Gå til innhold

Magnesium

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Begynte med Magnesiym Glysinat da jeg håpet det skulle hjelpe på innvendig stress. Det som har skjedd er at jeg nå har blitt så trøtt på dagtid. Jeg har tatt tilskuddet like før sengetid. Noen som har opplevd det samme?😊

Anonymkode: cf7e3...9af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Magnesium kan gi etterdønninger av trøtthet dagen i en overgangsperiode, særlig hvis virkningen ikke kicker inn med en gang for deg.
Du kan jo prøve å ta tilskuddet noen timer tidligere? Hold deg også til anbefalt dose.

Hvor lenge har du tatt det?

Anonymkode: b7c1c...681

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Begynte for ca 3 uker siden😊 Den trøttheten vil etter hvert gi seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Begynte for ca 3 uker siden😊 Den trøttheten vil etter hvert gi seg? 

Når begynte trøttheten da? Som sagt, prøv å ta tilskuddene noen timer tidligere, se hva som skjer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Magnesium kan gi etterdønninger av trøtthet dagen i en overgangsperiode, særlig hvis virkningen ikke kicker inn med en gang for deg.
Du kan jo prøve å ta tilskuddet noen timer tidligere? Hold deg også til anbefalt dose.

Hvor lenge har du tatt det?

Jeg svarte deg litt lengre ned😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg prøver å ta magnesium et par timer før jeg legger meg. Sover godt, merker ikke noe dagen etter

Anonymkode: a6e34...0d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når begynte trøttheten da? Som sagt, prøv å ta tilskuddene noen timer tidligere, se hva som skjer. 

Det begynte ca 1 uke etter oppstart. Har tatt en liten pause nå, synes det var litt ubehagelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det begynte ca 1 uke etter oppstart. Har tatt en liten pause nå, synes det var litt ubehagelig 

Holder du deg til anbefalt dosering? Hvilket merke bruker du? Er det 100 % ren magnesium, eller andre ting tilsatt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Holder du deg til anbefalt dosering? Hvilket merke bruker du? Er det 100 % ren magnesium, eller andre ting tilsatt? 

Er fra Solaray. Kjøpte på Helsekost😊 Holder meg til anbefalt dosering ja. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har tatt i snart tre uker, men merker ingenting. Mine ledd er like vonde. :sukk: 

Anonymkode: d9cdd...d38

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er fra Solaray. Kjøpte på Helsekost😊 Holder meg til anbefalt dosering ja. 

Solaray er nå et godt merke. Det kan jo være at du ikke tåler piper nigrum, at det er det som gjør deg så trøtt. Du kan prøve å bytte til Biolife og se om det går bedre, evnt høre med helsekosten hva de sier rundt det. 

Bare husk at magnesium vil ikke hjelpe på uro hvis magnesium ikke er årsaken til det. Jeg bruker magnesium fra biolife, som er kombinasjon av flere former magnesium. Den fungerer bedre for meg enn ren glysinat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg har tatt i snart tre uker, men merker ingenting. Mine ledd er like vonde. :sukk: 

Anonymkode: d9cdd...d38

Glysinat er vel ikke den beste formen hvis du har problemer med ledd. Og mtp ledd er det så sammensatt hva som er viktig. Magnesium, kalsium, d vitamin, omega 3, k2, b12....

I tillegg så er det alt som skaper smerter og betennelse i kroppen. Prosessert mat, frøoljer, mye korn, sukker, osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Begynte med Magnesiym Glysinat da jeg håpet det skulle hjelpe på innvendig stress. Det som har skjedd er at jeg nå har blitt så trøtt på dagtid. Jeg har tatt tilskuddet like før sengetid. Noen som har opplevd det samme?😊

Så tar du en tur til legen din og får sjekket en blodprøve på magnesium. Har du for mye så er du i fare for å bli forgiftet. Da kan du i verste fall få multiorgansvikt. 
At noe selges over disk betyr ikke at det er ufarlig å ukritisk putte i kroppen, uansett hva folk måtte skrive om produktet på nett og i reklame. 
En neve med peanøtter gir deg langt mer både sporstoffer og antioksidanter enn piller. 

Anonymkode: 34966...ca5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Så tar du en tur til legen din og får sjekket en blodprøve på magnesium. Har du for mye så er du i fare for å bli forgiftet. Da kan du i verste fall få multiorgansvikt. 
At noe selges over disk betyr ikke at det er ufarlig å ukritisk putte i kroppen, uansett hva folk måtte skrive om produktet på nett og i reklame. 
En neve med peanøtter gir deg langt mer både sporstoffer og antioksidanter enn piller. 

Anonymkode: 34966...ca5

Magnesium påvises i skjelettet. Hjelper lite å ta blodprøve. 

Anonymkode: 82e10...1cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...