. Anonymkode: 16930...05c ??? Teit teori. Samme faen om man er redd hunder eller ikke, den skal ikke gå til angrep UANSETT. Skal ihvertfall aldri avles på!!! Her har kollegaen til TS feilet som hundeeier totalt. Anonymkode: 68332...0f6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 21. januar #17 Del Skrevet 21. januar Maleficenta skrev (3 timer siden): Nei f eks da rottweiler. Og har hørt at golden retriever også har bitt mange og gjort stor skade på barn Mange golden som har bitt ja, men det kan like mye skyldes at det er en rase det er svært mange av, og som mange har sammen med barn. Og det er slettes ikke alle som er flinke til å lære ungene hvordan de skal være rundt hunden. Mange lar barna bruke hunden som leketøy, og da er det menneskenes feil at det ender i bitt til slutt. Selv en rolig og snill hund har en grense en plass. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #18 Del Skrevet 21. januar Jeg tror det er viktig å puste med magen her. Jeg har full forståelse for at dette var en skremmende situasjon for deg, jeg tror tho du er litt farget at du er så redd hunder. Støtter kommentaren om å møte samme hund på nøytral grunn. Tror også det er greit å ha med i bakhodet at de aller aller fleste hunder (og rottweilere siden folk hiver den rasen under bussen her) er gode hunder, men her ble det gjort en alvorlig tabbe av EIER. Anonymkode: bf1be...16e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #19 Del Skrevet 21. januar Maleficenta skrev (4 timer siden): Nei f eks da rottweiler. Og har hørt at golden retriever også har bitt mange og gjort stor skade på barn Golden retriever som biter eller gjør skade på barn har sannsynligvis en sammenheng med hvem som ofte kjøper den rasen da…. Perfekt familiehund, snill med barn osv, sikkert noe veldig mange forventer av den rasen. Og kombiner det med eier som ikke har peiling på hund eller oppdragelse, lar barna bruke hunden som leketøy eller lignende, da er det nesten mer sjokkerende om hunden ikke biter. Anonymkode: b15b1...e42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ShiLi Skrevet 22. januar #20 Del Skrevet 22. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Golden retriever som biter eller gjør skade på barn har sannsynligvis en sammenheng med hvem som ofte kjøper den rasen da…. Perfekt familiehund, snill med barn osv, sikkert noe veldig mange forventer av den rasen. Og kombiner det med eier som ikke har peiling på hund eller oppdragelse, lar barna bruke hunden som leketøy eller lignende, da er det nesten mer sjokkerende om hunden ikke biter. Anonymkode: b15b1...e42 Golden retriever og border collie er øverst på lista over hunder som biter fordi det er de vi har flest av. Ikke verre enn det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå