Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Lurer på om noen har samme erfaring, og som kan ha en «forklaring» på hvorfor og tips/råd for å gjøre det bedre. 

Har en baby på 7 mnd som de siste par ukene har begynt å sutre/gråte mye i søvne. Babyen har siden fødsel sovet dårlig, både på natt og dagtid, men ved 6 mnd bedret dette seg. Nå har babyen begynt å gråte/sutre i søvne. Går inn for å se til, og da ligger babyen med øynene lukket og helt i ro, men sutrer/gråter. Blir stille når jeg kommer inn, også kan det ta alt fra 1 min til 10 min før det er på’n igjen. Har forsøkt å la baby finne roen selv, men klarer ikke det så jeg ender opp med å måtte gå inn. Tar ikke baby opp fra sengen, men kan stryke litt på kinn eller legge dyna rundt. Noen ganger har jeg snudd fra mage til rygg, men ruller bare tilbake igjen med en gang. 
Babyen kan sove fra kl 19 før den begynner med dette rundt midnatt/1/2 - litt varierende oppstart. Og sånn holder vi da på frem til 5-6 tiden. 

Noen som vet hva dette kan skyldes? Og hva kan vi gjøre for at dette skal bedre seg? 

Anonymkode: 3bae0...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Noe lignende skjedde med vår baby. Han var plutselig ikke trøtt på kveldene og våknet etter noen timer i sengen som gjorde at vi hadde senere leggetid og var generelt urolig på natten. Kan det rett å slett bare være søvn regresjon som typisk skjer ved 8 mnd alder?  Tatt fra Google. 
går fra lengre lurer til kortere lurer. nekter å ta lurer til tross for å være trøtt. begynner plutselig å våkne veldig tidlig om morgenen. blir urolig rundt sengetid/lurer og vil bare sove nær en forelder.

AnonymBruker
Skrevet
Lisegikkpåskolen skrev (2 timer siden):

Hei! Noe lignende skjedde med vår baby. Han var plutselig ikke trøtt på kveldene og våknet etter noen timer i sengen som gjorde at vi hadde senere leggetid og var generelt urolig på natten. Kan det rett å slett bare være søvn regresjon som typisk skjer ved 8 mnd alder?  Tatt fra Google. 
går fra lengre lurer til kortere lurer. nekter å ta lurer til tross for å være trøtt. begynner plutselig å våkne veldig tidlig om morgenen. blir urolig rundt sengetid/lurer og vil bare sove nær en forelder.

Hm ja kanskje det kan være det? Merket aldri noe til den kjente 4 mnd søvnregresjonen så vet jo ikke hvordan det oppleves… 

AnonymBruker
Skrevet

Aktiv søvn kanskje? Det har min mye av i perioder 😊

Anonymkode: e1b46...9ce

Skrevet

Føler det med søvn har gått i rykk og napp hos oss. I begynnelsen måtte han sove med oss og helst på puppen. Så gikk det bedre for en periode. Så fikk han tenner og mye utvikling. Plutselig var vi tilbake på amming på natt og samsoving. Så når dette ordnet seg plutselig våknet han halv fem- fem på morningen og var lys våken. Nå sover han plutselig natten gjennom helt til det er noe annet som skjer. Det jeg trøster meg med er at det går over og er bare for en periode. Så glemmer en det helt til noe nytt skjer. Men er jo så forskjellig fra barn til barn. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aktiv søvn kanskje? Det har min mye av i perioder 😊

Anonymkode: e1b46...9ce

Men kan aktiv søvn vare i timesvis uten pause? Er det noe vi kan jobbe med slik at det blir mindre forstyrrende på natt? Jeg er usikker på om babyen får nok søvn og hvor forstyrret den blir av dette selv i løpet av natten… 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...