Gå til innhold

Er det feil å kjøpe bursdagsgave på salg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Høres ut som dere ikke har noe godt forhold fra før. Så med mindre du har tenkt å gjøre noe med det, hadde jeg latt det ligge. Hun får bare være irritert. Gi noe til 250 kr tilbake neste gang. 

Anonymkode: 6fb37...511

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tenker at hun er utakknemlig og neste gang kan du gi henne et gavekort på 250 i stede

Anonymkode: 171ad...50d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du må være en av de som bruker KG kun for å gulpe ut litt kritikk, galle og dritt for å lindre et eller annet eget indre problem. Sånn, håper det hjalp deg gjennom gårsdagen. 
Det er uansett normalt å takke for gaver

Anonymkode: 3db98...d93

Nei, heller det at jeg prøver å balansere denne tråden med litt sunn fornuft. Jeg pleier ikke tillegge folk alle slags negative motiver.

Anonymkode: 16f52...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Hun sa ikke noe om prisen, men at jeg hadde kjøpt den på SALG.

Hun mener at varer på salg er annenrangs, såpass kjenner jeg min fisefine søster

Ts

Anonymkode: 57222...0e0

Ok. Så du kjøpte en gave på salg og håpet at søsteren din ikke ville finne det ut, er det slik å forstå? Fordi du visste hun ikke ville like det? Og så ble du sint og flau når hun fant det ut? Jeg synes du har kjøpt en fin gave.

Glem hva broren din sa, han er en slarvebøtte.

Kanskje søsteren din ikke synes genseren var så fin, men det er veldig vanskelig å kjøpe klær til folk, plutselig er det en liten detalj som gjør at plagget ikke faller i smak. Uansett - jeg har kjøpt gaver til mine søstre som jeg aldri har sett igjen, for å si det slik, og de har kjøpt velmente gaver til meg - hvor jeg har måttet bytte, eller det rett og slett ikke har blitt brukt fordi de har bommet på materiale, farge, passform, størrelse e l. Vi takker, da. Men vi spør aldri etter gaven etterpå om vi ikke ser den i bruk eller den andre nevner det 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver alltid å få kjøpt gaver (og alt mulig annet 😅) på tilbud, kan ikke se problemet med det!

Problemet må vel heller være å ikke handle på tilbud.. Spesielt for de som sier er opptatt av bærekraft..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (22 timer siden):

Da jeg fylte 40 for 2 år siden fikk jeg et gavekort på 250 kr av henne, men nå fikk hun en gave som var verdt mye mer.

Hva synes dere?

Du er eldre enn henne. Du ser nå hva du får i neste runde dag av hennes også gir du akkurat det samme til henne på hennes runde dag. 
Hun oppfører seg som bortskjemt liten drittunge… rett og slett! 

Anonymkode: 46955...4c3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes ikke det er frekt å sjekke hva gaver koster, det har jeg selv gjort (uten å si det til noen, selvsagt), hvis jeg føler at det har blitt veldig skeivt ene eller andre veien (at jeg har fått mye mer enn jeg har gitt, jeg hater å være «i gjeld til noen»). I vår familie handler vi ofte på salg før jul, Black friday eller annet salg, det gjør jo at gavemottager kan få mye mer enn de ellers kunne fått. Det er jo bare vinn vinn for alle, det. Nå har vi relativt avklarte nivåer på presanger internt i familien, så når jeg får dobbelt så mange tallerkner fra søstera mi enn det budsjettet egentlig rekker til, så vet jeg det er fordi hun handler på salg. Og det kan uansett alltid byttes. 

Anonymkode: de144...6a7

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjøpte en genser til 999 kr, tilfeldigvis på salg, og hun er misfornøyd? Selv på tilbud er det da en dyr gave. For et utakknemlig nek. Hadde blitt gavekort på Kiwi på 250 kr neste bursdag om det hadde vært opp til meg.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Går så klart fint. Det eneste problemet med salgsvarer, er at  noen butikker har regel om at de ikke kan byttes. Men siden du fikk byttelapp så er det jo null stress i dette tilfellet. Du trenger ikke kjøpe så dyr gave da :)

Anonymkode: 7bf2b...443

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det jeg reagerer på er at min søster har pirket bort klistremerket som skal skjule prisen, for å finne ut hvor mye gaven hun har fått koster.

Det er det jeg synes er uforskammet gjort

Ts

Det ser jeg ingen problemer med?

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du er eldre enn henne. Du ser nå hva du får i neste runde dag av hennes også gir du akkurat det samme til henne på hennes runde dag. 
Hun oppfører seg som bortskjemt liten drittunge… rett og slett! 

