Gå til innhold

Kjæresten ga komplimenter om en annen mann sin kone

oslomaraton

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Og jeg synes det er et tegn på tankeløshet at TS sin kjæreste snakker om hvor flotte de andres koner er.

Det handler om å vise respekt for kjæresten sin. Jeg kunne aldri sittet og kommentert andre menn på den måten i en sammenkomst. Selvsagt kan alle tenke at "han der er pen", "hun har en flott mann", men jeg sitter ikke og kommenterer sånt.

Anonymkode: 90f1c...888

En flott kone betyr en flott kone, uten at det betyr noe mer. 

Hu var dritfin, er noe helt annet en flott.

Anonymkode: a0c34...629

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Kanskje han mente flott som i hyggelig. Hadde ikke lagt mye i det der, man må være litt rause for hverandre. Ikke passe på som hauker.

Anonymkode: 5b1c0...cfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det kommer an på hvordan det ble sagt/hvilke ord som ble brukt. Hvis han bare sa "så flott kona di er, da" eller lignende, synes jeg det er helt innafor (som samme hvis en kvinne hadde sagt til en annen kvinne at hennes mann var flott). Har han derimot gitt henne masse komplimenter, sagt at hun var dritdeilig, råsexy e.l. blir det noe annet. Å moderere seg er vel stikkordet i sånne tilfeller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jeg ikke giddet bruke energi på, altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvis kjæresten min ikke hadde kunne si noe positivt om andre damer, så ville jeg stusset veldig...

Anonymkode: 4ba24...67e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Og jeg synes det er et tegn på tankeløshet at TS sin kjæreste snakker om hvor flotte de andres koner er.

Det handler om å vise respekt for kjæresten sin. Jeg kunne aldri sittet og kommentert andre menn på den måten i en sammenkomst. Selvsagt kan alle tenke at "han der er pen", "hun har en flott mann", men jeg sitter ikke og kommenterer sånt.

Anonymkode: 90f1c...888

Sterkt uenig, spesielt mtp at dette er et første møte og man derfor kommenterer ut av førsteinntrykk. Om jeg hadde møtt et par for første gang og satt og snakket med kona, kunne jeg definitivt kommentert at mannen hennes virket som en flott mann. Det er da bare et kompliment og det hadde min mann aldri i livet reagert negativt på.

men noen takler vel ikke at partneren sin klarer å si noe positivt om andre mennesker? Sjalusien lenge leve

Anonymkode: 10e85...f9f

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Du overreagerer.

Anonymkode: c8354...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel....tenker det er helt greit. Så lenge han er flink med å komplimentere deg også,og ikke bare andre damer.😅

Anonymkode: 7e9ec...bb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjæresten min kaller andre "nydelig, fin, flott, søt, herlig"etc

Både menn og kvinner faktisk🤔☺️

Jeg får "vakker, sexy, deilig, digg, du er så pen"🤗🥰

Anonymkode: 94163...0e5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg var på en fest hvor en annen mann sa til min mann at jeg var veldig pen. Kona hans overhørte kommentaren, som ikke ble sagt på en sleskete måte i det hele tatt. Altså, han sa det til mannen min, ikke direkte til meg. Kona la meg for hat umiddelbart, de reiste hjem fra festen og har ikke snakket til meg siden. Jeg er lettere rystet over at det går an å være så sjalu...

Anonymkode: 62107...340

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Vel....tenker det er helt greit. Så lenge han er flink med å komplimentere deg også,og ikke bare andre damer.😅

Anonymkode: 7e9ec...bb4

jada,  han kommenterer ofte hvor pen jeg er:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Bare hyggelig det, men litt lite gentleman foran kjæresten. Jeg kommenterer aldri utseende til andre menn foran mine kjærester. Da jeg og eksen nettopp hadde blitt kjærester sa han til kompisen «fy faen hun der er så jævelig deilig» om en kvinne på film vi tre så sammen, og for å være ærlig mistet jeg litt lysten på han etter det, tenkte dette er ingen gentleman. Hadde ikke brydd meg om han hadde sagt det til gutta uten meg, handler ikke om sjalusi men dårlig stil. 

Er vel kjip og gammeldags jeg når jeg leser hva andre her skriver :) 

Anonymkode: ce235...694

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Bare hyggelig det, men litt lite gentleman foran kjæresten. Jeg kommenterer aldri utseende til andre menn foran mine kjærester. Da jeg og eksen nettopp hadde blitt kjærester sa han til kompisen «fy faen hun der er så jævelig deilig» om en kvinne på film vi tre så sammen, og for å være ærlig mistet jeg litt lysten på han etter det, tenkte dette er ingen gentleman. Hadde ikke brydd meg om han hadde sagt det til gutta uten meg, handler ikke om sjalusi men dårlig stil. 

Er vel kjip og gammeldags jeg når jeg leser hva andre her skriver :) 

Anonymkode: ce235...694

Forskjell på å gi et hyggelig kompliment til noen en møter og være respektløs mot partner.

Anonymkode: 94163...0e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I forlengelsen av historien da så spurte jeg han når vi reiste hjem (han hadde drukket og jeg kjørte) om hva han syntes om venninnene mine. Han svarte at han syntes kona til Per var flott,  så tilføyde han at hun så minst 10 år eldre ut enn meg. Så han svarte jo ærlig når jeg spurte han

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
oslomaraton skrev (1 time siden):

jada,  han kommenterer ofte hvor pen jeg er:)

Så du vet han er flink med komplimenter, men enda så overreagerer du når han kommer med et uskyldig et til mannen til en dame? 

Anonymkode: c8354...038

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...