Gå til innhold

Er det feil å kjøpe bursdagsgave på salg?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at min søster har pirket bort klistremerket som skal skjule prisen, for å finne ut hvor mye gaven hun har fått koster.

Det er det jeg synes er uforskammet gjort

Ts

Anonymkode: 57222...0e0

Både ja og nei. Mulig hu gjorde det fordi hun vurderte å bytte den i no annet, og da ville vite hvor mye hun hadde å disponere…?

Anonymkode: fb384...825

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kan du ikke bare gi henne et gavekort på 250 kroner til neste bursdag da?

Anonymkode: 826c2...f15

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Overhodet ikke🙂

Ts

Du har gjort en god handel. Er hun utakknemlig får hun få melkehjerter neste gang. Klarer ikke skrive takk til deg en gang. Og hun er voksen...

Anonymkode: 5914b...fab

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (35 minutter siden):

At du får ta opp feiden med søsteren din i stedet for å ta den opp på KG 🙂 

I alle dager? Etter over 170 innlegg her inne, så har du enda ikke forstått hva KG er til? 

Anonymkode: 04c85...a84

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det jeg reagerer på er at min søster har pirket bort klistremerket som skal skjule prisen, for å finne ut hvor mye gaven hun har fått koster.

Det er det jeg synes er uforskammet gjort

Ts

Jeg hadde også pirket bort klistremerket, men det er ene og alene fordi jeg lider av nysgjerrighet.

Og ville bare vært glad for en fin genser som var kjøpt på tilbud. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

drit i, neste gang kjloer du gavekort på 250 kr tilbake. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner ikke helt problemet. Om du skulle kjøpt noe som ikke var på salg, hadde vel fortsatt budsjettet vært ca. det samme. Eneste innvending mot salg må være om varen ikke kan byttes, men det virker jo ikke som om det var problemet her.

Anonymkode: da268...157

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Denne bør du konfrontere. Ikke bare la det passere. Fortell hva broren sa, at du lurer på hva hun mente og om det er noe hun var misfornøyd med? Så lager dere evt. en avtale fra da at ingenting skal kjøpes på salg av gaver.... (helt idiotisk!! så hun trenger en tankevekker) og at gaver heretter blir gavekort på 250 kr.

Anonymkode: 3db98...d93

• Liker 1
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Jeg hadde også pirket bort klistremerket, men det er ene og alene fordi jeg lider av nysgjerrighet.

Og ville bare vært glad for en fin genser som var kjøpt på tilbud. 

Det hadde aldri falt meg inn å pirke bort klistremerket som er over prislappen, for å finne ut hvor mye penger giver har brukt på gave til meg,😵

Det kan hende min søster gjorde det pga nysgjerrighet og at hun gjør det med alle gaver hun får, men når hun fortalte min bror ( og sikkert resten av familien) at gaven var nedsatt, tenker hun negativt om det.

Hadde jeg kjøpt en genser til henne fra Cubus til 199 kr så kunne jeg forstått henne bittelitt, men når hun får et dyrt plagg av bra kvalitet, synes jeg hun er uforskammet.

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Min søster hadde 40 års bursdag i går, og jeg gav henne en fin genser av god kvalitet som jeg tilfeldigvis kjøpte på salg. Ekspeditøren satte et klistremerke over prislappen og la ved en byttelapp.

Jeg hadde ikke kjøpt genseren til ordinær pris, for da hadde den vært for dyr.

Jeg var ikke der da min søster pakket opp gaven, men fikk en snap om at genseren "var grei og passet i størrelsen", ikke noe takk eller en setning om at hun ble glad.

Jeg skrev at det var lagt ved en byttelapp så hun kunne bare bytte, men hun skrev at det trengte hun ikke.

Jeg snakket med vår bror litt senere på kvelden, og da spurte bror om jeg hadde kjøpt gaven til min søster på salg, og da sa jeg at jeg var så heldig å finne en fin dyr genser på tilbud.

Jeg spurte da hvordan min bror visste dette, og da sa han at min søster hadde sagt at jeg hadde shoppet bursdagsgave til henne på salg.

Altså må da min søster ha pirket bort klistremerket på prislappen for å se hvor mye genseren kostet.

Fy flate så nedrig og frekt å gjøre noe slikt.

Min søster er ganske kravstor, men dette synes jeg tar kaken.

