Gå til innhold

Hvor mye tjener man som faglært BPA?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

BPA (Brukerstyrt personlig assistent) BPA med 3-årig utdannelse søkes til fast jobb! Trondheim

nå har det dukket opp slike stillinger. Kanskje det har vært der en stund.  Har ikke hele poenget med å være BPA-assistent vært at man ikke trenger utdannelse? At all opplæring vil bli gitt der?

Er man fortsatt assistent som sykepleier,eller  som miljøterapeut?

Anonymkode: 2a842...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Gikk nettopp fra 190kr til 229kr i timen.

Hva nytter utdanningen?

Anonymkode: abcda...780

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Står i beskrivelsen lønn etter utdanning, da hadde jeg forventet at de lønner på bachelorgradsnivå minst. For sykepleier eks ville jeg forventet minst 500k i årslønn eller 270kr timen (med 0 annsinitet). 

Tenker jo at en med utdanning som sykepleier, vernepleier eks vil være en ekstremt god ressurs som BPA så klart jeg forstår de kan ønske seg dette. Spesielt om det er snakk om veldig somatisk dårlige brukere.

Anonymkode: 4ffda...366

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søkes det spesifikt etter en ønsket kompetanse (som i dette tilfellet), skal man lønnes deretter. Jeg jobbet selv som BPA, og en kollega av meg var helseutdannet på bachelornivå. Brukeren nøt godt av hens kompetanse, men hen ble ikke lønnet deretter. I min ordning var det ingen krav til høyere utdannelse, og ansatte ble lønnet som BPA’er uavhengig av kompetanse. Hen valgte å si opp, da lønna var lik for alle. Mulig denne praksisen varierer fra kommune til kommune, og hos de forskjellige BPA selskapene.

Anonymkode: b80b3...a00

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Noen brukere har så store helseproblemer at de må ha BPA med helseutdanning, typisk sykepleier. Vil tro de da lønner deretter, når de spesifikt etterspør det i utlysningen. Det er ikke det samme som å søke på en stilling man er overkvalifisert for. Jeg ville ringt og forhørt meg. 

Anonymkode: 5ead5...43d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er ufaglært men har topp ansiennitet, og har timeslønn på 235 kr. Jobber kveld, natt og helg og har gode tillegg, tidvis dobbel lønn. 

Anonymkode: d048b...b0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Jeg er ufaglært men har topp ansiennitet, og har timeslønn på 235 kr. Jobber kveld, natt og helg og har gode tillegg, tidvis dobbel lønn. 

Anonymkode: d048b...b0f

Høres ut som en bra lønn, ift å være ufaglært☺️Hvor mye får du ved helg og kveld? Er jobben veldig krevende? vet det kommer mye an på bruker, og kjemien mellom bpa og bruker.

Anonymkode: ebb9d...d34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

lønna bør jo tilsvare vanlig sykepleierlønn. Hva ligger timelønnen i hjemmesykepleien på?

Anonymkode: 2a842...dbf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...