AnonymBruker Skrevet 21. januar #41 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 7.16): Mener forøvrig at å drukne ungen i zyrtec hver eneste dag for å beholde katta er fullstendig uhørt. En voksen dame kan bestemme selv, men er barn skal selvfølgelig få slippe noe så idiotisk. Anonymkode: 08bb8...f9c Barnet vil heller ikke kvitte seg med katten. Jeg er(var?) allergisk mot katt, men har katt. Familien hadde en katt allerede før jeg var født. Jeg elsket den katten over alt, men reagerte selvsagt. Jeg hadde aldri tilgitt mine foreldre om den ble omplassert eller avlivet. Den fikk ikke sove i sengen min, vi måtte støvsuge hver dag og jeg måtte ta allergimedisin og øyedråper. Allergien min ble ikke verre, men faktisk bedre. Jeg har katt i dag som både sover i sengen og jeg klemmer og nusser på. Ikke støvsuger vi hver dag heller. Helt vanlig huskatt. Jeg reagerer lite på han, kanskje litt irritasjon en sjelden gang. Anonymkode: 21ab3...c62 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. januar #42 Del Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Barnet vil heller ikke kvitte seg med katten. Jeg er(var?) allergisk mot katt, men har katt. Familien hadde en katt allerede før jeg var født. Jeg elsket den katten over alt, men reagerte selvsagt. Jeg hadde aldri tilgitt mine foreldre om den ble omplassert eller avlivet. Den fikk ikke sove i sengen min, vi måtte støvsuge hver dag og jeg måtte ta allergimedisin og øyedråper. Allergien min ble ikke verre, men faktisk bedre. Jeg har katt i dag som både sover i sengen og jeg klemmer og nusser på. Ikke støvsuger vi hver dag heller. Helt vanlig huskatt. Jeg reagerer lite på han, kanskje litt irritasjon en sjelden gang. Anonymkode: 21ab3...c62 Støtter dette! Jeg hadde ALDRI tilgitt mine foreldre om de tok fra meg katten. Så lenge allergien ikke fører til alvorlige pusteproblemer, kan man leve godt med medisinering. Mange barn må bruke allergimedisin året rundt, pga diverse allergier, så det er ikke farlig å bruke det. Anonymkode: a72bd...a30 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gliffy Skrevet 23. januar #43 Del Skrevet 23. januar Det skjer veldig mye i behandling av allergi nå, blant annet er det utviklet kattemat som reduserer mengden allergener som kommer fra pensen til katten: https://www.purina.no/om-purina/var-vitenskap/handtere-katteallergener Det finnes også allergivaksine, men dette dekkes ikke av det offentlige så det kan bli dyrt. Vil uansett anbefale at dere ser på slike ting før dere gjør noe dramatisk, gjerne oppsøk en ekspert i privat helsevesen som er oppdatert på hvilke alternativer som finnes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. januar #44 Del Skrevet 23. januar AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 8.10): Det finnes vaksine mot katteallergi også Anonymkode: 435a0...7fe Ikke for barn. Og som voksen må man betale selv med mindre man har et yrke der man ikke kan unngå det. Behandlingen er jevnlige sprøyter over tre år. Annen behandling må prøves først, og vanlig allergimedisin må påviselig ikke virke. Og man kan ikke være daglig utsatt for pelsdyr under behandlingen. Så nei, det er ikke et alternativ for ts' sønn. Anonymkode: b36af...292 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå