AnonymBruker Skrevet 20. januar #1 Del Skrevet 20. januar Jeg hadde høy gamma men lave leverenzymer. Så nå står jeg like langt om hvordan det egentlig står til med leveren. Legen sier bare det er ok men høy gamma er jo ikke bra? Anonymkode: b3b1e...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #2 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg hadde høy gamma men lave leverenzymer. Så nå står jeg like langt om hvordan det egentlig står til med leveren. Legen sier bare det er ok men høy gamma er jo ikke bra? Anonymkode: b3b1e...d83 Legen din gjør en helhetsvurdering - ikke en vurdering utfra ett parameter. Legen sier det er ok. Drikk mindre og lev vel. Anonymkode: 2b808...c5f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #3 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Legen din gjør en helhetsvurdering - ikke en vurdering utfra ett parameter. Legen sier det er ok. Drikk mindre og lev vel. Anonymkode: 2b808...c5f Begynte å drikke mindre fra nyttår, men er fremdeles redd jeg har fått leverskade fra de siste årene med fest Anonymkode: b3b1e...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #4 Del Skrevet 20. januar Spiser over gjennomsnittet sunt i ukedagene, er slank, faster og trener så vet det ikke er noe annet enn alkoholen som har påvirket leveren Anonymkode: b3b1e...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 20. januar #5 Del Skrevet 20. januar Har du drukket så mye da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hareena Skrevet 20. januar #6 Del Skrevet 20. januar Det er ikke leverskade du har, det er helseangst. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #7 Del Skrevet 20. januar Hareena skrev (1 minutt siden): Det er ikke leverskade du har, det er helseangst. Forstår hvor du vil hen, men nei. Er forskjell på angst og å ta helsa på alvor. Gamma er høy og det står svart på hvitt, og det er gamma som viser levertilstand Anonymkode: b3b1e...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg hadde høy gamma men lave leverenzymer. Så nå står jeg like langt om hvordan det egentlig står til med leveren. Legen sier bare det er ok men høy gamma er jo ikke bra? Anonymkode: b3b1e...d83 Så gjør du det du kan for å kutte ned på alt som belaster leveren din unødvendig. Alt fra rusmidler til smertestillende til mat. Vil du leve et bra liv med leveren du har, så må du ta vare på den. Ditt valg, dine prioriteringer. Anonymkode: 7eec2...f59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #9 Del Skrevet 20. januar AlternativX skrev (3 minutter siden): Har du drukket så mye da? I perioder mye fest, dvs hver helg. Rører ikke alkohol i ukedagene men gjør nok skade med helgene tydeligvis. Anonymkode: b3b1e...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #10 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Jeg hadde høy gamma men lave leverenzymer. Så nå står jeg like langt om hvordan det egentlig står til med leveren. Legen sier bare det er ok men høy gamma er jo ikke bra? Anonymkode: b3b1e...d83 Hvorfor stoler du ikke på helsepersonell som har gitt deg helseråd? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lars1009 Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Høy gamma kan være tilfeldig. Se det an. Fortsett å kose deg, og ta nye prøver om noen uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #12 Del Skrevet 20. januar Makavelli skrev (5 minutter siden): Hvorfor stoler du ikke på helsepersonell som har gitt deg helseråd? Er helsepersonell selv, og er jeg som etterspurte prøver. Er nettopp derfor jeg reagerer fordi jeg vet hva prøvene betyr, ellers hadde jeg ikke visst bedre. Men stusser over lave enzymer, de burde jo vært høyere ved leverskade. De er nede på 12 som er bra verdier. Anonymkode: b3b1e...d83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #13 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Er helsepersonell selv, og er jeg som etterspurte prøver. Er nettopp derfor jeg reagerer fordi jeg vet hva prøvene betyr, ellers hadde jeg ikke visst bedre. Men stusser over lave enzymer, de burde jo vært høyere ved leverskade. De er nede på 12 som er bra verdier. Anonymkode: b3b1e...d83 Men da vet du vel også hva du kan gjøre for å fikse det? Anonymkode: 477a4...c31 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #14 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Er helsepersonell selv, og er jeg som etterspurte prøver. Er nettopp derfor jeg reagerer fordi jeg vet hva prøvene betyr, ellers hadde jeg ikke visst bedre. Men stusser over lave enzymer, de burde jo vært høyere ved leverskade. De er nede på 12 som er bra verdier. Anonymkode: b3b1e...d83 Hvis du har fått råd av helsepersonell, og du selv er helsepersonell, hvorfor spør du om tips fra fremmede du ikke aner kvalifikasjonene til? 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #15 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (35 minutter siden): I perioder mye fest, dvs hver helg. Rører ikke alkohol i ukedagene men gjør nok skade med helgene tydeligvis. Anonymkode: b3b1e...d83 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Er helsepersonell selv, og er jeg som etterspurte prøver. Er nettopp derfor jeg reagerer fordi jeg vet hva prøvene betyr, ellers hadde jeg ikke visst bedre. Men stusser over lave enzymer, de burde jo vært høyere ved leverskade. De er nede på 12 som er bra verdier. Anonymkode: b3b1e...d83 Merkelig at du ikke får tallene når du er helsepersonell selv. Med en slik utagerende festing, er jeg skremt over at du er helsepersonell som skal hjelpe og ivareta andre syke mennesker. Anonymkode: 7eec2...f59 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AlternativX Skrevet 20. januar #16 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (50 minutter siden): I perioder mye fest, dvs hver helg. Rører ikke alkohol i ukedagene men gjør nok skade med helgene tydeligvis. Anonymkode: b3b1e...d83 Men legen sier jo det er ok? Slutt å drikk hvis du er såpass bekymret. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #17 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (57 minutter siden): I perioder mye fest, dvs hver helg. Rører ikke alkohol i ukedagene men gjør nok skade med helgene tydeligvis. Anonymkode: b3b1e...d83 Da må du bare ta deg sammen. Anonymkode: 22a1a...161 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Stoltskeiv Skrevet 20. januar #18 Del Skrevet 20. januar Har du helseangst? Du får ikke en dårlig lever av en kveld med hard festing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. januar #19 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Merkelig at du ikke får tallene når du er helsepersonell selv. Med en slik utagerende festing, er jeg skremt over at du er helsepersonell som skal hjelpe og ivareta andre syke mennesker. Anonymkode: 7eec2...f59 Utagerende festing som har deltatt på julebord osv? Rører ikke alkohol i ukedagene og jobber ikke helg. Etter å ha møtt pasienter som faktisk bedriver utagerende festing (flere liter vodka i uka) blir det der latterlig for meg Anonymkode: b3b1e...d83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #20 Del Skrevet 20. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Utagerende festing som har deltatt på julebord osv? Rører ikke alkohol i ukedagene og jobber ikke helg. Etter å ha møtt pasienter som faktisk bedriver utagerende festing (flere liter vodka i uka) blir det der latterlig for meg Anonymkode: b3b1e...d83 Vi klarer ikke å forstå hva som er målet med denne tråden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå