Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

De fleste ulykker skjer i hjemmet, så hadde ikke droppet en reise pga såpass minimal risiko. Men derimot så må jo begge voksne parter nesten være enige om hvor ferien skal gå. Hva med å enes om et annet reisemål?

Anonymkode: 98ee1...64b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hva med et annet reisemål halvveis? Dubai? Fin strand, masse å finne på Som er gøy for store og små. 

Forøvrig er vel Thailand ganske trygt, hvorfor vil du ikke dit? 

Anonymkode: 98250...18c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde du skulle spørre om ting som faktisk er risikabelt her, f.eks å besøke en aktiv vulkan, bevege seg blant ville dyr eller å gå lenge i høye temperaturer, for å kunne oppleve ting helt utenom det vanlige.

Men så er du er skeptisk til å bare *være* i Thailand? På en rolig resort? Det finnes ikke risikabelt sammenlignet med andre helt vanlige reiser 😅 Selvfølgelig er man mer skeptisk når barn er med, men folk seiler over Stillehavet med ungene sine liksom.

Kanskje du har godt av å utfordre deg selv ts. :)

Anonymkode: d6c14...88e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjære vene. Thailand er veldig trygt.

Anonymkode: 5dd46...4ab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Haha Thailand 😂. Trudde du skulle til Kashmir eller noe..

Anonymkode: 9228f...fc1

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Reiser med ungene til Thailand fra de var under året. De er oppe litt seint, og sover litt lenger på morningen (pga tidsforskjellen),
Så har opplevd null problem med hverken jetlag, jellyfish eller noe. 

Og så store barn er da ikke noe problem på lang flytur? 

korteste turen vi har hatt dit er vel på ca 9-10dager. 

Så mange fine opplevelser du går glipp av fordi du bekymrer deg så mye. 
De fleste som fraråder deg reisen, er jo folk som tenker som deg - men som aldri har gjennomført en slik reise. 

Anonymkode: 6c49a...00b

AnonymBruker
Skrevet

Jeg åpnet tråden og forventet å lese om aktiviteter eller reisemål som faktisk er farlig. Men Thailand? Det regnes som trygt, og de er så vant med turister at alt er godt utbygd og tilrettelagt. Ta med myggmiddel og bruk det samvittighetsfullt. Snakk med lege eller vaksinekontor og ta alt av vaksiner. Da er dere trygge.

For å si det sånn, jeg har vært i flere land der mygg og diverse sykdommer kan være en utfordring, og det eneste jeg har klart å pådra meg er en og annen forkjølelse. Jeg har også vært i flere land som er langt mindre vant til turister enn Thailand, og jeg har aldri vært utsatt for noe mer ubehagelig enn taxisjåfører som tar seg litt for godt betalt. Så senk skuldrene og kos dere på ferie. 

Anonymkode: aae55...af6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Føler jellyfish ikke får nok oppmerksomhet her i tråden.

Anonymkode: bacb4...94a

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Takk for svar alle sammen. Vi prøver oss på Thailand. Men, nå vil han bo i en strandhytte uten AC og ikke på resort. Oh man, tar aldri slutt. Blir 4 netter på resort og 4 netter i en hytte (?) på stranden (som er en del av en slags naturlig resort uten AC, basseng osv). 

myggspray blir med, jetlag er faktisk ikke farlig når jeg tenker meg om, så det bryr jeg meg ikke så mye om lengre, men jellyfish er jo dødelig.. får kjøpe heldekkende badetøy. 

takk for alle innspill! Vi skal ut på et stort eventyr (for meg hvert fall, hehe) 

Anonymkode: cc583...9dd

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Husk at påsken i år kommer parallelt med Songkran, altså Thaienes store høytid. Det kommer til å være mye turister og mye leven med vannfestival osv. Mange lokale drar til andre land som Vietnam den perioden, men jeg hører mange si at det er en opplevelse i seg selv :)  https://siamsongkran.info/the-ultimate-guide-to-songkran-festival-in-thailand-2025-eng/

Tror ikke det er ofte Jellyfish på Koh Lanta altså. Og dere kommer til å få det kjempefint! Jeg er i Thailand nå, det er et trygt og fint land med stabilt vær, god mat og mange inntrykk og opplevelser, det er bare å glede seg :) 

Anonymkode: 5a466...1dc

• Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Alvorlig talt. Jeg hadde skjønt deg om han ville ta med familien til Afghanistan eller Sør-Sudan, men Thailand? Verdens mest mainstream reisemål? Du høres forferdelig pysete ut...