En bortskjemt liten drittunge fordi hun sjekket hva genseren koster? Ts sier jo ordrett «

Det jeg reagerer på er at min søster har pirket bort klistremerket som skal skjule prisen, for å finne ut hvor mye gaven hun har fått koster.

Det er det jeg synes er uforskammet gjort

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (20 timer siden):

At du får ta opp feiden med søsteren din i stedet for å ta den opp på KG 🙂 

Er det ikke lov å spørre om råd til hva man skal gjøre? ;) 

Anonymkode: 01802...712

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En bortskjemt liten drittunge fordi hun sjekket hva genseren koster? Ts sier jo ordrett «

Det jeg reagerer på er at min søster har pirket bort klistremerket som skal skjule prisen, for å finne ut hvor mye gaven hun har fått koster.

Det er jo hele settingen da.... Ikke ta alt så veldig bokstavelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg synes det var helt unødvendig av søsteren din å henge seg opp i at den var kjøpt på salg. Verdien er jo der, og hadde den ikke vært på salg, hadde hun ikke fått en så flott og dyr genser!! For øvrig, synes jeg at du ikke bør gi så dyre gaver, når søsteren din er så krevende og i tillegg er gniten selv på gaver tilbake! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ok. Så du kjøpte en gave på salg og håpet at søsteren din ikke ville finne det ut, er det slik å forstå? Fordi du visste hun ikke ville like det? Og så ble du sint og flau når hun fant det ut? Jeg synes du har kjøpt en fin gave.

Glem hva broren din sa, han er en slarvebøtte.

Kanskje søsteren din ikke synes genseren var så fin, men det er veldig vanskelig å kjøpe klær til folk, plutselig er det en liten detalj som gjør at plagget ikke faller i smak. Uansett - jeg har kjøpt gaver til mine søstre som jeg aldri har sett igjen, for å si det slik, og de har kjøpt velmente gaver til meg - hvor jeg har måttet bytte, eller det rett og slett ikke har blitt brukt fordi de har bommet på materiale, farge, passform, størrelse e l. Vi takker, da. Men vi spør aldri etter gaven etterpå om vi ikke ser den i bruk eller den andre nevner det 😄

Det at jeg kjøpte genseren på salg var helt tilfeldig, da jeg hadde tenkt å kjøpe henne et "Sentrums gavekort" på 5-600 kroner, men så gikk jeg tilfeldigvis innom Samsøe butikken, da jeg vet at min søster liker dyre klær.

Siden jeg fikk med byttelapp tenkte jeg hun kunne bytte, men det har hun ikke valgt å gjøre, så jeg tror hun da likte gaven, men det hadde vært fint å få et takk og iallfall ikke gjøre et nummer av at den var kjøpt på salg.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Går så klart fint. Det eneste problemet med salgsvarer, er at  noen butikker har regel om at de ikke kan byttes. Men siden du fikk byttelapp så er det jo null stress i dette tilfellet. Du trenger ikke kjøpe så dyr gave da :)

Nei jeg trengte ikke å kjøpe en så dyr gave, men når jeg så genseren tenkte jeg at hun ble glad siden det er et merke hun liker, men å ikke få et takk for gaven og kringkaste til familien at den er kjøpt på salg, er bare tarvelig.

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg synes det var helt unødvendig av søsteren din å henge seg opp i at den var kjøpt på salg. Verdien er jo der, og hadde den ikke vært på salg, hadde hun ikke fått en så flott og dyr genser!! For øvrig, synes jeg at du ikke bør gi så dyre gaver, når søsteren din er så krevende og i tillegg er gniten selv på gaver tilbake! 

Hun selv kjøper designer vesker/klær av og til på salg for å få råd til de, men når hun får en svindyr genser til bursdag, da er det plutselig ikke greit...

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Her tillegger du jo din søster negative motiver og gjerninger som du bare gjetter på, verken hun eller broren din har sagt at det var feil at den var kjøpt på salg. Virker mer som at du er flau over det selv? Eller ikke liker søsteren din?

Hvorfor skulle hun gjøre et nummer av at den var kjøpt på salg og fortelle de andre i familien om det? Hun hadde også sagt det til min mor, for i går kveld fikk jeg sms fra vår mor om jeg hadde vært på januarsalg og kjøpt gave

ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En bortskjemt liten drittunge som er misfornøyd fordi gaven var kjøpt på salg, men som selv gir et gave kort på ¼ av verdien hun selv fikk i gave. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hvorfor skulle hun gjøre et nummer av at den var kjøpt på salg og fortelle de andre i familien om det? Hun hadde også sagt det til min mor, for i går kveld fikk jeg sms fra vår mor om jeg hadde vært på januarsalg og kjøpt gave

ts

For en gjeng! Har de problemer med slag eller?? 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...