Da jeg fylte 40 for 2 år siden fikk jeg et gavekort på 250 kr av henne, men nå fikk hun en gave som var verdt mye mer.

Hva synes dere?

Kjip søster du har… Det er ikke ok oppførsel. Skjønner at du reagerer.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette hadde jeg kommentert til søsteren, gjerne med tilhørere; "Du er misfornøyd med gave til tusen kroner, men gir selv for 250,-??"

Anonymkode: f604e...25c

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det hadde aldri falt meg inn å pirke bort klistremerket som er over prislappen, for å finne ut hvor mye penger giver har brukt på gave til meg,😵

Det kan hende min søster gjorde det pga nysgjerrighet og at hun gjør det med alle gaver hun får, men når hun fortalte min bror ( og sikkert resten av familien) at gaven var nedsatt, tenker hun negativt om det.

Hadde jeg kjøpt en genser til henne fra Cubus til 199 kr så kunne jeg forstått henne bittelitt, men når hun får et dyrt plagg av bra kvalitet, synes jeg hun er uforskammet.

Ts

Vi er alle forskjellige, jeg får heller ikke pakker før det skal pakkes opp, for alle vet at jeg lurer meg til å smygtitte.

Ja, vet jeg er teit, men sånn er jeg :)

Til gjengjeld hadde jeg ALDRI snakket negativt om noe sånt til noen, ei heller sagt til noen at jeg hadde snoket på prisen. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Søsteren din var da ikke nedrig og frekk, herregud da! Kanskje hun var nysgjerrig på prisen? Kanskje hun lurte på om hun skulle bytte den?

Idioten her er jo broren din, som burde kjenne deg godt og vite at du ble fornærmet om han fortalte det til deg. Liker han å slarve og sette dere opp mot hverandre?

Og du er. virkelig en dramaqueen. Hvordan er det nedrig (for et sterkt ord!) og frekt å sjekke prisen på en gave? 

Anonymkode: 16f52...a39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Ts

Her tillegger du jo din søster negative motiver og gjerninger som du bare gjetter på, verken hun eller broren din har sagt at det var feil at den var kjøpt på salg. Virker mer som at du er flau over det selv? Eller ikke liker søsteren din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette hadde jeg kommentert til søsteren, gjerne med tilhørere; "Du er misfornøyd med gave til tusen kroner, men gir selv for 250,-??"

Anonymkode: f604e...25c

Søsteren har da ikke sagt at hun var misfornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Vi er alle forskjellige, jeg får heller ikke pakker før det skal pakkes opp, for alle vet at jeg lurer meg til å smygtitte.

Ja, vet jeg er teit, men sånn er jeg :)

Til gjengjeld hadde jeg ALDRI snakket negativt om noe sånt til noen, ei heller sagt til noen at jeg hadde snoket på prisen. 

Hun snakket ikke negativt om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Både ja og nei. Mulig hu gjorde det fordi hun vurderte å bytte den i no annet, og da ville vite hvor mye hun hadde å disponere…?

Anonymkode: 

AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Søsteren din var da ikke nedrig og frekk, herregud da! Kanskje hun var nysgjerrig på prisen? Kanskje hun lurte på om hun skulle bytte den?

Idioten her er jo broren din, som burde kjenne deg godt og vite at du ble fornærmet om han fortalte det til deg. Liker han å slarve og sette dere opp mot hverandre?

Og du er. virkelig en dramaqueen. Hvordan er det nedrig (for et sterkt ord!) og frekt å sjekke prisen på en gave? 

Hun sa ikke noe om prisen, men at jeg hadde kjøpt den på SALG.

Hun mener at varer på salg er annenrangs, såpass kjenner jeg min fisefine søster

Ts

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hun snakket ikke negativt om det.

Hun takket ikke for gaven eller skrev at hun likte den, men kun at gaven "var grei og passet".

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her tillegger du jo din søster negative motiver og gjerninger som du bare gjetter på, verken hun eller broren din har sagt at det var feil at den var kjøpt på salg. Virker mer som at du er flau over det selv? Eller ikke liker søsteren din?

Hvorfor skulle hun påpeke at den var kjøpt på salg da?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du må være en av de som bruker KG kun for å gulpe ut litt kritikk, galle og dritt for å lindre et eller annet eget indre problem. Sånn, håper det hjalp deg gjennom gårsdagen. 
Det er uansett normalt å takke for gaver

Anonymkode: 3db98...d93

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...