Anonymkode: 87bfc...00f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ts her. Takk for svar alle sammen. Vi prøver oss på Thailand. Men, nå vil han bo i en strandhytte uten AC og ikke på resort. Oh man, tar aldri slutt. Blir 4 netter på resort og 4 netter i en hytte (?) på stranden (som er en del av en slags naturlig resort uten AC, basseng osv). 

myggspray blir med, jetlag er faktisk ikke farlig når jeg tenker meg om, så det bryr jeg meg ikke så mye om lengre, men jellyfish er jo dødelig.. får kjøpe heldekkende badetøy. 

takk for alle innspill! Vi skal ut på et stort eventyr (for meg hvert fall, hehe) 

Husk spray med Deet. Jeg kjøper bare på destinasjon, mye rimeligere enn å handle i norge. 

Husk vaksinering, det må gjøres en del uker før reise. Vi dropper malariamedisin, på grunn av bivirkningene, og veldig lav sannsynlighet på destinasjoner tilsvarende det du nevner. 

Anonymkode: 5b45f...e69

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Men, nå vil han bo i en strandhytte uten AC

Akkurat AC ville jeg nok "krevd", tenger et svalt sted å trekke seg tilbake til .. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
LeneXCII skrev (1 minutt siden):

Akkurat AC ville jeg nok "krevd", tenger et svalt sted å trekke seg tilbake til .. 

akkurat disse strandhyttene er ofte veldig behagelige og svale. De er bygd slik at luftingen er god. Og det er en fantastisk opplevelse å være så tett på stranda. 

Men man bør lese reviews, og ikke velge laveste prisklasse.  Noen har jo også opplevelser med fest/støy på stranda på kvelden, og slikt, og det er ikke trivelig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

akkurat disse strandhyttene er ofte veldig behagelige og svale. De er bygd slik at luftingen er god. Og det er en fantastisk opplevelse å være så tett på stranda. 

Men man bør lese reviews, og ikke velge laveste prisklasse.  Noen har jo også opplevelser med fest/støy på stranda på kvelden, og slikt, og det er ikke trivelig. 

Vi pleier også å bo i bungalow rett ved standen, men er glad for at vi har AC..😅 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 7.28):

jellyfish

AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 8.48):

jellyfish.

Anonymkode: bacb4...94a

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

jellyfish

Anonymkode: bcf71...954

Mange snakker om 'jellyfish' her. Har googlet litt, men fant ikke ut av det. Er det en spesiell type manet som finnes i Thailand?

Anonymkode: af5f7...e4d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Dra til Marokko. Trygt og godt, men mer eksotisk enn Gran Canaria og kortere reisetid enn til Thailand. Dere høres begge like lite løsningsorienterte ut. Er jo mange andre alternativer. 

Var selv i Marokko nylig. Anbefales virkelig! For 10 dager ville jeg ikke ha valgt en veldig lang flyreise med stor tidsforskjell. 

Anonymkode: b4cd7...f52

Marokko? Var det ikke der en norsk og dansk jente ble halshugget av islamister? Aldri hørt om thaier som halshugger turister.

Anonymkode: 1a746...5f6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Marokko? Var det ikke der en norsk og dansk jente ble halshugget av islamister? Aldri hørt om thaier som halshugger turister.

Anonymkode: 1a746...5f6

Det begås flere drap i Thailand enn i Marokko. Men ja, det er anbefalt at man skal være forsiktig og ha guide i fjellområdene. Men det høres ikke ut som om det er den type ferie denne familien skal på. 

Anonymkode: b4cd7...f52

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er portugisisk krigsskip som menes med jellyfish, så er det på Gran Canaria også.

Men det settes opp rødt flagg når de blir observert.

Anonymkode: 6eb93...98f

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Mange snakker om 'jellyfish' her. Har googlet litt, men fant ikke ut av det. Er det en spesiell type manet som finnes i Thailand?

"Jellyfish" er vel engelsk for manet..

Ja det finnes en type brennmanet som kan gjøre vondt, men det gjør det jo her hjemme om sommeren også.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...