AnonymBruker Skrevet 27. januar #41 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tråden handler om å hevde at et land er bedre enn det man aktivt velger å bo i. Anonymkode: 43e7b...28a Hvem er disse folkene da? Og kom med eksempler på hvordan de hevder at hjemlandet generelt er mye bedre og at Norge er drit? Hva spesifikt er det de sier? Jeg lurer oppriktig, for jeg kjenner veldig mange innvandrere, men har aldri møtt en som sier at deres fødeland er verdens beste land. Med unntak av nordmenn da... Har hørt folk skryte av sitt hjemland, det er sant, og har hørt de samme folkene si negative ting om Norge også. Er det sånne eksempler du mener? Anonymkode: 275bd...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #42 Del Skrevet 27. januar De integrerer seg kanskje tålelig men Norge er ikke hjemlandet deres. De ser ikke sånn på det. Men Norge er behagelig å bo i. Anonymkode: dd8eb...fc5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #43 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (På 22.1.2025 den 11.51): Han mente altså at maten ikke var ræva nok i Norge. Og det er jo ikke alltid så hyggelig for de som er vant med drittmat..😂 Anonymkode: e3e06...597 Takk, nå flirer jeg 😂 Anonymkode: 653b7...b1f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silviana Skrevet 27. januar #44 Del Skrevet 27. januar Det er vel naturlig å sammenligne hvordan forskjellige land fungerer. Og selv om de nok trives best her, så kan det være mange gode aspekter med kulturen og/eller politikken i hjemlandet de snakker om. Det er typisk at når man prater om samfunnet så snakkes det om det som kunne vært bedre, det er lite prat om det vi har i Norge som er bra. Tipper også at utenlandske foreldre er gode på å ta med seg de fine tingene fra sin kultur og videreføre dem til barna sine, og barna vokser da opp med gode og varme minner om landet. Tror også det kommer litt an på grunnen til at man flytter utenlands. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. januar #45 Del Skrevet 27. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvem er disse folkene da? Og kom med eksempler på hvordan de hevder at hjemlandet generelt er mye bedre og at Norge er drit? Hva spesifikt er det de sier? Det står eksemplifisert i HI. Les det. Silviana skrev (2 timer siden): Det er vel naturlig å sammenligne hvordan forskjellige land fungerer. Og selv om de nok trives best her, så kan det være mange gode aspekter med kulturen og/eller politikken i hjemlandet de snakker om. Det er typisk at når man prater om samfunnet så snakkes det om det som kunne vært bedre, det er lite prat om det vi har i Norge som er bra. Tipper også at utenlandske foreldre er gode på å ta med seg de fine tingene fra sin kultur og videreføre dem til barna sine, og barna vokser da opp med gode og varme minner om landet. Tror også det kommer litt an på grunnen til at man flytter utenlands. Jeg snakker ikke om å sammenlikne, og å mene at enkelte ting gjøres bedre i andre land. Jeg snakker om folk som mener andre land er mye bedre å bo i enn Norge, samtidig som de bor i Norge helt frivillig. Eller enda verre, at land de har kommet som flyktninger fra, er «bedre» enn Norge. Anonymkode: 43e7b...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #46 Del Skrevet 28. januar Enig! Klart, hadde Norge blitt okkupert og vi måtte flykte så hadde nok jeg også savnet Norge fælt og ønsket meg tilbake. Selv om jeg hadde hatt vett nok til å ikke snakke ned det nye landet, ville jeg nok hatt behov for å prate om Norge og hvor godt vi har hatt det her frem til okkupasjonen. Men det blir noe annet å gått rundt og snakket om verdens beste land Belgia, hvor faren min er fra, når jeg har dobbelt statsborgerskap og kan flytte på dagen om jeg vil. Anonymkode: b4a79...01d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #47 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Enig! Klart, hadde Norge blitt okkupert og vi måtte flykte så hadde nok jeg også savnet Norge fælt og ønsket meg tilbake. Selv om jeg hadde hatt vett nok til å ikke snakke ned det nye landet, ville jeg nok hatt behov for å prate om Norge og hvor godt vi har hatt det her frem til okkupasjonen. Men det blir noe annet å gått rundt og snakket om verdens beste land Belgia, hvor faren min er fra, når jeg har dobbelt statsborgerskap og kan flytte på dagen om jeg vil. Anonymkode: b4a79...01d Nettopp. Anonymkode: 43e7b...28a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. januar #48 Del Skrevet 28. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Det står eksemplifisert i HI. Les det. Jeg snakker ikke om å sammenlikne, og å mene at enkelte ting gjøres bedre i andre land. Jeg snakker om folk som mener andre land er mye bedre å bo i enn Norge, samtidig som de bor i Norge helt frivillig. Eller enda verre, at land de har kommet som flyktninger fra, er «bedre» enn Norge. Anonymkode: 43e7b...28a Ok. Da er jeg helt uenig med hele premisset. Bare tull og uintelligent vås, hele innlegget. Dette er helt tydelig bare et oppkonstruert "problem". Det blir for dumt å diskutere noe som kun finnes i enkeltes fantasi... Anonymkode: 275bd...bd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ludovica- Skrevet 28. januar #49 Del Skrevet 28. januar Jeg har aldri skjønt noen som helst med sånne voldsomme nasjonalistiske følelser for landet sitt. Jeg går hvertfall aldri rundt og er så himla stolt av Norge eller å være norsk. Er liksom bare et land.. Har vel oftere følt at det er litt kjedelig å være norsk. Men man ser det med blant annet fotballspillere og- som ikler seg flagget sitt når de vinner og er sånn voldsomt stolte av landet sitt- Uten at jeg skjønner hvorfor. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå