Gå til innhold

Tips til Venezia

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi er en gjeng som planlegger en reise til Venezia. Vi vil prøve styre unna de varmeste månedene.

Noen som har gode tips til bydel å bo i og gode hotell? Bruker gjerne litt penger på hotell, men det må være value-for-money og ikke av de aller dyreste. Gjerne den magiske kombiansjonen av rolig område og kort vei til alt 🙂

Anonymkode: e49e3...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Venezia er jo en liten by så alt er jo egentlig sentralt, alternativt så er det mulig å leie hotell på fastlandet og ta toget eller leie bil for å komme seg over.

Andre ting som er utrolig viktig er å passe på ting man har i lommene, det kryr av lommetyver og svindlere i Venezia og andre turiststeder i Italia. Når dere reiser som en gruppe så er det lurt å følge med litt på hva som skjer rundt de andre i gruppen, rett og slett passe på hverandre.

https://edition.cnn.com/travel/monica-poli-attenzione-pickpocket-venice-crime/index.html

Anonymkode: 0350f...f6c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Anbefaler Canareggio. Rolig og sjarmerende område og kort, nydelig rusletur til turist-områdene rundt Rialto-broen. Venezia er magisk, var der i sommer, bare å glede seg. 

Anonymkode: 491aa...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Anbefaler Canareggio. Rolig og sjarmerende område og kort, nydelig rusletur til turist-områdene rundt Rialto-broen. Venezia er magisk, var der i sommer, bare å glede seg. 

Var det så mange turister som de sier i media? Eller slipper man å gå i kø?

Anonymkode: 52ad1...caf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Det er vilt mye folk rundt Rialto-broen, der er det ubehagelig, men går du 10 minutter unna er det en helt annen vibe. Venezia er proppet med day trippers som skal se de samme typiske byggene og plassene, så der er det sild i tønne, men resten av byen er veldig annerledes. På kvelden når byen tømmes er det helt magisk å vandre rundt i hele byen. Canareggio er et rolig nabolag hvor venetianere bor. Her er gatene luftige midt på dagen  i juli. Og byen er like vakker overalt, så du har i grunn ikke behov for å stampe rundt Rialto broen

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor akkurat Venezia? Området rundt har så mye mer å by på. Venezia er lite, svindyrt, tettpakket med folk og veldig overvurdert. 

Drt er gøy å ha vært der, men jeg ville definitivt ha bodd i en annen by og heller tatt en dagstur til Venezia. Verona for eksempel, det er en nydelig by med lite folk og mange muligheter for dagsturer rundt omkring. Mye vakrere enn Venezia! Gardasjøen ligger en kort togtur unna, det er så vakkert! Har du hørt om Sirmione? Det er sykt vakkert, og nås lett fra Verona. Firenze er en helt annen type by, dog også mye bedre enn Venezia, og derfra når du både Venezia, Verona og Milano om du ønsker det. 

Jeg hadde aldri tatt utgangspunkt i Venezia for en Italiatur, og jeg har vært i Italia fem ganger. Venezia er verdt et besøk for at man skal krysse det av på lista, men hvis man kjenner området er det overhodet ikke verdt å bo der. 

Anonymkode: 9bd95...e98

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Venezia er fint og sted man må besøke i løpet av livet, men det holder med 3 timer ? en gondoltur. Hadde heller dratt et annet sted hvor dere får mer for pengene og lagt en dagstur til Venezia.

Anonymkode: dd176...f09

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hold pusten 😷💩

Anonymkode: 1ce18...0f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er verdt å ta båten ut til Burano, like utenfor Venezia… superidyllisk øy. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde store fordommer før jeg dro til Venezia, og jeg ble positivt overrasket. Var der i en uke, og koste meg. Det er masse folk enkelte steder, men vi gikk stort sett i små smale sidegater og da kunne det ta lang tid før vi støtte på noen andre. Jeg har vært over nesten hele Italia, men Venezia kommer høyt oppe på listen over steder jeg vil dra tilbake til i Italia. Det er noe dyrt, men det føler jeg at hele Europa har blitt de siste årene. 

Anonymkode: fb27d...be9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reis tidlig vår eller sen høst, er noe helt annet enn sommermånedene! 

Anonymkode: 48c15...ba1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Venezia er fantastisk. Det er mye som kalles Nordens Venezia og dittens og dattens Venezia, men ingenting kan måle seg med originalen. Støtter å bruke bare litt tid på de største severdighetene, og ellers rusle rundt i de mindre befolkede områdene. Det beste tipset er å gå seg vill minst en gang. 

Anonymkode: c9e10...452

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.1.2025 den 23.41):

Sykt mange turister. Jeg ble helt utmattet. Var der én dag i august i fjor. Vil aldri tilbake. Overhodet ikke romantisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...